jeuk en kale plekken

Voor zaken als harnachement, voeding, gezondheid, stalling en wat er nog meer bij het houden van een Connemara komt kijken.
Plaats reactie
will
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 apr 2009, 19:02

jeuk en kale plekken

Bericht door will » 31 jul 2009, 18:34

Wie heeft raad, wij hebben Aislingh in laten rijden en zij is ongeveer 6 weken weg geweest .
Alles ging goed ze heeft heel veel geleerd o.a. wat geduld en veel mensen om zich heen.
Nou is ze sinds 2 weken weer terug en kreeg meteen de volgende dagen bultjes overal.
Nu zijn de bultjes weer aardig weg maar ze heeft nu bij de schoft en op de heupen kale plekken
met korstjes en vreselijke jeuk.
In Soest waar ze ingereden is waren de plekken verdwenen en had ze er geen last meer van.
Ik ben haar nu aan het wassen met tea tree shampoo dat helpt wel een beetje maar niet genoeg.
Ze kan ook momenteel niet naar binnen omdat we een nieuwe schuur hebben en alles nog op z'n plaats moet.
Het meest vervelend is dat ze zo'n jeuk heeft als iemand iets tegen de jeuk weet of enig idee waar het eventueel van kan komen hoor ik dat graag. b.v.d. Will

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: jeuk en kale plekken

Bericht door krista78 » 01 aug 2009, 06:10

Hoi Will,

Ik had voor me pony altijd ecema balm. Te koop bij divoza etc. Werkt bij mij super ik deed het ook op zn staart als hij schuurde daarna gelijk over. maar goed hopenlijk werkt het ook bij jullie pony.

gr krista

will
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 apr 2009, 19:02

Re: jeuk en kale plekken

Bericht door will » 01 aug 2009, 20:53

Hoi Krista dank je wel ik zal het eens proberen had er nog nooit van gehoord maar er zijn zoveel
dingen die je kan gebruiken.
gr. Wil

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: jeuk en kale plekken

Bericht door Inez » 04 aug 2009, 10:00

Wat vervelend Will. Hopelijk gaat het ook weer over.

Ik gebruik vaak Silitch voor (of eigenlijk tegen) jeuk. Te bestellen bij de paardendrogist.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

will
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 apr 2009, 19:02

Re: jeuk en kale plekken

Bericht door will » 06 aug 2009, 20:59

Hoi Inez,
Ik ben bij de paardendrogist geweest en heb D-itch voor haar gekocht dat smeer je op de kale plekken.
Ook nog iets voor door het voer allebei van Naf op advies van de mevr. bij de paardendrogist.
Ik smeer het 2 keer per dag in nu op zich wel makkelijk dat ze weg geweest is ,ze laat zich veel
makkelijker behandelen. Dus ik hoop dat het helpt.
gr. wil

Plaats reactie