gewoon genieten

Hier kun je je eigen Connemara voorstellen of verhalen over hem of haar vertellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

gewoon genieten

Bericht door Edith » 14 apr 2011, 22:48

Vandaag heb ik zoooo ontzettend genoten van de pony's....

Het begon met een les met Bibi, zonder zadel, want dat werkt op moment erg goed. Jee, wat deed ze haar best (en ik ook) en wat was ze lekker aan het lopen, zo ontspannen en open, mooi compact zonder terughoudendheid, zelf zoekend en in verbinding. Wow. Ik kwam er echt met een enorme smile af.
Daarna Raven gereden die een paar dagen terug ineens kreupel liep... Dan schrik ik meteen vreselijk, (want drie peesblessures gehad, bijna 20 en mijn oogappeltje. :D ) maar gelukkig viel het ook deze keer weer reuze mee, en liep ze alweer goed. WS een rare sprong in de mulle paddock ofzo. Ze had er enorm veel zin in, maar toch voor de zekerheid nog maar even kort gehouden. (qua tijd bedoel ik)
Toen was Flynn aan de beurt met een stalgenootje die haar sinds kort af en toe rijdt en omdat er toch een sprongetje stond... Ze zeilde erover terwijl ze al anderhalf jaar niet gesprongen heeft en daarvoor ook niet bijster veel. Prachtige techniek, kan ook bijna niet anders met zulke ouders (Raven en Easter). Hierna gingen we nog een buitenritje maken met Gipsy en Flynn. Op weg naar het park kwam er een flinke vrachtwagen voorbij met rammelende lading, maar de dames kijken er niet eens naar, wat een genot.
Ik had al weer een poosje niet met Gip buitengereden (anderen wel, maar het is echt zo'n pony waar je met een gerust hart ook minder ervaren ruiters en kinderen op laat rijden, dus...)
En ook zij liep zo lekker!! Ze wordt steeds ruimer in haar beweging, makkelijk met voorop lopen en op je pinken terug te nemen. Heerlijk galopje, het krabbelige wat ze wel eens had is eruit, en het is zo'n heerlijke betrouwbare pony. Echt super lief in de omgang en ook nog eens fijn te rijden...

Was helemaal gelukkig. :mrgreen:

Ik moet nog even zoeken naar een goed programma om foto's te plaatsen. Komt nog.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: gewoon genieten

Bericht door Delphine » 15 apr 2011, 07:21

Klinkt heerlijk... wat fijn als je na zo'n dag zo'n goed gevoel hebt!

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: gewoon genieten

Bericht door Isabelle » 15 apr 2011, 07:40

@ Edith probeer het eens met www.tinypic.com, blader naar je foto, kies bij resize "message board", uploaden, dan hoef je alleen de link bij forum & messageboard te knippen en plakken in je tekst op het forum en klaar ben je, je hoeft de foto's niet eerst te verkleinen, bij grote bestanden duurt het gewoon iets langer. Succes

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: gewoon genieten

Bericht door SilverSan » 15 apr 2011, 08:43

Ik ben ook heel tevreden over tinypic.

Wat een heerlijk verhaal!!! Dus jij zit ook weer op de roze wolk. Wat kunnen die gekke pony's je zo toch gelukkig maken hé? Het is een heerlijk gevoel om zo'n betrouwbare pony te hebben, zonder dat ze saai worden. En wat gaaf om zo'n goede techniek terug te zien. Dan ben je nog eens extra trots. Ik vind Connemara's zo dapper. En de meeste hebben echt zo iets van: "Weet je baas, dat doe ik wel ff voor je." Geweldig!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: gewoon genieten

Bericht door Melanie » 15 apr 2011, 09:04

Wat gaaf Edith, een geweldig paarden dagje zo te lezen. Kan me voorstellen dat je nu helemaal op een roze wolk zit!! :D
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: gewoon genieten

Bericht door riagr » 15 apr 2011, 09:08

Klinkt als de perfecte dag met je pony's! Daar kan toch ( haast) niets tegenop!
En kennelijk is het toch iets heel rastypisch (?): heel stoer, veel energie/looplust en toch zo ongelofelijk braaf
( en énorm veel persoonlijkheid natuurlijk ;))
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: gewoon genieten

Bericht door Edith » 15 apr 2011, 10:38

even testen...

een paar foto's van Flynn en mij in de bak
Afbeelding


Afbeelding
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: gewoon genieten

Bericht door Edith » 15 apr 2011, 10:52

Ha, gelukt! (ik zag trouwens dat de aanwijzingen gewoon bij het onderwerp foto's staat, was ik even vergeten.... dom... :oops: )

nu dan meteen ook maar wat portretjes:

Raven:

Afbeelding

Flynn:

Afbeelding

Bibi:

Afbeelding

en Gipsy:

Afbeelding
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: gewoon genieten

Bericht door riagr » 15 apr 2011, 11:20

Ok.... pak ze allemaal maar in..
Kunnen zo bij mij afgeleverd worden!

Leuk hoor om ze hier zo te zien, en leuke rijfoto's ook. Ik denk altijd als ik dergelijke bitloze hoofdstellen zie, dat als je daarmee dressuur zou starten, niemand volgens mij zou merken dat je bitloos rijdt.
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: gewoon genieten

Bericht door SilverSan » 15 apr 2011, 11:28

Wat zijn ze leuk!!! En wat is flynn nog prachtig donkergrijs! Heel sprekende koppies allemaal.
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Plaats reactie