Herfst...

Voor gezellige klets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Herfst...

Bericht door Edith » 05 okt 2012, 08:31

Wat is het verschrikkelijk akelig herfstweer zeg... ik weet niet hoe het bij jullie is (zal ook wel niet zonnig zijn) :( maar hier lijkt het wel of echt elke bui van de afgelopen twee weken zijn best doet om vooral nog even toeristisch Heiloo aan te doen. Daar moet je geweest zijn als wolk. Gevolg is zompige weilanden, sommige met een laag water, en een ruiterpad wat meer uitnodigt tot zwemmen dan tot paardrijden. De pony's hebben al een paar nachtjes binnen gestaan, en nu is het weer zo slecht dat ik denk: genoeg is genoeg. Ze gaan op stal. ('s nachts dan he, overdag gaan ze eruit). Raven en Bibi staan onder dek; Raven vanwege haar leeftijd (en mijn gemoedsrust) en Bibi omdat ze snel last krijgt van haar onderrug met dit weer (nieren). Niettemin slaap ik slecht als de regen met bakken uit de lucht komt...

Aan de positieve kant is het duin nu heel goed te doen, want mul zijn alleen nog de hele open stukken duin. Maar ja, wie wil er nou met dit weer een duinrit maken... ddd

Hoe is het bij jullie?

ps, hier de enigen die wel blij zijn met al dat water... de 50 (!) jonge eenden op de boerderij...

Afbeelding
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Herfst...

Bericht door Pamela » 05 okt 2012, 17:16

Witteveen is dan niet zo toeristisch maar het was hier ook erg slecht weer. een perenboom omgewaaid. weleens waar een oudje maar toch.
zelf word ik er ook niet zo vrolijk van, met regen uit mesten bah, het lijkt ook wel of de boxen extra nat zijn.
Pien en Mayday heb ik ook met een deken op staan. de dames zijn gewoon wat kouwelijk. van Pien wist ik het wel en van Mayday moest ik het nog ervaren.
grappig is wel dat Floris heel gemakkelijk het uier van zijn moeder onder die deken kan vinden. hij heeft nergens last van gelukkig. terwijl hij ook nog aan het verharen is.
Is dat ook bij andere veulens zo ?
heel veel appels zijn van de boom gewaaid, moet ik toch appeltaart gaan maken, was ik eigenlijk nog niet zo aan toe.
ik hoop dat ze nu in het zuiden van het land ook genoeg water gekregen hebben, want daar was de grond nog steeds droog begreep ik.

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Herfst...

Bericht door SilverSan » 06 okt 2012, 10:51

Ik heb afgelopen donderdag een poging gedaan de elektriciteitskabel in te graven, gelukkig samen met een grondwerker. De spetters zaten tot ver achter mijn oren, poepoe... Nemo stond de eerste dag flink te rillen door de regen, nu gaat het gelukkig beter. Veel hooi en zien dat hij zich warm houd, hij verhaart ook. De andere Shet is zo dik, die heeft er geen last van... Maar die zit ook al in zijn wintervacht. Helaas is dat wel een smeerpoets, zijn paddock is al helemaal stuk gelopen terwijl die van Nemo nog steeds netjes is. Nou ja, straks in het grote weiland zal dat wel goed komen. Maar een betere afstelling van het weer zou ik ook wel leuk vinden hoor, ook hier in België is het hollen en stilstaan, pfff jjj

Die eendenfoto is wel leuk! Tenminste nog iemand die er blij mee is...
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Herfst...

Bericht door Pamela » 27 okt 2012, 22:17

na alle voorgaande berichten over veel water overlast. hebben we nu toch prachtige dagen.
koud met een zonnetje, heerlijk.
ik heb gisteren een heerlijke rit gemaakt met Pien, ze was goed fris. ik vond het in de schaduw nog wat koud. maar bedacht me dat ik ook nog niet gekleed was op koud weer, hoe dom.
vanmorgen met Mayday naar het bos, warme rijbroek en handschoenen aan. we vertrokken met een slakken gangetje, aangezien Pien en Floris riepen van: hé kom terug !!!
later ging ze wel stevig door lopen en konden we lekker van een drafje genieten, dwars door het bladeren tapijt en in het zonnetje. bij thuiskomst lekker bakkie koffie bij de houtkachel.
dan kan mijn dag echt niet meer stuk.
ccc



Inez, zijn er ook nog koude smilies ?

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Herfst...

Bericht door Inez » 28 okt 2012, 16:17

Pamela schreef:
Inez, zijn er ook nog koude smilies ?


Op bokt hebben ze wel een leuke. Ik zal eens gaan zoeken.

Vandaag was dat toch niet echt nodig. Ik vond het heerlijk buiten.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie