paarden4dagse in Zorgvliet

Voor gezellige klets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door Pamela » 13 sep 2011, 19:41

vandaag de eerste dag van de Paarden4daagse van Zorgvliet gereden. wat een schitterend weer hebben we gehad. mooie omgeving en lekker halver wege een stop met soep en drinken. het was weer zo leuk om vele bekenden te zien. Marieke Verhaar kwam ik meteen al tegen met Demeter, er is nog geprobeerd een foto van de beide halfzussen te maken: Elsa en Demeter, het zal niet vaak voorkomen dat de dames elkaar tegen komen, beide stermerries :D Marieke had nog een heel verhaal dat ze vorige week mee gedaan had met een militair confooi, moet toch nog even vragen hoe het nu precies in elkaar zat. wel een heel erg dapper verhaal.
ik weet niet of er verder nog Connemara pony's aan mee deden. nou Elsa was na 30 km nog zeer vlot, niks moe.
morgen gaan we weer
Laatst gewijzigd door Pamela op 16 sep 2012, 18:01, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door Inez » 13 sep 2011, 20:30

Oh, wat klinkt dat weer lekker Pamela! En wat heerlijk dat jullie mooi weer hebben. Volgens mij wordt het de komende dagen ook nog best goed (alhoewel morgen weet ik niet zeker). Veel plezier nog!!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door SilverSan » 14 sep 2011, 08:58

Wat leuk zeg!!! En ook dat we even een update krijgen zo! Heel veel plezier, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door Pamela » 14 sep 2011, 19:01

helaas vandaag wat minder goed. het weer viel mee, even een bui waarvoor ik mijn Connemarajas aan moest trekken. het waaide lekker en en schitterende tocht. maar Elsa wilde eigenlijk maar 1 ding en snel langs iedereen gaan, dat kan dus niet, zeker als je met iemand samen bent, zijn snelheid was misschien toch iets te langzaam voor Elsa. na 3/4 van de tocht (28 km.) kwam Marieke met haar vriendin ons achterop en vroeg of het lekker ging, nou nee niet echt, zet Elsa maar achter Demeter zei Marieke. dat was de oplossing, Elsa liep meteen ontspannen achter de 2 paarden aan en rij maatje kwam in haar tempo daar weer achter. het tempo van de 2 halfzussen is dus zo'n beetje gelijk. toen begon het genieten voor mij.
morgen sla ik even over. Elsa een rust dag. ik laat mijn haar knippen en ga 's avonds naar de BBQ om alle bekende te spreken. :D

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door riagr » 14 sep 2011, 20:31

Leuk verslag weer!! En wat een klús kan het zijn he, de looplust van een Connemara (Poeh!!) Ga jezelf morgen maar lekker verwennen, en geniet van de BBQ!
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door Delphine » 20 sep 2011, 12:45

Hoe is het afgelopen, heb je het wel weer opgepakt na die dag rust?

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door Pamela » 20 sep 2011, 18:09

ja zeker, vol goede moed met het idee dat Elsa het nu wel wist hoe het moest. maar toch weer wat snel. er waren ook te weinig lange stukken om te kunnen draven. veel diepe plassen met blubber, daar ga ik wel altijd stappend door heen. paardje van een vriendin is met glijden kreupel geworden. veel koetsen onder weg. dat was wel jammer. Elsa heeft zoveel conditie, niks nat, niks moe. op de pauze plek met lekkere soep en drinken stond ze rustig gras te eten. weer energie voor de rest van de tocht.Afbeelding

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door Delphine » 20 sep 2011, 18:51

Wat jammer he dat het zo nat en blubberig was...
En erg van het paardje van je vriendin.
Wat heerlijk dat Elsa zo'n goede conditie heeft en dat zij alles wel zo goed heeft aan gekund.
Leuke foto, ik denk toch genieten, ondanks de blubber en de tegenslagen?

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: paarden4dagse in Zorgvliet

Bericht door SilverSan » 21 sep 2011, 07:54

Die foto is gaaf!!! Wat een plezier, bij ruiter en paard! Wat fijn dat het zo leuk is geweest! En ach, een vlot paard is vele fijner rijden dan eentje die je vooruit moet schoppen...
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: paarden4dagse in Zorgvlied

Bericht door Pamela » 16 sep 2012, 17:47

Zorgvlied 2012 zit er weer op. het waren prachtige tochten. door stukken waar ook niet gereden mag worden, dus nieuw.
helaas veel regen gehad. alleen donderdag was het "droog". eigenlijk is dat jammer omdat de temperatuur ook niet hoog was.
de soep op de pauze plek smaakte des te lekkerder.
Pientje ging goed van start, ach 2 jaar geleden had ze het ook super gedaan en we hadden toch goed getraind.
dat het iedere dag zo'n 30 km was wist ik niet. in het programma staat plus minus 25 km. bij zware ondergrond is het dan soms afzien.
ik reed met dezelfde vriendin met haar schimmel (kruising Fries). na zo'n 10 km begon Pien een beetje druk te worden en probeerde steeds haar billen voor de ruin te zetten. beetje vervelend, maar we bleven zingen.
uiteindelijk heeft ze de rest van de rit wat druk afgemaakt.
met de koude regen op haar warme lijf was ze toch koud geworden, dus warm in gepakt voor dat ze de trailer in moest. de müsli met electrolyten hoefde ze niet.
de volgende dag met goede moed weer richting Zorgvlied, om een lang verhaal kort te maken, de hengstigheid van Pientje was er nog steeds. wel 5 x plassen onderweg en druk doen. kletsnat van het zweet en de steen koude regen besloot mij om de laatste 2 dagen niet meer met haar te rijden maar op de bok bij de vriendin te gaan met haar mooie schimmel.
dag 4 was afzien, zo veel regen en zo koud, ik had me er toch goed op gekleed maar alles lekte door.
ben eigenlijk nu nog niet echt warm.
Marieke Verhaar heb ik nog gezien op de BBQ, maar ik geloof niet dat zij vrijdag nog gestart is, net zo als velen.
gelukkig is Pien weer opgeknapt, eet weer en haar benen zijn super "droog" gebleven, daar ben ik wel heel erg blij mee.
Afbeelding

Plaats reactie