Flynns eerste duinrit!!

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Flynns eerste duinrit!!

Bericht door Edith » 05 aug 2008, 15:33

Vandaag was het dan zover: Flynn mocht voor het eerst mee naar het duin. Ik reed op Bibi, Fleur op Flynn.
En het ging, zoals verwacht, helemaal super, geen onvertogen woord, zijsprong, schrik, protest of wat dan ook. Afgezien van twee continue prikoortjes en hele grote ogen zou je echt niet gedacht hebben dat het haar eerste keer was. Misschien is het voor ons wel een heel ander gevoel dan voor een pony; bomen, open stukken, verkeer, fietsers enz. kent ze natuurlijk al. En Bibi is ook wel een heel geruststellende invloed. Maar ook het stukje door het dorp (aan de hand) ging prima.
We hebben heel veel gestapt, een paar stukken gedraafd een een klein stukje galop gedaan.
Even een kleine fotoimpressie:

Afbeelding

Dat eerste stukje duin is wel erg zwaar, gelukkig is het maar 200 meter, daarna begint het bos.

In het bos hebben we geen foto's gemaakt, (te donker) maar een eindje verderop is een prachtige open vlakte. Flynn keek wel haar ogen uit, maar ook niet echt van wat is DIT nou ofzo. Heel verschil met haar moeders eerste keer, die viel haast om van verbazing destijds. :D

Afbeelding

Daarna nog een stuk bos en daar was ons keerpunt: het duinmeer. Er was erg weinig water vandaag; en bij het grotere deel lagen een paar hooglanders dus daar zijn we maar niet heengegaan.
Flynn stond nadenkend te kijken:

Afbeelding

Bibi had niet zoveel zin om te water te gaan in dit enge kleine poeltje, dus we hebben het ook maar niet aan Flynn gevraagd (zonder goed voorbeeld) - dat komt wel als we het grote water inkunnen.
Bibi stond Flynn wel van alles in te fluisteren...
Afbeelding

Wij ook nog even op de foto. Dat uitstulpsel dat het water raakt is gewoon Bibi's bovenlip :mrgreen: die kan ze nogal als een slurfje uitstrekken :mrgreen:

Afbeelding

En nog eentje van Flynn en Fleur bij het water: Flynn vond het toch wel een tikje griezelig.

Afbeelding

Helaas verloor ik op de terugweg m'n camera... We besloten een klein stukje terug te gaan, anders zou ik later met de fiets teruggegaan zijn, maar hoera, daar lag ie. Onder het zand, maar gelukkig heb ik de foto's er nog uit kunnen halen: nu kan de lensdop niet meer dicht, maar ja. Ik was toch al dringend aan een nieuwe toe ... (nu nog een schip met geld deze kant op zien te halen ;-))

hoe dan ook, ontzettend tevreden en blij weer thuisgekomen, als dit een voorproefje is van de toekomst van deze twee kanjers dan zitten we helemaal goed... Wat een heerlijk relaxed ritje!!

groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Flynns eerste duinrit!!

Bericht door Oona » 05 aug 2008, 18:45

Een mooie stap in de goede richting.
Je ziet jij hebt geduld en je komt er ook.
Waarom zou je aan je techniek iets willen veranderen?
Je doet het super.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Flynns eerste duinrit!!

Bericht door Pamela » 05 aug 2008, 19:00

wat een goed gevoel weer, echt kanjers leuk hoor en fijn dat je de camera terug vond anders hadden we deze mooie foto's niet te zien gekregen. :D

Jos
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2008, 18:22

Re: Flynns eerste duinrit!!

Bericht door Jos » 05 aug 2008, 19:05

Edith, wat een leuk verhaal en mooie foto's. Geen wonder dat je er een happy gevoel aan over hebt gehouden (behalve dan dat van de camera).
groet,
Jos
De uitdaging: Vriendelijk zijn en toch duidelijk de leider.

Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Re: Flynns eerste duinrit!!

Bericht door Iris » 08 aug 2008, 17:39

Wat een leuke foto's!
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Flynns eerste duinrit!!

Bericht door marina » 11 aug 2008, 21:24

Nou Edith, je hebt er weer een prachtige reportage van gemaakt. Stikjaloers op dat landchap waarin jullie kunnen rijden. En natuurlijk geweldig dat je BIbi hebt om Flynn vanalles te leren. Fijn dat dat ook goedging. gr. Marina

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Flynns eerste duinrit!!

Bericht door Edith » 12 aug 2008, 08:33

Wij zeggen ook nog regelmatig tegen elkaar dat we zo'n geluk hebben met zo'n mooi uitrijgebied. Het is zo'n uniek gebied met zoveel afwisseling - bos, zee, open duin, bollenvelden, zelfs heide is op rijafstand te vinden.
Ik heb het er ook gewoon op uitgekozen hoor: ik woonde in Amsterdam toen ik m'n eerste paard kocht (Ciara) en verhuisde haar naar Heiloo. Zelf kwam ik er pas veertien jaar later achteraan ;-)
Toen ik hier voor het eerst kwam met Ciara was het eigenlijk een noodoplossing, maar toen ik eenmaal een paar keer in de duinen had gereden wilde ik blijven...
Ik vind onze stal ook een heerlijke plek, heel gemoedelijk, goeie sfeer en zoveel weidegang. Oke, een binnenbak zou fijn zijn voor als het stormt en regent (dat wil zeggen de helft van de tijd .... de wind hier is echt wennen hoor!), maar verder wel heel oke.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Daisy-Bibi
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:36

Re: Flynns eerste duinrit!!

Bericht door Daisy-Bibi » 12 aug 2008, 17:01

ja inderdaad, ik was gisteren nog met bibi in het duin, om der na toe te lopen stond veel wind,
maar in het duin zelf heb je der geen last meer van. Het was een heerlijk ritje met wilde
koeien en pony's die daar rond lopen. Mooi gezicht :). Zolang ze maar niks doen :lol:.
Dit was ook weer de eerste keer na het ongeluk, dat ik het duin inging. Maar het ging allemaal
heel goed. Had niet anders verwacht :)

Plaats reactie