Flower

Hier kun je je eigen Connemara voorstellen of verhalen over hem of haar vertellen.
Plaats reactie
Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Flower

Bericht door Romy » 08 feb 2010, 19:53

14 februari is Flower weer jarig :d De doos word alweer 8, gaat zo snel!

Is ze dus alweer 5 jaar in mijn bezit.... Ook dat gaat hard...

Wat doen jullie als jullie ponys jarig zijn?
Mijn 'vriendje' heeft me gedumpt vorige week, dus valentijn ga ik niets van aantrekken :roll: Flower is mn valentijn wel, die is teminste trouw ;)
Laatst gewijzigd door Romy op 20 mar 2012, 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Flower bijna jarig :D

Bericht door Pamela » 08 feb 2010, 21:10

hé wat verdrietig van dat vriendje, nou ja beter alleen met je paardje en geef haar maar een extra worteltje, en koop voor je zelf iets leuks voor valentijn. :lol:

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Flower bijna jarig :D

Bericht door challenge » 08 feb 2010, 21:32

super mooie dag voor een verjaardag, zou ik maar lekker met Flower gaan vieren :lol:

De verjaardag van de ponies vier ik eerlijk gezegd niet, wel besef ik me elk jaar weer dat het wel bijzonder is dat sommige al zoveel jaren om mij heen huppelen, gr. Diny

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Flower bijna jarig :D

Bericht door SilverSan » 09 feb 2010, 11:39

Hier is het elke dag al feest... Dus ik doe niks speciaals. En aan valentijn doe ik dit jaar ook niet, wacht zelfs nog op mijn kerstcadeautje :lol:

Sterkte met het dorokomen van die commerciële dag nu, overal overdreven bla bla om maar meer te kunnen verkopen...
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Flower bijna jarig :D

Bericht door Romy » 09 feb 2010, 13:26

Ja opzich is het elke dag natuurlijk feest met die lieve ponys, maar ja :D

Wij hangen meestal wel slingers op in stal, en meestal maak ik iets lekkers (slobber met appelmoes en geschaafde wortels ofzo :P)

Niet dat ze het begrijpt maar die slobber lust ze wel!

Ik ga iig nu zondag de hei op, met 2 kennissen, en opzich is dat door die sneeuw ook alweer 2 maanden geleden. Ze zal het dus zeker leuk vinden en misschien ook wel errug fris zijn, we zullen het meemaken :D

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Flower bijna jarig :D

Bericht door SilverSan » 09 feb 2010, 13:32

"Vroeger" maakte ik, toen ik nog tiener was, paardentaartjes... Mijn moeder bewaarde dan de hele dikke korsten brood, die maakte ik nat en duwde ik in een huzarenslaatje-bakje, zo'n kleintje. Daar deed ik appel en wortel in, en dan een nat stuk dik korst-brood er weer bovenop. Op de kachel laten drogen en dan had je paarden-taartjes... Natuurlijk, heel voorzichtig er uit halen en in de voerbak leggen en zodra ze er tegen tikten was het stuk, maar voor mijn idee was het leuk...

Owen heeft van mij wel een nieuw lekkernijtje gekregen: heb een hele dikke tak van de knotwil gezaagd, in drieën, zodat het stukken van een meter zijn, een keepje er in gezaagd en met een strotouwtje aan de ring in de muur gehangen. Dat is een heus succes, ze zijn al behoorlijk geschild! Heeft ie wat te doen als hij binnen staat. Mag hij eens echt ergens in bijten :lol:
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Flower :D

Bericht door Romy » 12 feb 2010, 22:06

Met die takken vind ik wel een goed idee! Nu knaagt ze de isolatie van de leidingen af.

Vandaag weer Flower actie hoor :roll:

Ik ging met de trailer naar de binnenbak, maar had besloten te longeren (met pessoa) omdat ik graag wat afwissel en daarbij helemaal alleen was, stel dat ik er goed afdonder...

Afijn, longeren ging super, ze begint zo goed te lopen. Zo zweverig/danserig, veel meer swung enzo. Wel goed opgebouwd hoor, eerst 10 min los zonder teugel, dan 10/15 min laag en dan 10 min iets hoger en dan weer los uitwerken en dan uitstappen
Daarna mag ze altijd lekker rollen omdat ze dat in haar paddock op dit moment niet kan.

Zet ik haar terug in de trailer, en ik heb er 1 met een voorlader (geweldig trouwens, wil nooit meer anders)
Voorlader staat altijd nog open (kan ik er makkelijk uit, en zij loopt er dan nog makkelijker in omdat ze niet opgesloten voelt)
Dus ik met Flower lopen in de trailer, ik doe de voorbalk ervoor, zet Flower 'vast' en ik loop via de voorlader eruit,
loop naar achter om de staartbalk erachter te doen, zie ik nog net dat de bovendeur van de voorlader (Deurtje boven de loopplank dus zegmaar) dicht waait... En Flower had net op dat moment haar hoofd naar beneden en ik zie haar haar hoofd weer optillen...
BAMMMMM
Tegen die deur, welke ze vervolgens uit de scharnieren tilt en naar beneden kletterd. Flower schrikt zich dood en ik had de staartbalk nog niet vast, dus ik leg meteen hand op haar rug/kont en spreek haar toe. Gelukkig was dat genoeg, ze ontspande meteen weer en ging hooi happen....

Afijn, staartbalk vast, loop naar voren, is het deurtje tegen de auto aan gekomen, grote kras in de bumper. En ik had vanavond mijn vaders auto mee :roll:

Gelukkig lease, mijn eigen pajero had me zelf geld gekost.

Maja, voor t zelfde geld was ze echt in paniek geraakt en had ze de hele trailer (en zich zelf waarschijnlijk) verbouwd. Gelukkkkig is ze redelijk nuchter en helemaal niet bang van/voor de trailer

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Flower :D

Bericht door SilverSan » 13 feb 2010, 08:40

Ha ha, wat een stunt; Gelukkig kan je er nu om lachen. Onze hond keek gisteren niet voor zich toen hij besloot te gaan rennen in huis en knalde tegen de deurpost, sukkel :lol: Gelukkig ook niks aan de hand.
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Flower :D

Bericht door Romy » 14 feb 2010, 19:17

happy birth day to flower :D

Ja wat een stunt he :d domme knol afentoe haha
Ach, vandaag liep ze weer gewoon de trailer op

Lag er nog bijna naast ook zeg!
Wij lekker naar de besneeuwde hei, was ze alweer 2/3 maanden niet geweest (vanwege het weer). Maarja op de verjaardag moet ik wel he!
Ik erop, eerst lekker draven maar het was best glibberig. Toen op het normale ruiterpad, ondergrond daar was goed (gewoon zand, niet bevroren) Dus ik galopje doen.
Maja mevrouw dacht, JJIIIHHHAAAAA, en ik dacht neeeeee sneeuw! Dus hield haar heel erg in, waardoor ze na een paar pasjes zoiets had van, ' BOKBOKSTEIGERSPRING'

Rodeo....Ik bleef nét zitten!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Flower :D

Bericht door Pamela » 14 feb 2010, 21:14

dus ... het was een leuk verjaardags feestje voor Flower ? wel flink dat je zo'n rit hebt durven doen :D uh nog gefeliciteerd hè :oops:

Plaats reactie