Duimen voor Easter

Hier kun je je eigen Connemara voorstellen of verhalen over hem of haar vertellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Duimen voor Easter

Bericht door Inez » 26 mei 2009, 20:34

Ik heb slecht nieuws over Easter. Hij heeft gisteren bij het binnen komen in zijn stal en het al steigerend begroeten van zijn buurvrouw op de een of andere manier zijn kogel opengescheurd. Er zat een winkelhaak van 5 bij 5 cm bovenop, die flink bloedde en hij is in allerijl naar een kliniek gebracht. Daar konden ze niet goed beoordelen of het kogelgewricht geraakt was en daarom is hij onder narcose gebracht zodat ze goed konden kijken wat er kapot was. Dat bleek nog al veel te zijn: het kogelgewricht is opengescheurd en een stukje van zijn kootbeen is afgebroken met nog een stuk gewrichtskapsel er aan vast. Al met al een rampzalige uitslag. Ik werd dan ook gebeld door de dierenarts die aangaf dat er 10 % kans was dat dit weer een beetje goed zou kokmen en adviseerde om hem in te laten slapen. Nou dan weet je niet wat je mee maakt hoor. Hoe moet je daar nou op antwoorden? In de tussentijd werd ik op m'n mobiel gebeld door een vriendin van Barbara die opperde eerst contact op te nemen met de kliniek in Emmeloord voordat we een beslissing zouden nemen. Zij aan het bellen met de dierenarts en na druk overleg is er besloten toch te opereren. Het losse stukje bot is er uit gehaald en het gewricht is zo goed als mogelijk gespoeld en daarna weer gesloten. Het been zit nu in het gips en nu is het duimen en bidden dat het niet gaat onsteken, want dan is het toch wel hopeloos.
Het is net of ik in een kwade droom zit en nog wakker moet worden, maar ben bang dat het zo toch niet in elkaar zit. Mark en familie zijn natuurlijk ook in zak en as. Wat een teleurstelling zoiets en wat afschuwelijk om mee te maken.
Nou, we gaan maar zitten hopen dat hij er nog een beetje goed uitkomt en dan maar kijken wat hij nog kan.
Als jullie dus mee willen duimen, graag!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Duimen voor Easter

Bericht door Barbara » 26 mei 2009, 20:55

Ik ben bang dat we in dezelfde boze droom zitten, ik kan het nog steeds niet geloven :(
Mijn hart staat stil iedere keer als mijn telefoon gaat maar gelukkig zijn het tot nu toe steeds lieve mensen die ons een hart onder de riem willen steken.

Er branden al vele kaarsjes voor Easter en duimen worden kapot gedraaid voor hem.

Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven....het is echt verschrikkelijk.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Mariska
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 mei 2009, 09:24

Re: Duimen voor Easter

Bericht door Mariska » 26 mei 2009, 21:15

Oh Inez en Barbara wat erg is dit.... :cry:
Hoop dat het allemaal goed komt met Easter
Sterkte

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Duimen voor Easter

Bericht door challenge » 26 mei 2009, 21:19

hoi inez en Barbara


Wat een ellende, wordt er naar van terwijl ik over dit ongeluk van Easter zit te lezen. Wat zal dit voor jullie beide onwerkelijk zijn, snap goed dat je het gevoel hebt in een nare droom te zijn beland.
Zal voor hem duimen, en hard hopen dat Easter bij de 10% hoort waarbij dit weer goed komt en dat zijn sterke connemara karakter hem ook een handje gaat helpen. HEEL VEEL STERKTE gr. Diny

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Duimen voor Easter

Bericht door Margriet » 26 mei 2009, 21:39

Inez,Mark en Barbara,

Wat verschikkelijk!!! Heel veel sterkte. Easter is natuurlijk een heel sterke pony en zit bij die 10%. Margriet

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Duimen voor Easter

Bericht door Isabelle » 26 mei 2009, 23:02

Inez,

heel veel sterkte!!!
Het is een connemara, de tijd zal het leren maar ik geloof dat hij er bovenop komt hoor!!
Isabelle

wilma
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:13

Re: Duimen voor Easter

Bericht door wilma » 27 mei 2009, 05:51

Inez,
Zo'n kleine aanleiding en dan die gevolgen: dit soort ongelukken kun je gewoon nooit voor zijn.
Ik hoop voor jou (en Barbara en Mark natuurlijk) dat alles goed gaat aflopen. Bedoelt de
dierenarts met 10% kans dat Easter een kans van 1 op 10 heeft om weer helemaal goed te
gaan lopen of heeft hij/zij het over de kans dat hij het zal overleven...?

Ik duim in ieder geval voor Easter!

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 mar 2008, 20:39

Re: Duimen voor Easter

Bericht door monique » 27 mei 2009, 10:29

inez ,barbara en mark

Heel veel sterkte dat je dit moeten meemaken maar easter is volgens mij wel een vechter,

En wat heb ik verschrikkelijk slecht geslapen ik was gisteren zo blij dat darlene,
drachtig was maar dat ging zo snel over nadat ik inez aan de telefoon heb gehad.
en nu is het enigste waar ik aan denk ik kan er met mn mn hoofd niet bij,
een ongeluk zit dus echt in een heeeel klein hoekje ik hoop zo dat hij het redt.
Echt heel veel sterkte ik blijf duimen en hopen/bidden dat hij er helemaal bovenop komt

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Duimen voor Easter

Bericht door Edith » 27 mei 2009, 11:19

jemig wat verschrikkelijk... Ik heb er even helemaal geen woorden voor, ik duim heel erg hard dat het goed gaat komen, hij is vreselijk sterk en krijgt alle steun die hij kan krijgen... hij moet het gewoon redden!

Inez, en ook Barbara en Mark, heel veel sterkte.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Duimen voor Easter

Bericht door SecondaliasBolle » 27 mei 2009, 13:29

Jemig Inez, wat een tegenslag zeg, ook vanuit hier heel veel sterkte en ik duim voor jullie !
Geef hem een dikke knuffel !

Plaats reactie