wie heeft ook een slangen pony

Voor gezellige klets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

wie heeft ook een slangen pony

Bericht door Pamela » 03 jul 2008, 18:02

vreemde vraag ? vandaag had ik net zo als eergisteren, Elsa voorzien van een antivliegen deken. aan het halster zat het halsstuk met klittenband vast, over het halster het masker met klittenband. aan de hals de deken met klitteband, op 5 plaatsen. de deken met een voorsluiting, zo'n klik ding. onder de staart door een touwtje. een elastische dekensingel die door 2 gleuven de deken op zijn plaats moet houden. zie je het voor je ? ik dacht dat Elsa er blij mee was. kom ik 2 uur later kijken heeft zij alleen het halster met masker nog op. O jé dacht ik de deken zal wel helemaal kapot zijn. nee hoor niks aan te zien, gewoon als een slang de jas uit gedaan. OK eergisteren was dat ook al zo maar toen zat de dekensingel er nog niet omheen, lag de deken wat los er boven op. maar nu ?? dacht meteen aan Rory Shayra, jaren geleden vond ik haar winterdekens ook zo op de grond liggen, niets kapot. hoe doen ze het ?? nou zou ik dus op de loer moeten gaan liggen, maar dan zal je zien dat het niet gebeurd. maar ik zal toch niet de enige zijn die dit "toevallig mee maakt" ? :o

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: wie heeft ook een slangen pony

Bericht door Isabelle » 03 jul 2008, 18:59

Nou hier hebben we er ook nog een met de bijnaam Houdini, Rasputin doat ook alle dekens uit zolang er geen beensingels aanzitten. Als je die dan niet kruist kan hij hem ook nog uitkrijgen, dan trekt hij zo lang en zo hoog zijn achterbeen op tot hij er uit is, dan doet hij zijn nek naar beneden en bukt hij een beetje en dan schudt hij net zo lang tot zijn deken naar voren schuifte en over zijn hoofd uitgaat maar dan :shock: .......................................................................................................................................................................................................... je raad het nooit...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................dan pakt hij zijn deken in zijn mond en brengt hem naar mij want hij wil hem weer op. Hij is het enige paard wat ik ken wat graag een deken op heeft, hij haat het als er een vlieg op zijn lijf komt.

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: wie heeft ook een slangen pony

Bericht door Inez » 03 jul 2008, 20:00

Zo ben je wel de hele dag lekker bezig Isabelle :mrgreen: .

Bij ons geen slagenpony's (gelukkig). Wat Giga wel doet is de achterkant kapot schuren in de stal. Ze gaat dan heerlijk langs alles wat maar beetje uitsteekt bij het ijzerwerk dat de ramen beschermt.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: wie heeft ook een slangen pony

Bericht door Oona » 03 jul 2008, 20:59

Goh zo, blijf je wel bezig.
Ik zie het al helemaal voor mij isabelle.

Ik moet zeggen ik heb een slangenpony op een ander egbied.
Wij zijn al enkele jaren na mekaar naar de drunense duinen geweest naar herberg de brand.
En daar hebben ze een poetsplaats met 2 palen waar je ze tussen kunt vast zetten.
De palen staan op 30 cm van de muur alle sinds heel dicht.
Wel eamonn koos op een gegeven moment het hazepad tussen de muur en de paal.
Mijn adem stokte en toen was het al gebeurd.
Eamonn had zich er al tussen geperst en heel gebleven. Gelukkig maar.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: wie heeft ook een slangen pony

Bericht door Pamela » 17 jun 2013, 20:27

helaas, heb ik er weer een slangen pony bij: Abbygail xxxxx
vanmiddag lekker de Harry Horse vliegen deken op gedaan omdat de muggen het op haar donkere lijf hebben voorzien (de 2 schimmels hebben er geen last van), kom ik een paar uur later en zie Abby zonder deken lopen. begon nog aan mezelf te twijfelen. maar ja hoor de deken met hals en alle gespen nog vast lag gewoon in de bak. nou ja fff

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: wie heeft ook een slangen pony

Bericht door Isabelle » 19 jun 2013, 08:20

hahaha dat grapje heeft ze van haar vader, die doet ook alle dekens uit, het enige wat helpt is in elkaar gekruiste beensingels dan lukt het hem niet sss . Het is heel grappig om te zien hoe hij het doet, helaas geen filmpje, hij gaat met zijn nek naar beneden staan en zakt een beetje door zijn voorbenen, wipt dan met zijn rug en billen steeds een beetje omhoog, zodat de deken naar voren schuift, dit blijft hij doen tot alles zo ver mogelijk naar voren zit dan even schudden en dan hopla dan kruipt hij er achteruit uit en ligt de deken keurig netjes op de grond. Hij vind dit zelf zo leuk dat hij ook wel eens daarna met de deken in zijn mond naar me toe gekomen is om hem weer op te laten doen, hij houdt nl echt niet van vliegen op zijn lijf. jjj

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: wie heeft ook een slangen pony

Bericht door Pamela » 20 jun 2013, 21:27

oh, dus zo doet ze dat. vond het al zo vreemd dat aan de voorkant alles vast zat ook de hals sluiting.
inderdaad er zitten geen bilkoorden aan. vandaag had ik een slierten gordijn aan het halster gemaakt. ook weg natuurlijk sss . morgen even in de wei zoeken.
ik denk als je het zou willen filmen dat ze het juist niet gaan doen.

Plaats reactie