Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Informatie of vragen over het stamboek en alles wat daar mee samenhangt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marja
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2009, 16:37

Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door Marja » 12 nov 2009, 11:40

Hoi allemaal, Els en ik zijn nog op zoek voor zondag de 22ste op Paard en Koets naar een lieve Connemara die een dagje bij ons mag staan in de stand. Voor de andere dagen zijn we voorzien en voor een zondag heeft Frans er al 1, maar daar moet nog een tweede bij.
Ze staan achter dranghekken in een soort geimproviseerde paddock. Natuurlijk zijn we er de hele dag bij! Het moet dus wel een hele rustige lieve pony zijn, die het fijn vindt om geknuffelt te worden, drukte en hekken geen bezwaar vindt en tegen kinderen kan.
Verder hoeft hij/zij niets. Je kunt er natuurlijk zelf ook bij blijven uiteraard, maar wij zijn er toch, dus dat zou niet hoeven. Het is kort dag, ik weet het, maar we hadden er al 1 voor de zondag, maar die bleek toch niet zo geschikt, dus vandaar onze oproep.

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door SilverSan » 12 nov 2009, 14:10

Hmmm, nu was ik van plan om te gaan... Maar om Owen nu mee te slepen? Hij is nogal uhm, "hapgraag"... Ik weet niet of dat de beste promotie is :ugeek: en als iedereen hem daar snoepjes gaat voeren weet ik niet of ik het hem ooit nog afgeleerd krijg... Hij is gek op aandacht en op zich zou het een goede oefening voor hem zijn. Maar ik denk dat het nog een beetje vroeg is voor hem. En om hem een uur en drie kwartier op de trailer te zetten om daarna op zo'n druk evenement te komen, ik weet het niet. Plus dat ik eigenlijk gedacht had om daarna nog even langs vrienden in Nederland te gaan, dus kortom niet echt ideaal. Ik wil wel een kartonnen maken?

Is het niks voor Isabelle met een van haar prachtige hengsten? Zij woont ook niet zo gek ver weg dacht ik zo.

Hoe dan ook zal ik jullie dan wel zien. Leuk dat het Connemara stamboek er ook staat!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Marja
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2009, 16:37

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door Marja » 12 nov 2009, 14:43

Isabel zou perfect zijn, want die is er toch al voor de men-demonstratie, maar ook niet zo geschikt om achter een hek te zetten heb ik begrepen. Ik heb Isabel niet zelf gesproken, maar dit van Frederique door gekregen, maar ik kan me van een hengst er wel iets bij voor stellen. Dat blijft vaak een risico. Alhoewel we ook een dag Ben Hur hebben, die we tijdens Horse Event 3 dagen bij de stand hebben gehad en dat is geweldig gegaan! Maar Ben is nu eenmaal zo'n makkelijke. Een echte kroeler en gek op aandacht en inderdaad alle lekkers wat hem aangeboden werd!

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door SilverSan » 12 nov 2009, 14:50

Marja schreef:Isabel zou perfect zijn, maar ook niet zo geschikt om achter een hek te zetten heb ik begrepen.



Nee, ik zou inderdaad Isabelle niet achter een dranghek zetten hoor :lol: :lol:






(Flauw grapje, hi hi hi, ik begreep m wel)




Tja, ik denk gewoon dat Owen iets te speels is nog, en hij kan ook best gillen naar andere paarden, gekke pownie :geek: Maar het is een schat en iedereen op de stalling wil hem altijd aaien. Misschien over een tijdje, als hij iets volwassener is... Hij is door Isabelle mooi bevonden, dus ik denk dat hij qua uiterlijk ook wel een goede vertegenwoordiger van de Connemara zou zijn. Overigens zegt iedereen dat hij al een lekkere brede borst aan het krijgen is :mrgreen:
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door Oona » 12 nov 2009, 19:01

Waar is paard en koets in Nederland?
Ik ben gestald in Baarle nassau.
Dus hoever zou het zijn ongeveer?
22 november staat er nog niks op mijn agenda.

Is de stand buiten te doen of binen.
Want hij heeft altijd een deken op ik neem aan dat die die dag in zijn blootje moet staan.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door SecondaliasBolle » 12 nov 2009, 19:11

Helaas kunnen we de 22e niet, Bolletje is al eens eerder op stap geweest(pennydagen) en zou het wel weer leuk vinden.
Succes met de zoektocht !!

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door SilverSan » 12 nov 2009, 20:05

In de Brabanthallen in Den Bosch, ik denk dat dat niet zo idioot ver weg voor jou zou zijn. Normaal gesproken zou het binnen moeten zijn, het is er groot genoeg voor: http://www.paardenkoets.nl/
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door Barbara » 12 nov 2009, 20:13

Hmmm.het had me best leuk geleken maar de enige echte knuffel bij ons is Koss maar die vind ik eigenlijk nog wat te jong hiervoor.
Starlight zou wat makkelijkheid betreft ideaal zijn maar zij is niet zo'n knuffelpaard.
En Easter lijkt me ook niet verstandig.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door Isabelle » 12 nov 2009, 20:36

Ik wil inderdaad niet de hele dag achter een dranghek staan :lol: maar Fleur van de Leliaard logeert hier. Ik moet even overleggen met de eigenaar of zij evt. mee mag. Zij is lekker bruin dus hoeft ze niet eerst in bad. Mijn drie dikke dames zijn niet echt schoon maar omdat zij buiten lopen van de winter wil ik ze ook niet in bad doen. Rasputin zou het helemaal geweldig vinden, hij is al eens mee geweest naar Paard en Koets maar toen was er nog een box beschikbaar bij de stand. Hij blijft ook wel achter dranghekken staan maar niet als er iemand met een paard zonder zadel voorbij loopt :D hij denkt dan dat het een huwelijksaanzoek is. Waarom moeten er eigenlijk twee pony's zijn? Zijn er twee demo stallen?

Is er zaterdag een connemaraschimmel op de stand, dan kan hoij meteen mee doen met de verkiezing van reserve paard van Sinterklaas :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marja
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2009, 16:37

Re: Knuffelpony gezocht voor Paard en Koets

Bericht door Marja » 13 nov 2009, 10:49

We hebben dit jaar een extra "paddock'gekregen omdat we zaterdag 2 pony's bij ons hebben die we toch ergens kwijt moesten. We zijn niet in staat die tussendoor naar huis te brengen. Toen waren ze zo aardig ons een 2de plek te geven. Maar de voorwaarde was wel dat hij dan niet de andere 2 dagen leeg moest blijven. Vrijdag en zaterdag is opgelost,we zaten alleen nog met de zondag. Het handigst is natuurlijk iemand die dicht bij Den Bosch woont. Dus Isabel als Fleur voor jou geen probleem zou zijn en ze kan dat gewoon, graag zelfs. En iedereen overigens die bereidt is, leuk dat er in ieder geval mensen zijn die zich aanmelden. Daar ben ik echt blij mee. We hebben er maar 1 nodig, want Frans zijn pony staat er ook al, maar dit doet me goed. Isabel moet er zondag toch zijn en woont dichtbij, dus misschien het handigst?

Plaats reactie