Paard en Koets 2009

Informatie of vragen over het stamboek en alles wat daar mee samenhangt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Paard en Koets 2009

Bericht door Isabelle » 21 nov 2009, 23:42

Vanavond was ik al even naar Paard en Koets, heb echt genoten, zoveel mooie dingen en de connemara stand natuurlijk bezocht. Marja en Els hebben er echt iets moois van gemaakt!!!! "met een beetje van Inez" de hele achterwand is gevuld met de geweldige foto's van de crossdag, samen met de schilderijen van Marina is het een heel mooi geheel. Heb mijn best moeten doen om niet alle connemara snuisterijen te kopen, maar morgen ben ik er ook nog :? . Ben Hur en Robin stonden er als knuffelpony. Ben staat daar doodrustig twee metr van een reuze schimmel, wat is hij toch braaf.

Toen ik binnenkwam was er net een clinic trailerladen klaar en daar hadden ze Robin voor gebruikt, hij was erg herkenbaar want op zijn bil prijkt een prachtig geschoren, connemara logo, echt heel mooi!!!

Morgenmiddag is er een mendemo van Frans Aussems samen met Hielke en Faramir, bekend van de crossdag, dus dat willen jullie toch zeker niet missen. ;)

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door Inez » 22 nov 2009, 08:44

Oh, dat klinkt leuk allemaal!! Maakt er iemand een foto van de stand??
Wat heerlijk dat Ben zo braaf is. Lekker ding.
En wat lachen van de Connemara logo op Robin! Dat wil ik ook wel op de foto zien.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door Oona » 22 nov 2009, 18:56

Zo ben net terug van ook een dagje paard en koets.
peerd op stal .
En nu zelf even uitblazen.
Zo met je paard op pad daar kruipt toch veel tijd in . maar het was wel zeer leuk.
Eamonn had veel bekijks en als ze niet keken dan deed hij zelf wel moeite om hun aandacht vast te krijgen. de schurk.hihi menig sjaal is geproefd geweest.
We hebben vandaag ook nog aan een trailerdemo mee gedaan.
Maar ik vond de dag op zich al een leer moment op zich.
S' avonds stormde het nog verschrikkelijk.
We hebben nog een connemara over vuur zien springen gaaf zeg.
En we hebben frans nog aangespannen gezien.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

hielke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2008, 20:17

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door hielke » 22 nov 2009, 20:15

vond het echt hartstikke leuk om te doen!
ben wel eens met de dartmoor's mee geweest maar dit was ook wel weer leuk, er een keertje weer op in plaats van naar de pony ;)
want op die dartmoor zullen we maar niet meer klimmen!.
ben ook benieuwt wat anderen er van vonden!.
faramir <3

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door marina » 22 nov 2009, 20:57

Vandaag hebben Hugo en ik "Paard en Koets" bezocht en natuurlijk ook de Connemara stand en show! Els en Marja hadden een heel gezellige stand opgezet en we werden gastvrij ontvangen met koffie en koek. Eamonn herkende ik al van verre en aan de andere kant van de stand stond Antoine. Alletwee superbraaf....
Hugo heeft foto' s gemaakt met onze camera, die helaas geen lichtsterke lens heeft, dus aktiefoto' s zijn niet scherp. Maar misschien toch leuk om een idee te krijgen van het evenement.
Afbeelding
Antoine vond alles best.
Afbeelding
Eamonn wilde ook graag geknuffeld worden
Afbeelding
De stand van buiten
Afbeelding
De binnenkant
Afbeelding
Marja en Els
Afbeelding
Frans en Antoine in aktie
Afbeelding
Hielke en Faramir onder de vlag door...
Afbeelding
En door het vliegengordijn heen...
Afbeelding
En bezig om op een een "ton" te gaan staan...
Afbeelding
En als klapper: springend over vuur!

Prachtige show Frans en Hielke! Superstand Marja en Els!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door Inez » 22 nov 2009, 21:47

Dat ziet er super gaaf uit!!!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Frederique
Berichten: 222
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:41

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door Frederique » 23 nov 2009, 08:37

Gisteren met de family en de onze 2 nieuwe kersverse ponyverzorg dames rondgewandeld op het terrein.
Resultaat: Mooie stand, mooie connemara's en een spetterende show daarvoor dank allemaal. Hielke erg stoer, springen over vuur.
Thuis gekomen met 4 bodywarmers, dus in Vorden wordt het ras het komende jaar ruim voldoende gepromoot.
Groet Frederique

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door SilverSan » 23 nov 2009, 08:54

Wij zijn gisteren ook geweest. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel blij was dat ik Owen niet ter beschikking had gesteld. Ik weet namelijk zeker dat dat niet de allerbeste promotie was geweest op dit moment :oops: Ofwel had owen niet op of om van zijn hooi gekeken, ofwel als hij de kans had gezien net als Eamon een verzameling loshangende kledingstukken had verzameld... Vond het ook heel erg opvallend hoeveel mensen vrijwillig hun hand ter beschikking stelden om... zo in te laten bijten :lol: :lol: :lol: :lol: Of heel dom met een ijsje of koekje of wat dan ook stonden en dan raar opkeken dat dat hoofd zo dichtbij kwam. En Oona en ik maar lachen, ohw ohw, domme mensen, nog 5 cm en je bent het kwijt...

De stand vond ik er echt super uitzien. Het was een van de leukere stands van de hele beurs, zoniet de leukste. De foto's en schilderijen vond ik geweldig neergezet, dat toonde enorm. Ik heb me ook enorm moeten inhouden om geen Connemara snuisterijen te kopen, maar op dit moment moet ik enerzijds eerst thuis opruimen en anderzijds past zo'n mooi sjabrak niet onder een westernzadel :lol: De demonstratie was ook erg mooi. Heel erg leuk om te zien. Jammer dat Faramir een beetje zenuwachtig was had ik de indruk. Maar ze zetten een mooi beeld van de veelzijdigheid neer en het springen over vuur was erg erg leuk om te zien. Dat gaf heel erg goed aan dat de Connemara voor je door het vuur gaat :mrgreen: En het voetballen was zeker een goede demo! Antoine liep prachtig aangespannen. Heel leuk met de hond achterop. Was ook goed te zien hoe wendbaar ze zijn, want in dat ieniemienie ( :!: ) bakje draaiden ze toch steeds keurig op tijd. Wel vond ik dat het bezoekersaantal niet enorm was. Ook de beurs zelf had ik iets groter verwacht. Maar al met al een leuke dag. Het enige wat ik jammer vond was dat er gerzegd werd dat ze "een goede opvolger voor de Dartmoor zijn". Maar het kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb verstaan.

De schimmel tegenover de stand was een Boulonnais. Dat is een van de rassen waarvoor we voor mijn vriend aan het informeren zijn. Was een enorm cool gezicht om Eamon de witte te zien tegenover de witte merrie. Vormde een mooi plaatje. Als we later groot zijn en een eigen huis met weiland hebben dan zal Owen vast mooi tonen naast zo'n reus :ugeek: Die merrie hadden we al eens in het weiland zien staan, want die meneer heeft nog een andere merrie te koop staan, een vos. Toen moest ze vastgebonden worden omdat ze erg dominant is en we anders geen kans zouden krijgen om het paard te bekijken, aangezien zij dan alle aandacht zou opeisen. Nu was ze helemaal schoon en kreeg ze alle aandacht toch al, dus ze was niet meer herkenbaar. :D
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

kobra
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 14:54

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door kobra » 23 nov 2009, 09:29

Paard en koets weer achter de rug...... Frans, Margriet, Oona en Hielke: reuze bedankt!! Wij (Mar en ik) waren blij dat jullie ons wilden helpen met het promoten van de Connemara.
Ondanks alle positieve reacties waren er toch onder de Connemara fans ook negatieve reacties. Niet dat dat erg is, dat hoort er ook bij, maar als je als Connemara eigenaar op P en K gaat roepen dat het jammer is dat we zo weinig doen om het ras te promoten denk ik dat je eerst eens bij jezelf moet gaan navragen waarom je dan zelf niet actief meedoet: je loopt daar, komt doodeluk een praatje maken bij de stand, rept nergens over en gaat vervolgens elders je beklag staan doen! Help dan met promoten! Wij hebben er 2 dagen met onze eigen ponies (en die van Inez dan..) gestaan en meegedaan aan shows. Vooraf oproepen gedaan op het Forum om hulp te vragen hierbij waarop heeeeeel weinig respons kwam (waar zijn toch al die "koele, superbrave, sterke" Connamara ponies...). En dan durven zeggen dat "wij" (!!! wie wordt daar eigenlijk mee bedoelt?) zo weinig aan ras promoten doen. Tsja, het gezegde is: "verbeter de (Connemara-)wereld en begin bij jezelf". Knoop die maar eens in je oren voordat je weer eens op een beurs begint te gillen.
Kom op zeg: een volwassen vent!

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Paard en Koets 2009

Bericht door SilverSan » 23 nov 2009, 09:39

Ohw Wilma en Marja, wat jammer zeg! Ik snap het overigens niet... Als een van de weinige stands hadden jullie TWEE ponies staan, er was heel keurig iets aan het uiterlijk gedaan (oké, vergelijk maar bijvoorbeeld met de Fjorden en oké, de Boulennois stand) en er waren keurige demo's. Wat hadden jullie dan nog meer moeten doen? Opdringerig moeten gaan flyeren? Die piste de hele dag in beslag nemen? En verder zie ik jullie (overigens zijn het in mijn ogen altijd dezelfde die de kar hier trekken, waarvoor mijn complimenten) overal opduiken. Ik heb heel veel pony en paardenrassen niet op die beurs zien staan hoor. Om een voorbeeld te noemen: ik heb het Belgisch trekpaard nergens gezien (of ik moet er overheen gekeken hebben, maar zo klein zijn ze nu ook weer niet). Ik weet dat de NSHS, het Shirestamboek, er ook niet was. Als ik dan kijk naar de toch behoorlijk goed opgezette stand van het Connemara stamboek, dan snap ik de grond van het commentaar niet. Van kritiek kan je leren, maar dit is in mijn ogen ongegrond. En inderdaad, als het dan toch moet, kom dan zelf helpen en oplossingen aandragen.
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Plaats reactie