Manghoeve's Boy (O'Dara)

Voor mensen die een pony uit het oog zijn verloren of familie van hun pony zoeken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilde
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 mar 2008, 10:58

Manghoeve's Boy (O'Dara)

Bericht door Hilde » 15 jun 2008, 19:19

Hallo allemaal,

Jaren geleden heb ik een pony gehad waardoor ik besmet ben geraakt met het connemara virus. Deze pony werd door ons O'Dara genoemd, maar heette op het papier volgens mij Manghoeve's Boy. Zijn vader is de hengst van de Arenbosch Davey geweest. 2 a 3 jaar is O'Dara op 27 jarige leeftijd overleden na ongeveer 6 jaar van zijn pensioen genoten te hebben. Ik heb zelf met hem bij de pony's gereden en alle klasses tot de M1 helemaal tot de laatste winstpunt uit kunnen rijden. Ik ben kringkampioen springen met hem geweest en in ons 4 tal heeft hij in meerdere kringen titels op zijn naam geschreven. Hij is nog bestgaande rijpony van gelderland geweest en heeft volgens mij 2 keer Z dressuur met verschillende ruiters voor mij gelopen. Kortom het was een veelzijdige toppony!!!

Misschien zijn er onder de oudere connemaraliefhebbers onder ons nog mensen die dingen/ annekdotes over hem weten of die de fokker kennen (iemand uit Heythuijsen) of meer informatie over Davey hebben, want ik zou graag meer over hem weten en meer verhalen over hem of zijn familie horen.

groetjes Hilde
hop hop hop connemara's die zijn top!!

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Manghoeve's Boy (O'Dara)

Bericht door Edith » 16 jun 2008, 07:11

Hoi Hilde,

even kort, moet zo weer weg, ga ook vanavond of zo nog op andere berichtjes reageren ;-)

Raven is een kleindochter van Davey, namelijk van zoon Bravy. haha, dat is dan ook alles wat ik je kan melden ;-) maar ik ben ook benieuwd over er verhalen zijn over Davey (of Bravy).

groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Hilde
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 mar 2008, 10:58

Re: Manghoeve's Boy (O'Dara)

Bericht door Hilde » 16 jun 2008, 17:16

Wat grappig! Nou herken ik je pas, jij stond bij het obstakelparcours (man wat was ik daar zenuwachtig voor zeg, maar gelukkig bleef Elten rustig) thuis ging alles perfect en staat hij een meter voor het spoor rustig te wachten terwijl er een trein langskomt en daar wilde niets lukken. Misschien deden we iets te hard ons best. Ach ja, we hebben wel lol gehad.

Heb je nog een foto van Raven? ik heb wel die ene gezien dat je haar aan de hand hebt, maar daar zie je haar echt van de voorkant.
hop hop hop connemara's die zijn top!!

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Manghoeve's Boy (O'Dara)

Bericht door Edith » 16 jun 2008, 20:40

Tja, als je dan even gaat zoeken naar een foto waar je pony echt als haarzelf opstaat... kom ik dus heel wat tegen.
De eerste zijn van Fleur en Raven, deze is van een jaar of drie terug, toen ze net in de B reden.

Afbeelding

allemaal nog niet supergoed ofzo, maar wel heel lekker samen.

deze drie zijn van vorig najaar denk ik. Toen reden ze L1, wat best goed ging. Raven is door al dat oefenen een stuk sterker geworden, evenwichtiger ook. Ze is hier dus 16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zelf ben ik dus meer van het betere buitenrijwerk :mrgreen:

Afbeelding

december 2006 een van die mooie plekjes in het duin waar je foto's kunt maken.

en deze is zoals je ziet op het strand, zelfde rit.
Afbeelding

en nog twee in het duinmeer waar je echt elke pony kunt leren te water te gaan.
Afbeelding
Afbeelding

en, herken je er iets in van O'Dara?

ps, nee, ze is niet bont, ze gaat altijd met haar kont in de mest liggen... :roll:

BTW: haar dochter Flynn is een halfzusje van Elten :D
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Hilde
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 mar 2008, 10:58

Re: Manghoeve's Boy (O'Dara)

Bericht door Hilde » 19 jun 2008, 20:38

Ik herken er zeker wat in Edith. Vooral in je laatste stukje tekst. Wat heb ik die pony vaak moeten wassen. Had ik hem met deken en al op stal gezet en gewassen, hij stond helemaal klaar voor de wedstrijd. Kom je de volgende ochtend in de stal en dan heb je een bont paard. De ochtend voor de wedstrijd was het dan ook altijd nog een tweede keer wassen. Ik had daarom toen ik een nieuwe pony zocht heel bewust gezegd dat ik geen schimmel wilde. En waar kom je dan mee thuis................Elten en tja ooit wordt ie ook wit hè. Ik zal binnenkort ook wat foto's van O'Dara plaatsen, dan kun jij ook vergelijken.
hop hop hop connemara's die zijn top!!

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Manghoeve's Boy (O'Dara)

Bericht door Edith » 21 jun 2008, 16:29

haha, volgens mij is dat liggenin de mest en rollen in de modder typisch iets van schimmels... :mrgreen: of het valt meer op als je een schimmel hebt. Ik wilde als kind al een wit paard, wist ik veel hoeveel werk dat was ;-) Nu heb drie schimmels...
En Elten: als hij net zo langzaam 'verschimmeld' als zijn vader heb je nog wel even ;-)

Ben benieuwd naar O'Dara, zoveel familieleden van Raven kom ik niet tegen ;-)
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Plaats reactie