Eerste strandrit !

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suzanne
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 okt 2008, 15:44

Eerste strandrit !

Bericht door Suzanne » 26 apr 2009, 17:04

Halootjes,
Vandaag gingen we met alle manege pony's voor het eerst weer naar buiten (zijn bijna allemaal op 2 na Connemara's)
We vertrokken om 10:00 uur jawoor begon het toen naruurlijk met regenen dus de hele rit was leuk in de regen ahah.
We moeten eerst een heel stuk door het bos rijen en dan komen we uit op het strand maar ik ging mee op Boulette, en die was 6 jaar al niet meer buiten geweest(echt in het bos) dus ik was natuurlijk super benieuwd wat se ging doen of hoe ze reageerde want laatste keer dat ik op haar naar buiten was geweest was ik echt heel hard gevallen voor die 6 jaar, maarja toen was se ook nog een stuk jonger
Het ging de hele weg door wel redelijk, als we gingen aandraven soms nog wel eens een bokje ofsow maar het was nou niet van oh got ik kan haar niet meer houden ofso :lol: uiteindelijk op het strand proberen we altijd eerst 2 aan 2 een rij te vormen en dan rustig te gaan draven en dan te galoperen en dan daarna mogen we ze laten gaan, maar een ander meisje had geen grip meer op haar teugels want het waren rubberen en het regende hard dus ze gleeden steeds weer uit haar handen tpoen begon die al hard te lopen zij de instructeur dat ze hem mocht laten gaan mijn pony zach dat ik voelde het ook en ik ging er heel hard achteraan haha zo tussen de anderen pony's door.
Ik keek een keer naar achter en de groep was best wel ver achter dus ik zij tegen het anderen meisje(lisa) goh moeten we niet even stoppen want we zijn zo ver voor en ik hoor geschreeuw enzo, dus wij hadden de pony's tot steel stand kunne brengen en toen kwam de groep er aan wij hadden die ook gestopt blijkt het dat er 2 pony's zijn gevallen :shock: 1 pony kwam achter ons aan renne gelukkig niet in de teugels gestapt nou die sloten ik en een anderen instructeur in (er gingen er 2 mee) en ik pakte de ene kant vast en zij de anderen kant ze geproobeert terug te lopen ondertussen zat het anderen meisje van de anderen pony er weer op gelukkig allebij niks :roll: anderen meisje was een beetje sloom met opstappen maar die liep ook niet kreupel , even kijken hoe het er morgen mee gaat .
Het bleek dus, booly en dat meisje die keken niet zo goed uit (nou de ruiter dan) en er was drijfzand we hadden elkaar er al op gewaarschuwd daar niet door heen galoperen nou zij zach dat dus niet maar haar voorganger dus wel brightmoon die ging een stukje opzij en de ruiter van booly die zach niet dat sij dus opzij ging en wou er dus langs booly viel en haalde zo ook brightmoon onderuit met ruiter en al rolde ze door :? Dat was echt geen pretje anderen mensen hadden foto's gemaakt en en gefilmd terug op de manege had ik het filmpje terug gesien nou het is echt naar op de pony's zo te zien vallen bah zeg maar het is wel gaaf dat je, ze ziet renne maar dat vallen was geen pretje ik ga kijken of ik foto's er bij kan zetten en voor liefhebbers die stukje van het filmpje willen zien ga ik proberen het filmpje te krijgen,
Vedder met mij ging het wel goed, voor een 1e keer weer vond ik alles erg knap gaan op dat gedribbel van haar na haha, zondag (volgende week ) gaan we weer alleen niet met de hele groep kijken of ze zich dan ook nog kan gedragen
Sorry het is een beetje lang verhaal geworden
Groetjess!!




* Foto's
Afbeelding
Ik en bouletj als 1e
Afbeelding
De hele groep
Afbeelding
Afbeelding
hier kwam er al wat meer beweging in,
Afbeelding
Afbeelding
Aandraven
Afbeelding
Tog meschien een klein galopje:P
Afbeelding
En zo weer de terug weg ik en boulet(voor)
Afbeelding
Afbeelding
2e(ik)
Afbeelding
Het zijn niet perfecte foto's meschien krijg ik nog meer:) even mensen zoeken die foto's hebbn gemaakt,
Alle pony's behalfe die bruine en de 2 paarden zijn het allemaal connies,:) ;)
Boulette Westland (L)

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Eerste strandrit !

Bericht door Pamela » 26 apr 2009, 18:51

o, wat mooi al die schimmeltjes !! :D en wat knap dat het eigenlijk zo goed gegaan is op het strand, de meeste paarden gaan dan wel uit hun bol na de winter. mooi verhaal hoor. volgende week veel plezier. wel jammer dat het regende, hier in Drenthe is het de hele dag prachtig weer geweest.

Gebruikersavatar
Suzanne
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 okt 2008, 15:44

Re: Eerste strandrit !

Bericht door Suzanne » 26 apr 2009, 20:22

Hey,
ja haha we hebben alleen maar schimmels :lol: ja het was echt heel vies weer, we waren terug toen werd het pas droog :x ik hoop dat het zondag wat mooier is en idd meestal gaan ze helemaal uit hun bol maar viel echt reuze mee dit keer:)
x
Boulette Westland (L)

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Eerste strandrit !

Bericht door Oona » 27 apr 2009, 15:41

Super leuk zeg een strand vol connemara's.
Maar ik groep galoperen zou ik niet aandurven volgens mij worden ze dan super heet.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Suzanne
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 okt 2008, 15:44

Re: Eerste strandrit !

Bericht door Suzanne » 27 apr 2009, 19:59

Hey,
Ja idd daarom mislukt het elk jaar weer haha,
Nou ik ben vandaag op stal geweest het is niet heel goed afgelopen..
De 2 pony's die gavallen waren hadden niks maar 2 anderen pony's liepen wel kreupel alebij de pony's hebben een opgezwolle pees :( hopen dat het snel weer goed komt
Groetjes,
Boulette Westland (L)

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Eerste strandrit !

Bericht door Melanie » 27 apr 2009, 21:39

Ziet er super leuk uit!! Dit zou ik ook echt nog een keer willen doen :mrgreen:
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Plaats reactie