Myra

Stel je hier voor
Plaats reactie
lieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2010, 19:37

Myra

Bericht door lieke » 02 feb 2011, 20:59

Hallo Allemaal
Wij zullen ons eindelijk eens voorstellen op dit connemara forum.
Wij zijn Niels en ik. Niels is mijn zoon van tien jaar en heeft sinds kort een Connemara.
Laten we bij het begin beginnen. Wij wonen in Joppe in Gelderland en hebben hier een huis met wei waarin 2 shetlanders wonen.
Mijn hobby is het al mijn hele leven lang en ik vind het dan ook niet erg dat ik het hele gezin mee krijg.
Niels en zijn zusje Josefien rijden allebei erg leuk op de shetlanders. Ze zijn eigenwijs maar wel lief.Nu worden kleine kinderen groot en dus moeten de pony`s ook groter worden. Josefien was al eens verliefd geworden op een arabier schimmel en die woont ook alweer een paar jaar bij ons. Ze rijdt daar nu af en toe op maar ze moet nog een beetje spierballen kweken een beetje groeien. Wat ze wel heel goed samen kunnen is hardlopen. En dan bedoel ik dat Martijn(man en vader) hardloopt en Rozette met Josefien erop aan de hand mee neemt.
Ze gaan trainen voor een endurance rit van 20 km.
Maar nu Niels: Vorig jaar zijn we in Ierland geweest en vanaf dat moment wilde Niels graag een connemara.Deze kunnen namelijk goed springen en zijn lief dat waren de criteria voor een pony.
Dus zijn we eens gaan zoeken en kwamen bij Inez terecht. Daar hebben we de hele kudde gezien vonden Mr Blue Sky en Mickey Stardust erg leuk maar Niels was niet overtuigd. Inez had nog een pony bij Els staan en daar zijn we gaan kijken.
Nou dat was het eind van de korte zoek tocht. Niels had zijn vos gevonden. Myra is merrie van Sir Henry en moeder Fee.Nu moet ze nog zadel mak worden zodat hij er lekker mee kan rijden springen en het liefst crossen.Longeren gaat al prima met zadel en hoofdstel. Niels zit er ook al op maar door het slechte weer zijn we nog niet verder gekomen dan dat. Wij hopen dus snel op mooi weer.
Hopelijk horen jullie meer van ons en onze lieve pony`s.

Frederique
Berichten: 222
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:41

Re: Myra

Bericht door Frederique » 02 feb 2011, 21:07

Hallo Lieke,
Welkom op het forum!
En wat leuk dat je Myra hebt gekocht, mooie pony.
Het weer is kansloos qua rijden helemaal als je geen binnenbak hebt.
Ik zit ook te wachten op zon zon zon zon en nog meer zon.
Heel veel plezier en succes met inrijden.
Nu even mijn standaard vraag aan alle nieuwe fans..
Heb je je al aangemeld voor de nieuwsbrief? Dit kan via de buttom op de homepage .
Groet Frederique

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Myra

Bericht door Inez » 02 feb 2011, 23:09

Hoi Lieke, welkom op het forum!!

Je berichtje was dubbel verschenen, dus ik heb er eentje weggehaald.
Doe de groetjes aan Myra van haar halfbroertjes: heb ze net weer binnengehaald na een uurtje dollen in de bak :P .
Oh, en van oma Kimberly :mrgreen: .

Het weer is inderdaad prut, maar ach, het is denk ik ook niet zo erg om lekker lang over het inrij-gebeuren te doen. Kan ze langzaamaan wennen aan alles. Ik heb met Mister en Mickey nog niets gedaan, dus ze heeft al een voorsprong.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Myra

Bericht door Delphine » 03 feb 2011, 08:01

Niels en Lieke,
welkom op het forum! Heerlijk he als je gezin/kinderen dezelfde hobby overnemen!
Heel veel plezier met Myra, ik vind het (wat ik van foto's heb gezien en ze was toch ook op de keuring?) een hele mooie merrie.
Veel plezier met het beleren, spannend, maar ook ontzettend stoer als je vervolgens kan zeggen dat je je eigen pony hebt ingereden.
Gaan jullie veel foto's op het forum zetten? ook van de shetlanders en je schimmeltje? ik ben gek op foto's!

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Myra

Bericht door SilverSan » 03 feb 2011, 10:10

Inderdaad, hier nog een die hoopt op foto's :mrgreen: Connemara's zijn gewoon de beste :mrgreen:

Veel plezier op het forum hier en heel erg veel plezier met alle paardenbeesten. Rijd je zelf niet?
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Myra

Bericht door Barbara » 03 feb 2011, 11:02

Hoi Lieke en Niels,

Welkom op t forum!
Ik vind t wel leuk dat Myra nu zo dicht bij haar (bijna) broertje Koss staat.
Ik ben van de week nog langs jullie wei gereden en zag Myra lekker buiten staan :mrgreen:

Nou maar hopen op beter weer zodat jullie kunnen beginnen met inrijden!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Myra

Bericht door riagr » 03 feb 2011, 11:34

Hoi
Ook namens mij welkom op het forum. Ben erg benieuwd : ik kijk uit naar foto's ( of filmpjes natuurlijk).
Enne: natuurlijk ben ik als jonge connemara eigenaresse ( niet qua leeftijd, maar heb nog maar pas een jonge connemara ruin, vandaar dus het "jonge") érg benieuwd naar omgangs-, gedrags en inrij verhalen!
Laatst gewijzigd door riagr op 03 feb 2011, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Myra

Bericht door Edith » 03 feb 2011, 12:06

Hoi Lieke,

wat leuk allemaal om te horen! En Myra is een prachtige, lieve pony he. Ik heb ooit, alweer een aantal jaren geleden, haar moeder ingereden, en dat was een eitje, dus hopelijk heeft Myra dat geërfd.
Fee was nergens bang voor, vond alles wel best als je maar rustig 'vertelde' wat je van plan was. Toen we er voor het eerst opzaten was het echt zo van: 'o, ok, gezellig'. :D Binnen twee maanden reed mijn onervaren nichtje erop buiten (ik liep er wel naast hoor). Ze heeft maar 1 x gebokt, en dat was toen ik een ander zadeltje probeerde, waarvan ik dacht dat het beter zou passen... niet dus... rodeo! Maar zodra haar 'oude' zadeltje er weer op lag was alles weer goed en heeft ze nooit meer zoiets gedaan. Hele fijne, lieve pony.
Ik hoop dat jullie heel veel plezier van Myra gaan hebben, en zij van jullie!

Mister en Mickey zijn ook een paar weken bij mij geweest trouwens, weer heel andere types, maar ook zulke superfijne karakters. Je zult wel merken dat iedereen hier helemaal dol is op onze pony's. :mrgreen:
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

lieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2010, 19:37

Re: Myra

Bericht door lieke » 14 feb 2011, 22:03

Hoi allemaal
Ik lees nu pas alle reacties op mijn stukje over Myra. Wat leuk om te lezen dat iedereen zo blij is of wordt van welke connemara dan ook.
Wij zijn helemaal gek op Myra. Ze kan zo wijs en lief kijken. volgende week is het vakantie met hopelijk mooi weer.
Ja ik rij zelf ook een paard van iemand anders. Een Hongaarse zwarte van 172. Lekker veel naar buiten en we mogen in de M2 staten al zijn we al weer een tijdje niet op wedstrijd geweest. Te druk met van alles. op naar het buiten seizoen en dan door de M2 heen hoop ik.
Daarna zal het plannen worden want de kinderen willen ook naar wedstrijdjes Endurance tripalon en bixie. En nu ook het ONCK natuurlijk.

Ik zal mijn best gaan doen om foto`s op het forum te krijgen. Neem aan dat ook ik dat kan leren.
Lieke

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Myra

Bericht door Barbara » 15 feb 2011, 09:54

Leuk dat ze ook tripalons willen doen.
Die in Laren is ontzettend leuk!
Daar komen wij al jaren en 2 jaar geleden is Mark daar met Koss gestart toen hij net een half jaartje zadelmak was, hij was toen 4. Pony heeft zo braaf alles gedaan toen!

Leuk dat je zelf ook start.
Misschien vind je het leuk om in Diepenveen te starten in mei (is altijd op moederdag). Dat is het ch van onze vereniging en ik doe daarvoor het secretariaat. We hebben altijd rubrieken van B t/m Grand Prix.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Plaats reactie