genieten!

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

genieten!

Bericht door Edith » 24 jan 2009, 19:29

Vandaag zijn we met een hele groep in de duinen op pad geweest; een erg gezellige NVVR-rit. En wat een heerlijk rustig, droog weer!!!! Heel verschil met gisteren.
We reden naar de Johanna's Hof, restaurant waar je de paarden kunt stallen. We hadden het zo gepland dat Tara en Bibi ook mee konden (ik reed op Rave) dus allemaal best spannend. Maar het was een erg relaxte groep, 3 connemara's, 2 tinkers, een haf en een kruisling-pony. Even een probleempje met een van de Tinkers, die zo bokte achteraan dat haar ruiter viel. Maar toen we haar vooraan in de groep zetten was het over en liep ze erg braaf. Raven was in een hele mellow bui, liep gewoon lekker te briesen en zich nergens wat van aan te trekken, maakte haar niet uit waar in de groep ze liep, als ze maar niet voor hoefde ;-) Bibi was ook al zo gemakkelijk en ijverig, dus Daisy heeft volgens mij ook heerlijk gereden (toch Daisy?)
En dan was Tara dus ook mee, voor haar de eerste keer (ooit?) dat ze met een groep op pad was, waarvan de helft "vreemden" en zo vaak is ze nog niet in het duin geweest, en dan moest ze ook nog een klein uurtje op stal staan... Maar het ging als een zonnetje. Ze liep gewoon lekker en braaf en blij, trok zich van niemand wat aan, had ook geen plakgedrag of narrigheid naar de vreemden, voor in de groep, achter in de groep, ze vond alles best. gewoon een super recreatiepaard. Bij Joh Hof was het even stress; Tara vond het wel even heel erg raar, maar ze stond naast Raven die steeds meer haar grote voorbeeld werd en die zei dat het ok was, dus zij ook rustig.
Terug was ze helemaal schaduw van Rave, volgde elk pasje en ging zich zelfs uitschudden toen Rave dat deed :D Ze heeft vandaag heel wat extra puntjes gehaald!
geweldig, zo'n rit zonder complicaties en met allemaal van die brave pony-beesten...

haha, totaal geen spectaculair verhaal, gewoon enorm genieten!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: genieten!

Bericht door Pamela » 24 jan 2009, 22:15

heerlijk toch, en dan het weer mee :lol: gisteren dacht ik nog: wat ben ik blij dat ik niet voor de Kommer en Kwel rit heb in geschreven, vandaag had ik er spijt van, volgende NVVR rit ga ik wel weer mee met Sjors. Elsa moet 6 februari terug komen voor een scan.

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: genieten!

Bericht door Oona » 25 jan 2009, 12:05

Klinkt zeer goed edith.

Toch leuk als je met al je eigen pony's op stap kunt.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Daisy-Bibi
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:36

Re: genieten!

Bericht door Daisy-Bibi » 25 jan 2009, 18:45

Ja ik had idd heerlijk op Bibi gereden, ze liep lekker ontspannen. Alleen klein stukje terugweg
was ze beetje druk, ze wou lekker warm worden weer, maar dat vind ik niet heel erg want kan
der wel makkelijk houden :D. En ze bedoelt het niet gemeen. En het was heerlijk weer, en
alle pony´s deden het goed!

Plaats reactie