Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Informatie of vragen over het stamboek en alles wat daar mee samenhangt.
Gesloten
krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door krista78 » 01 aug 2009, 06:16

Hallo Aleemaal,

Ik ben erg benieuwd wie van jullie allemaal gaan komen dit jaar! Er zijn nu 8 inschrijvingen en ik hoop dat er nog vele bijkomen! Gezellig! Helaas kom ik zonder pony. Ik zie het niet zitten als ik zaken in goede banen moet leiden om er dan een pony bij te hebben. Zeker niet zo'n jong ding. Maar volgend jaar komt ze zeker. Dus als jullie nog een kans willen maken op de prijzen is dit jullie kans natuurlijk! (grapje hoor). Maar ik hoor graag wie er komt en graag ook de feedback na afloop of de reden waarom je niet wil komen.

gr krista

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door Margriet » 01 aug 2009, 06:49

Wij komen. In ieder geval met Dincky(Bithowra van de Zonnehoeve) voor stamboek opname en keuring. Daarnaast nemen we Ashling ook mee.

Gebruikersavatar
Marja
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2009, 16:37

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door Marja » 01 aug 2009, 11:10

Hoi Krista, wij komen ook, uiteraard Els en ik met de stand en Melanie komt met Blue Lizzy van de Leliaard, voor opname stamboek en keuring en als de rubriek doorgaat voor bestgaand. Heb er zin in! Jammer dat er nog niet zoveel inschrijvingen zijn.

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door krista78 » 01 aug 2009, 14:55

Hihi zie net dat mijn idee voor onderwerp al bestond nou ja misschien een beetje extra aandacht!
Trouwens Marja had jij dat studboek al opgestuurd of neemt Els het mee voor me?

doeg kris

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door marina » 01 aug 2009, 20:48

Hoi Krista, wij komen niet. We zijn dan net thuis van vakantie en dienen eerst allerlei familieverjaardagen te vieren. Bovendien is Copperfield een ruin en zijn we al 2 keer met hem op de keuring geweest, dus veel voegt het niet meer toe. Maar iedereen die wel gaat: veel plezier en succes

Gebruikersavatar
Marja
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2009, 16:37

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door Marja » 03 aug 2009, 19:28

He Krista, als het goed is heb je hem vandaag gehad :mrgreen: Hoop ik, anders morgen. Maar had je je Hyves krabbel nog niet gezien dan? Ik had je natuurlijk al geheel op de hoogte gebracht, zou niet anders durven! :D

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door Barbara » 04 aug 2009, 05:20

Ik heb besloten ook te komen met Koss en Mark.
We zijn net terug van vakantie en de inschrijving gaat deze week de deur uit.
Bestgaande rubriek, ahum zal leuk zijn met zo'n jonkie :D en de ruinen-rubriek.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
antonie
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 mar 2009, 00:52

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door antonie » 04 aug 2009, 08:59

hallo allemaal,
ik was van plan om met mufke ook naar de keuring te komen, maar helaas gaat dat niet door. ze is kreupel.
we waren al aan het oefenen en ik had een goede ruiter gevonden die haar voor bestgaand wilde voorbrengen. maar ja, als je weet hoe fantastisch ze door de bak kan zweven, dan was het het toch niet helemaal. dus heel erg kreupel was ze nu ook weer niet, maar ook niet goed, eerder te stijfjes en onregelmatig. dus een paar dagen rust gegeven. na een paar dagen nog niet helemaal in orde. de dierenarts erbij gehaald en die heeft foto's gemaakt van haar hoeven; en helaas diagnose was zeer duidelijk: hoefkatrol! rechtsvoor echt heel erg en linksvoor beginnend. de dierenarts was heel verbaasd dat een pony en een connemara nog wel dit had. dus ja, we zitten nu een beetje in de onzekerheid hoe dit verder moet. nogmaals, echt heel erg kreupel is ze niet, maar het kan wel erger worden.
nu zit ik met een probleem waar vast wel meer mensen mee te maken hebben gehad. ze krijgt een medicijn in poedervorm om het kraakbeen te versterken, maar dat lust madam niet. ik heb al geprobeerd om het door stroop te mengen en zo op een stukje brood te geven, en ook met honing. maar ze snuift eraan en trekt haar neus op. als ik het in haar bek duw spuugt ze het gewoon weer uit. het enige wat tot nu toe gelukt is, is dat ik het spul door de honing en brood meng en dan zo kloddertjes gewijs in haar bek duw en met mijn handen voor haar mond het steeds weer terugduw tot ze het op heeft cq definitief op de grond heeft gespuugd. je begrijpt dat mijn handen dan ook lekker plakken. dat hele circus duurt dan ruim een uur voor we met de 3 schepjes per dag die ze voorgeschreven heeft gekregen klaar zijn. heeft iemand slimme ideeen hoe een onwillige pony toch haar medicijn door de strot kan krijgen?

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door Edith » 04 aug 2009, 09:31

Ik reageer even in een ander topic, omdat dit niet meer over de keuring gaat maar over Mufke, en ik wel wat tips heb. :shock:
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Centrale keuring wie komt er ook?!!!

Bericht door Inez » 04 aug 2009, 09:53

Er was inderdaad al een ander topic over de keuring. Het lijkt me handiger als we daar verder praten over de keuring. Ik zal dit topic sluiten om verwarring te voorkomen.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gesloten