connemara starten tussen de paarden

Verhalen over de wedstrijden die je rijdt met je Connemara.
Plaats reactie
astrid8
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 okt 2009, 14:59

connemara starten tussen de paarden

Bericht door astrid8 » 01 okt 2010, 07:57

Hoi,

Ik vroeg me af of er hier ook connemara eigenaren zijn die hun pony op wedstrijden uitbrengen tussen de paarden.
Ben benieuwd naar verhalen, foto's en ervaringen.


Ik heb dit onderwerp verplaatst naar het forumonderdeel wedstrijden. Als je hier een antwoord plaatst, wordt dat automatisch op de andere plek neer gezet.
Groet, Inez (poging tot forumbeheer :mrgreen: )


Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door riagr » 01 okt 2010, 20:51

Hoi
Ik ben zelf wel van plan om Jou-Jou in ieder geval voor wat betreft de dressuur uit te brengen bij de paarden. Kan dus nog geen ervaringen met je delen, maar ben wél heel benieuwd naar de ervaringen van anderen. En hoe doen jullie dat met springen/crossen: gewoon puur voor je eigen lol (zoals ik van plan ben...) , of zijn er ook mensen die zelfs met hun connemara bij de paarden wedstrijden springen/crossen??
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door Inez » 01 okt 2010, 21:19

Er is inmiddels een heel rijtje mensen die met een Connemara bij de paarden start:

Linde met Iduna: L2, Carola met Flame: L2, Melanie met Lizzy: B, ikke met Giga (heel lang geleden :oops: ) M1, Helde met Elten. En ik vergeet er vast nog. Ik dacht dat we er inmiddels 9 hadden of zo.

En Laurie crosst met Giga bij de paarden in de B en we gaan binnenkort ook gewoon springen. Nu is Giga een E-pony, dus het springen is op L-hoogte voor haar, maar je zit wel met andere afstanden tussen de hindernissen. Waarschijnlijk is dat geen probleem voor d'r, maar dat moeten we dus nog ontdekken.

Ben Hur heeft "vroeger" M1 bij de paarden gestart en Eline gaat binnenkort ook bij de paarden starten (Z1 of Z2). Ben benieuwd hoe hij ontvangen wordt met z'n 1.42 m :P .

Oh ja: Jacintha rijdt met Junior (halve Connemara) Z2 bij de paarden!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door Linde » 03 okt 2010, 08:28

Hoi,

Ik start inderdaad nu L2 dress. bij de paarden. Meestal start er op de concoursen ook wel een haflinger. Verder niet zo veel pony's in mijn regio. Als ik mensen uit mijn omgeving hoor dan hebben ze niet door dat ik niet op een paard zit. Wat mij altijd wel wat verbaast.

Komende zaterdag en 14 dagen later start ik voor het eerst BB springen bij de paarden. Heel fijn, zo'n categorie. Voor een E-pony is dat B-hoogte (90 cm) en zo kan ik toch al wat ervaring opdoen in het parcours. En dan maar kijken hoe het loopt. Inderdaad is het bekijken hoe we omgaan met de wat andere afstanden. Buiten de ONCK-wedstrijd is het al heeeeel lang geleden dat ik concoursen sprong. Maar inmiddels heb ik mijn onzekerheid kunnen inruilen voor lol dus heb er naast de spanning ook zin in.
Iduna is 1.54m

Linde

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door Margriet » 03 okt 2010, 08:34

Konni is gisteren voor het eerst met haar nieuwe ruiter Suzanne gestart in Beek. De proef werd door twee jurie's beoordeeld, 179 en 171 punten. In deze wedstrijd werd ook geselecteerd voor de limburgse kampioenschappen. We waren heel tevrede met deze resultaten Suzanne heeft rijdt Konni pas twee maanden en dan ook nog maar 1á 2 keer per week en heeft nog 2 lessen met haar gehad begin augustus!

Janien en Otto mogen nog niet aan officiele wedstrijden meedoen omdat Janien nog geen winstpunt heeft in de L2. Hier wordt hard aan gewerkt. Bij een onofficiele wedstrijd 2 weken geleden werden ze eerste ( boven de 190), Suzanne 5 met 181 punten en Twan met Julia 7 (ze had hem slechts 1 keer gereden na de zomer) van de 18 deelnemers.
Kortom we zijn hard op weg om ook meer te gaan starten met onze pony's.

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door Inez » 03 okt 2010, 15:34

Toch al bijna een winstpunt Margriet voor Konnie en Suzanne! Leuk hoor. Een super start zo.
Rijden zij bij de paarden of de pony's?

Leuk dat de Strijthagentjes straks ook de wedstrijdring in gaan :P .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

astrid8
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 okt 2009, 14:59

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door astrid8 » 03 okt 2010, 19:28

ok, leuk om te lezen allemaal!!!
zijn er meer dan ik dacht, leuk ook om op de hoogte te blijven van ieders vorderingen.
als ik straks als mijn kleine toekomstige meisje (wordt rond kerst geboren) het qau tijd toe gaat laten ga ik ook echt voor een grote connemara, ik ben dan ook van plan zo nu en dan wat dressuurwedstrijdjes mee te gaan pikken. En mischien nog een springparcourtje..
Mijn paard is nu zo goed als verkocht.
Houden jullie ons op de hoogte van de wedstrijdresultaten? vind ik heel erg leuk!
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van de connemara waar ik vroeger op gereden en mee gestart ben.

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door Margriet » 03 okt 2010, 19:30

Suzanne en Janien en Julia zijn de 18 gepaseerd. Ze starten nu bij de paarden. Janien is net 18 en mag dit jaar nog bij de pony's starten. Dat gaat ze nu dus ook doen om dat fel begeerde winstpunt in de L2 binnen te slepen met haar 'oude' pony. Met dank aan de huidige eigenaars. Wellicht lukt dat volgend weekend al!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door Barbara » 04 okt 2010, 08:13

Oh wat fijn voor Janien dat ze nog met haar oude pony het wp in de L2 mag gaan halen! EN dan kan Otto eindelijk zijn kunsten officieel in de ring vertonen!!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: connemara starten tussen de paarden

Bericht door Isabelle » 04 okt 2010, 12:20

Ik zou ook heel graag met Rasp en Ryan bij de paarden willen starten maar helaas zit ik ook met (eigenlijk zonder) L2 winstpunten. Ik heb echt geen tijd om met een ander paard te gaan starten hoewel het ook mogelijk is om L te springen dat is ook genoeg voor de KNHS. Jammer dat onze paarden niet onder de barokke paarden vallen, die hoeven geen winstpunten in de L2 te hebben, die mogen zo starten :o Het fijne is dat ik gelukkig wel weer aangespannen met een hengst mag starten ;) dus daar ga ik na de verhuizing toch ook maar eens aan werken voordat ze die regel ook weer veranderen :mrgreen:
Afbeelding

vind Ryan op deze foto best barok maar die chips verraden alles, laatst was hij uit zijn wei gewandeld, de politie had hem netjes bij iemand ondergebracht, toen Tiny naar de politie belde of er mischien een pony was gevonden was het antwoord nee, wel een fries :mrgreen:

Plaats reactie