Even voorstellen, Birgit en Michelle

Hier kun je je eigen Connemara voorstellen of verhalen over hem of haar vertellen.
Plaats reactie
Birgit
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2013, 20:02

Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door Birgit » 13 dec 2013, 13:16

Hallo allemaal, mijn naam is Birgit van Remortel en ik heb al sinds mijn 12de een connemara. Ik ben 39 jaar oud en ik woon met mijn gezin sinds kort in het Zeeuwse Aardenburg. Mijn dochter Michelle van 10 jaar is ook helemaal gek van paarden. Al van kleins af aan zat ze al mijn oude pony, mr. rum van de Paardenburcht(1983), toevallig ook afkomstig uit Aardenburg. Een lieve schimmelruin, die ik gekregen heb van mijn ouders toen ik 12 en hij bijna 3 was. Zijn moeder was gestorven toen hij 6 dagen oud was en hij was heel erg op mensen gericht en super braaf. Tot mijn achttiende hebben we altijd samen wedstrijden gereden en veel plezier gehad. Tijdens mijn studie en zwangerschappen heb ik hem een paar keer uitgeleend en daarna is hij weer teruggekomen. Ik kon hem toen weer stallen bij kennissen in IJzendijke. Daar is hij vorig jaar December op 29 jarige leeftijd overleden. Hij had al een aantal jaar de ziekte van Cushing en was ook echt op. Daarna wilde ik graag weer een nieuwe pony voor mij en mijn dochter. Ik wist al vrij snel dat ik weer een Connemara wilde. Zo ben ik ook op deze site terechtgekomen. Het vond het erg leuk om al die verhalen te lezen en het inderdaad jammer dat er niet veel meer gepost wordt op dit forum. Daarom heb ik zelf ook zo lang gewacht, maar ik bedacht me ineens dat ik het maar gewoon moest doen. Ik heb nl. In april van Isabelle de pony Pandora gekocht, een valkschimmel merrie van 2 jaar. Ik was op zoek naar een grote valkkleurige ruin, maar dat is dus niet echt gelukt. Mijn dochter maakte het trouwens echt niet uit, die wilde gewoon een pony en mama moest niet zo lang twijfelen. En ze had gelijk, we zijn allebei helemaal verliefd op deze mooie, ondeugende lieve innemende pony. We zijn nu op het gemakje bezig om haar van alles te leren. En ondertussen houden we onszelf in conditie door een keer in de week te lessen op een western manege in Oostburg. Nou, dat is al een heel verhaal, misschien tot binnenkort!

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door Margriet » 13 dec 2013, 14:05

Welkom Birgit, veel plezier met Pandora!!

Birgit
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2013, 20:02

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door Birgit » 14 dec 2013, 18:40

Dank je wel Margriet, jou paardjes leken me ook heel leuk hoor
en als Safira bij jullie had gestaan, was ik zeker nog wel komen
kijken, maar ik was bang dat zo'n paardje in een natuurgebied toch
wat minder in de hand is geweest. Wat niet echt terecht was geloof
ik, want ik zag later bij de filmpjes op sporthorses dat ze al heel braaf
was. Sowieso vond ik het een beetje onmogelijke opgave om tussen
al die leuke connemara's er eentje uit te zoeken.

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door Margriet » 14 dec 2013, 20:57

Safira was inderdaad heel makkelijk en er zijn verschillende ruiters heel blij met haar geweest tijdens de pony kampen van de knollentuin. Inmiddels is ze verhuisd naar Belgie.

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door Pamela » 17 dec 2013, 20:54

welkom Birgit en Michelle,
wat leuk om zo veel over jullie te lezen. wat een prachtige leeftijd heeft jouw 1e connemara gehaald.
Pandora ken ik natuurlijk ook, omdat ik nog wel eens bij Isabelle kom.
zelf heb ik 2 connemara merries Pien en Fleur.
ik vind het geweldige pony's.
ik hoop hier toch nog heel wat van jullie te lezen. wie weet gaan andere ook weer wat vertellen over hun pony's xxxxx

Gebruikersavatar
antonie
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 mar 2009, 00:52

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door antonie » 18 dec 2013, 19:25

Hallo Birgit, wat leuk dat jij Pandora hebt gekocht. Ik heb haar denk ik op de keuring gezien en het leek me een fijne pony. Je hoeft overigens echt niet bang te zijn voor pony's die in een natuurgebied zijn opgegroeid. Integendeel; ze krijgen een heel natuurlijke opvoeding. Ik heb zelf zo'n ruintje gehad, Merlijn, die op zijn derde voor het eerst naar huis (lees in de wei naast de stal) gebracht was. Hij is een ontzettend lieve, makkelijke en betrouwbare pony gebleken.

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door SilverSan » 21 dec 2013, 10:55

Hallo! Wat leuk om zo nog eens over Pandora te lezen! Ik ken haar ook, ik heb zelfs nog foto's van haar als veulen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En haar achterwerk als eenjarige:

Afbeelding

en nog een paar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ga ik morgen Max ophalen, de jaargenoot van Pandora bbb ccc Ook ik ben lang aan het denken en twijfelen geweest na het overlijden van mijn pony Owen (hij heeft helaas niet de respectabele leeftijd van 29 gehaald, maar net geen 6 jaar) maar de klik is voor mij zo belangrijk met een paard. En die heb ik gewoon met Max. Heel veel plezier met Pandora!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Birgit
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2013, 20:02

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door Birgit » 23 dec 2013, 21:47

Bedankt voor alle reacties en heel leuk om wat oude foto's van Pandora te zien, superlief. En gefeliciteerd met Max. Je zult hem inmiddels wel al opgehaald hebben. (En echt verschrikkelijk om je pony zo jong te verliezen).Veel geluk met Max. Hij en Pandora zullen wel een beetje gelijk op gaan in ontwikkeling. Misschien ga je ook weer wat over hem vertellen op het forum? Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen, maar daar heb ik nog even hulp bij nodig.

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door SilverSan » 23 dec 2013, 22:52

Om eerlijk te zijn ben ik ook erg van Facebook... Misschien dat ik kopieën maak naar hier, maar dat is alleen leuk als je ook reactie krijgt natuurlijk...
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Birgit
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2013, 20:02

Re: Even voorstellen, Birgit en Michelle

Bericht door Birgit » 24 dec 2013, 06:10

Ik zal mijn best doen, ik twijfel zelf nog of ik op Facebook zal gaan, maar
zo veel vrienden die ook van paarden houden heb ik niet, dus ik denk niet
dat ik dan heel veel over onze pony erop zou zetten. Hier weet je tenminste zeker
dat andere mensen het net zo leuk vinden. En het zal ook niet dagelijks zijn hoor, want
zulke spectaculaire dingen doen we nou ook nog niet. Zo 1 keer in de maand krijgen we
een lesje grondwerk en daar probeer ik dan daarna verder mee te oefenen, maar dat lukt
in de winter wel iets minder. Les is wel heel nuttig vind ik, stiekem doe ik best veel dingen
fout en ben ik toch nog niet streng ( of consequent) genoeg. Pandora heeft alles wel snel door! ;)

Plaats reactie