Weekendje weg ???

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Weekendje weg ???

Bericht door Inez » 04 aug 2009, 10:50

Borrelen er nog ergens plannen om een Connemara weekend te organiseren in oktober of zo?
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Weekendje weg ???

Bericht door Edith » 04 aug 2009, 12:05

JAAAA!! leuk! Ik zou wel willen, nu de dames op de trailer gaan. :mrgreen:

Misschien is het leersumse veld wat?
http://www.paardentram-leersumseveld.nl ... aginaid=28
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Weekendje weg ???

Bericht door SilverSan » 04 aug 2009, 21:16

Hmmm, ik ben hier niet bekend mee, maar misschien weet ik ook wel een heel erg leuke lokatie, maar het is wel een flink stukje rijden voor de meesten: http://www.elschot-stables.be, temidden in 1500 ha natuurgebied, Owen staat daar nu. Ik ging daar vaak mee op trektocht van zo'n drie uur, keurig verzorgd en heel leuke en nette mensen. Misschien is er wel iets te regelen? De faciliteiten zijn er, in principe ook genoeg begeleiders, alleen kosten zou ik zo niet durven zeggen, aangezien je het hier hebt over je eigen paarden dan...

Groetjes Sandra
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Weekendje weg ???

Bericht door Edith » 05 aug 2009, 07:32

klinkt wel heel mooi, gaaf om daar te staan zeg! Maar voor mij vanuit de kop van noord-holland niet te doen voor een weekendje...
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Weekendje weg ???

Bericht door Oona » 06 aug 2009, 10:01

Tis zo een beetje mijn geboortestreek .
Ik vond het al een bekende naam. Kon nu niet echt het dorp vinden maat ik herken de fotos wel.
Vond je het daar goed buiten rijden?

Want je hebt daar leuke stukken maar ik vind het vrij beperkt.
Afhankelijk van de datum wil ik wel meedoen.
Zit vanAF half september in mijn pas gekocht huisje te schilderen en behangen tot eind september.
En daar zitten veel dazen hou dus rekening met de datum.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Weekendje weg ???

Bericht door SilverSan » 06 aug 2009, 10:17

Het plaatsje is officiëel Herselt, maar het is op een steenworp afstand van Averbode en Testelt. Er zitten hier verschillende organisatoren van dat soort ritten, maar Elschot vind ik veruit de beste. Heel goede verzorging van de paarden (geen onderscheid tussen pension of eigen paard, voor allemaal het beste dat mogelijk is) en leuke begeleiding.

Ik heb daar toch al een aardig aantal drie uurs ritten en een dagrit gemaakt, waarbij er steeds een andere route was. Misschien als je echt iedere dag gaat buitenrijden dat het wat beperkt wordt, maar ach, de Veluwe gaat dan zelfs vervelen.... Ze hebben veel klanten die iedere week een tocht komen maken, dus ik denk dat dat aardig wat zegt. Ze hebben wel mazzel met hun vertrekpunt, want ze kunnen al gelijk verschillende kanten uit. Wat wel enorm jammer is, is dat ze flink aan het kappen zijn geweest met behulp van Harvesters (grote machines). Niet iedere gemeente heeft de paden weer gefatsoeneerd helaas. Hoewel het nu door regen en droogte allemaal wel weer aardig begaanbaar is, liggen sommige stukken nog wel overhoop. En inderdaad er zijn hier een hoop dazen :( Owen staat nu zelfs onder een vliegendeken dag en nacht. Toen ik hem kocht had hij nergens last van, maar toen hij eenmaal hier stond begon hij binnen enkele dagen al flink staart en manen te schuren. De echte staart en manenexceem kon het niet zijn, omdat die mugjes ook op zijn vorige adres waren, maar daar waren geen dazen. Dus hij heeft in één keer een overdosis "dazengif" binnen gekregen en weet van gekkigheid niet meer hoe hij het heeft :cry: Dus toen ik het ontdekte ben ik de volgende dag gelijk een vliegendeken met hals gaan kopen en hij krijgt nu ook anti-jeukmiddel in staart en manen om hem een beetje te helpen. Gelukkig wordt het aantal al minder en ik hoop maar dat hij er volgend jaar aan kan wennen, want een schurend paard heb ik al 5 jaar verzorgd en wil ik niet nog een keer :( Hoewel er in Nederland ook vele plekken zijn waar een hoop dazen zitten.

Hoe het hier zou zijn met camperen enzo zou ik ook niet weten hoor, maar voor de overnachting van de paarden is er zeker wel voldoende gelegenheid bij deze stal en er zijn "echte" campings in de buurt. Aangezien het nu zomer is staan er slechts 3 paarden 's nachts op stal, de overige 15 zijn leeg. Vandaar mijn idee. Alleen zal de afstand voor de meesten niet haalbaar zijn, dus misschien iets voor een ander keertje ofzo.

Groetjes Sandra
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Weekendje weg ???

Bericht door Isabelle » 06 aug 2009, 10:28

Ach nog heel even geduld, de dazen pakken 1 september de bus naar Spanje :mrgreen: en dan zijn wij er weer even !!!vanaf :D

Lilian
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2008, 12:36

Re: Weekendje weg ???

Bericht door Lilian » 25 aug 2009, 09:31

Welke dazen?? :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Weekendje weg ???

Bericht door SilverSan » 25 aug 2009, 09:41

Het is al een heel stuk minder gelukkig!!! Nog een weekje, nog een weekje....
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Plaats reactie