SGW in Heino, 27 september 2008

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Inez » 28 sep 2008, 20:13

Fleur en Easter zijn gisteren in Heino wezen crossen. Ik had voor het forum van de rijvereniging een verslag geschreven en zet dat hier ook maar neer (iets aangepast).

27/9
Vanochtend om 7 uur reed ik het erf af om 100 meter verder op te stoppen om Easter uit de wei te plukken: die had lekker met deken en vlechtjes de nacht in de wei doorgebracht zodat hij nog lekker door kon eten voor deze zware dag.
Daarna bij Fleur zadel, laarzen, bodyprotector, tas met koffie en lekker eten etc. ingeladen en om 7.15 uur konden we op pad!
Het was best mistig dus dat reed niet echt lekker. Maar we waren mooi op tijd in Heino, rugnummer gehaald, even naar de WC en opzadelen maar.

Terwijl Fleur en Easter aan het losrijden waren, kon ik een paar dressuurcombi's op de foto zetten en natuurlijk Fleur en Easter zelf.

Afbeelding

Het dressuren ging goed. Hij liep mooi met het koppie er op en Fleur reed uitstekend op de letter: zag er goed uit. Resultaat: 210 punten en een gedeelde 2e plaats. Ik had nr. 1 trouwens ook zien dressuren en die proef viel ook echt op qua netheid.

Toen Easter weer op de trailer stond, zijn we de cross gaan verkennen: wat een wandeltocht was het weer, ppffffff. Een hoop gekronkel, smalle paadjes, heuveltjes: al met al erg onoverzichtelijk. De hindernissen waren niet heftig, maar hier en daar was het heel onduidelijk aangegeven welke hindernis nu daadwerkelijk voor de B-D was.

Het springen is altijd weer spannend: niet qua hoogte maar een balkje levert meteen van die akelige strafpunten op. Het ging allemaal goed.

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl Fleur naar de dierenartscontrole ging, ging ik nog "even" snel het bos in om naar hindernis 9 te kijken: we wilden nog even zeker weten welke kant Fleur moest springen. Wat een gesjouw!!!!! En ik moest natuurlijk op tijd bij Fleur zijn om het haar nog te kunnen vertellen. Geheel buiten adem kon ik haar vertellen dat het was zoals we dachten en toen moest ik dus weer terug sjesen omdat ik op die hindernis 9 juist foto's wilde maken.
Dat haalde ik dus niet: ik zag nr. 24 al snel voorbij komen en toen ben ik maar bij hindernis 11 blijven staan. Heel goed: dat was een erg leuke hindernis om te fotograferen. Ik kon mooi aan de zijkant staan, daar was ruimte (stond ik wel in het alternatief, maar daar kon ik altijd nog op tijd wegkomen).
Er was eerst een afsprongetje een "kuil" in en onderin die kuil was een droog greppeltje aangegeven met twee boomstammetjes. Zo'n droog slootje ziet er altijd eng uit en menig ruiter moet daar even van slikken. De meeste paarden vinden het niet zo'n heel groot probleem. Maar zo kon ik dus van 1 combinatie een paar actie foto's maken.

Hier komen Easter en Fleur de afsprong af.

Afbeelding

Afbeelding

Eeeekkksss: wat zie ik daar nou weer eek .

Afbeelding

Oh, die ken ik nog van de training bij Rob: gewoon springen idea

Afbeelding

En hup weg waren ze weer.
Ik hoorde via de omroep dat alle hindernissen verder ook goed gingen (helaas werden de hindernissen 2 t/m 8 van Fleur niet omgeroepen, dus ik wist niet hoe die gegaan waren) en dat ze al snel finishten.
Dat betekende dus dat ik weer terug kon gaan lopen om weer te gaan helpen. Zucht: weer dat hele eind. Voordeel was dat ik er lekker warm van werd (het was 's ochtends nog akelig koud namelijk en in het bos is het eigenlijk de hele dag koud gebleven).

Al met al hadden ze lekker gecrosst en was Fleur zeer tevreden. Easter lekker wat eten gegeven, beentjes afgesopt en na een tijdje weer de trailer op.
Wij zijn toen weer naar hindernis 11 gegaan en zijn daar de hele middag blijven fotograferen.

Dit is de zus van Laurie (die jullie misschien wel kennen van mijn pony-verhalen).

Afbeelding

En Laurie kwam ook langszetten:

Senecio vond eerst die afsprong niet zo'n goed idee, maar hij sprong toch maar in het diepe.

Afbeelding


Jet: opletten!!!! :geek:

Helemaal aan het eind kwam ik ook nog een Connemara-kruisling tegen. Familie van jou Jet! Moon van de Zonnehoeve. Moeder is Moony van de Zonnehoeve en vader is Valeur (of is het Avaleur???), een zoon van Abgar. Robin Breunis rijdt op Moon en ze vertelde me dat ze razend enthousiast is over Moon. Het was een volgende Knock Out zei ze.
(Jet, is Valeur een schimmel???)

Afbeelding
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Edith » 28 sep 2008, 21:35

Wat gaaf zeg! ik vind die eerste foto echt om in te lijsten, met die mist en zo precies tussen die twee rode paaltjes (en die prachtige pony natuurlijk ;-)) Leuk dat ze zo goed gaan!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door marina » 30 sep 2008, 20:57

Je hebt weer mooie foto's gemaakt Inez. Ik vind de eerste ook het mooiste, net als Edith. Prachtig van kleur. Fijn dat je het weekend niet total loss was door je nieuwe baan. Je weet dat je door lopen energie krijgt he?!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Pamela » 01 okt 2008, 14:11

schitterende foto's, en wat doen ze het goed !!!, ja al dat zuurstof in je bloed. maar jullie zullen 's avonds wel moe geweest zijn, maar het was het waard, gefeliciteerd :D

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Melanie » 01 okt 2008, 16:41

ik zie de foto's nu pas inez!, maar wat een super gave foto's zeg!! :D en ik ben echt nog steeds helemaal verliefd op easter :D Gelukkig lijkt lizzy wel op haar vader :P
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Inez » 01 okt 2008, 18:30

Pamela schreef:schitterende foto's, en wat doen ze het goed !!!, ja al dat zuurstof in je bloed. maar jullie zullen 's avonds wel moe geweest zijn, maar het was het waard, gefeliciteerd :D


We zaten inderdaad helemaal uitgeput in de auto. Fleur is gaan slapen, maar ja dat zat er voor mij niet in natuurlijk :| .

Ik vind zelf de crossfoto's ook altijd zo gaaf. Die concentratie en het plezier: het straalt er vanaf.
Het is jammer dat je als groompie bijna niets ziet van de cross. Deze keer zag ik alleen de hindernis waar ik de foto's van gemaakt heb. Soms kun je (als je je uit de naad rent) meer hindernissen zien. Wat wel leuk is dat je meestal via de omroep helemaal hoort hoe een combinatie het in de cross doet. Er wordt steeds omgeroepen: nr. 25 goed op hindernis 1, nr. 24 een weigering op 6 etc. Zo kun je de combinaties toch volgen.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Iris » 05 okt 2008, 15:20

Wat een coole foto's !!
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Inez » 06 feb 2009, 21:18

Hé Jet, nu je weer wat vaker op het forum zit: had je die foto van Moon gezien?
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door jet » 07 feb 2009, 22:01

8-) knap is ze he? ben echt blij met die foto inez! karakter is toch wel connemara ze zijn echt heel blij met haar, ze heeft lef, kijkt mee, slim en een meewerker. net haar moeder, t wordt later een super leerpony! (ok ok, ik probeer weer objectief te blijven...)
ook gaaf om te zien dat easter zo vanaf de fotos die zelfde kwaliteiten lijkt te hebben, belooft wat voor de toekomst....misschien 2 brim nazaten weer op n ek, wel tof na hatatitla nog een direkte nakomeling en n achterkleindochter van brim....ik draaf weer n beetje door maar ze kunnen t allebei!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: SGW in Heino, 27 september 2008

Bericht door Inez » 07 feb 2009, 22:37

Ben bang dat je inderdaad doordraaft: vooralsnog staat Easter zonder ruiter, dus veel crossen zit er niet in :cry: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie