Krachtvoer

Voor zaken als harnachement, voeding, gezondheid, stalling en wat er nog meer bij het houden van een Connemara komt kijken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Krachtvoer

Bericht door Inez » 17 nov 2009, 17:11

Hallo allemaal, ik zit er over te denken om Pavo brokken te gaan voeren. Hebben jullie nog tips of waarschuwingen? Ik wil graag iets voor de dikkerdjes die niets hoeven te doen maar ook iets (anders) voor m'n sporttoppertje :mrgreen: Giga. Ik ben benieuws of hier Pavo-voerders zitten (of juist tegenstanders).
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Krachtvoer

Bericht door marina » 17 nov 2009, 17:43

Ik heb geen ervaring met Pavo Inez. Ik weet niet wat je nu voert, maar kennelijk bevalt het je niet.

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Krachtvoer

Bericht door Barbara » 17 nov 2009, 19:46

Inez, Easter krijgt nu brokken van Hippostar Polo. Speciaal voor sobere rassen en voor paarden die geen of maar licht arbeid verrichten. Hij wordt er niet dikker van en ook absoluut niet heet.

Starlight en mijn merrie krijgen sinds kort de Pavo Summerfit, die koeken. Omdat ik ze geen krachtvoer wil geven maar wel wil dat ze de nodige vitamines/mineralen binnen krijgen. Ik kan nog niet zeggen of me dat goed bevalt want daar krijgen ze het nog te kort voor.

Verder heb ik geen ervaring met Pavo. Bij ons op stal voeren ze Havensbrok en Muesli.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Krachtvoer

Bericht door Inez » 17 nov 2009, 19:53

Ik voer nu Havens, maar de homeopathische arts van Giga was daar niet kapot van. En aangezien ik het alleen maar voer omdat het door de vlas-leverancier aan huis gebracht wordt, wil ik best naar wat anders uitkijken.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Krachtvoer

Bericht door Margriet » 17 nov 2009, 19:57

Hoi Inez. Wij voeren conditon van pavo en refrom van havens.Bij elkaar 1 schep per dag. Voor Ashley hebben we ook liga gebruikt. Ik vind dat de paarden er goed op lopen en dat ze het smakelijk vinden.

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Krachtvoer

Bericht door Delphine » 17 nov 2009, 20:07

Hoi,
Ik geef onze pony's ook de koeken van Pavo (Summerfit) omdat ik er verschillende goede verhalen over heb gehoord (ook bv. van de hoefsmid).
Verder geef ik in de winter wel wat muesli aan onze welsh cob en dan geef ik equiral qi (is door Eric Laarakkers ook aanbevolen als goede muesli).
Groetjes,
Delphine

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Krachtvoer

Bericht door Barbara » 17 nov 2009, 20:33

Inez schreef:Ik voer nu Havens, maar de homeopathische arts van Giga was daar niet kapot van. En aangezien ik het alleen maar voer omdat het door de vlas-leverancier aan huis gebracht wordt, wil ik best naar wat anders uitkijken.


Heeft de homeopatische arts nog wat kunnen vinden bij Giga? (wel beeeeetje offtopic)
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Krachtvoer

Bericht door Pamela » 17 nov 2009, 20:50

ik voer van pavo daily plus, een soort gehakselt spul, met name voor sjors omdat hij zo snel eet en altijd te dik is. gewoon een grote hand vol, daarover heen een handje musli zonder van subli, zonder is zonder suikers, met oog op zijn insulineinsufficentie, en nu sinds kort een stuk pavo koek, elsa krijgt het zelfde alleen een halve koek (staat gelijk aan een kilo krachtvoer) hier krijgen ze nog veel smakelijk arm hooi. ik heb eerder van pavo naturals best gevoerd, beviel ook goed, maar daar zit wel melasse in en nu ook luzerne, ben daar dus mee gestopt. veel succes :D

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Krachtvoer

Bericht door Isabelle » 17 nov 2009, 21:39

Ik voer ze allemaal Pavo Liga, ook de merries behalve de laatste paar maanden voor de dracht (Pavo Merriebrok Podo) en de veulens krijgen speciale veulenbrok van Pavo.
Rasp en Ryan krijgen naast hun Liga + 3/4 kilo geplette gerst, dit voor wat extra energie. Wat ze dan ook echt wel hebben. Ik ben er super tevreden over. In Liga zit een veel hoger vitamine en mineralen gehalte en heel laag eiwit, ideaal voer voor een connemara, er staat een ijslander op de zak, dat is wel een minpuntje. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Krachtvoer

Bericht door Inez » 17 nov 2009, 21:40

Nou ja, daar plak ik dan wel een foto over heen :P .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie