Animo voor strandrit in het najaar?

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yv_
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2009, 15:30

Animo voor strandrit in het najaar?

Bericht door Yv_ » 06 aug 2010, 12:27

Hai Connemra- eigenaren!

Samen met Inez op het welbekende bokt, spraken wij over een gezamelijke strandrit met allemaal connemara's.
Nu zijn we natuurlijk reuze benieuwd of hier animo voor is!

Gezien de "openingstijden" van het strand en de lokaties van de connemara's, is het het handigs om dit in het najaar te doen. Dan zijn er geen regeltjes en tijden waar we ons aan moeten houden en kunnen we naar hartelust gaan rijden. Mogelijke datums zijn zaterdag 18 of zondag 19 september, zondag 3 oktober of zondag 10 oktober. Of ergens in november, maar dan moet er wel rekening gehouden worden met evt. slecht weer!

Ikzelf heb 2 opties, die ik hieronder zal beschrijven. Uiteraard zijn meer ideeen welkom!

Optie 1: Den Haag e.o.
Gezamelijk parkeren op het parkeerterrein bij recreatiegebied Madetsteijn, Den Haag. Vanuit daar via de Uithof en Landgoed Ockenburg (en een straat of 4 woonwijk) naar de duinen en via de duinen naar het strand. Uiteindelijk het strand weer af en via de polder terug naar de parkeerplaats. Bij deze parkeerplaats is een brasserie aan het water, waar evt. medereizigers zonder paard wat kunnen drinken en/of eten, terwijl de ruiters met de rit meegaan. Parkeerplaats is gratis, eten en drinken op eigen kosten. Er is helaas geen mogelijkheid om daar je paard even vast te zetten, zodat de ruiters wat kunnen gaan drinken. Eventueel is het mogelijk (moet ik natuurlijk wel eerst overleggen met mijn staleigenaresse) dat we bij een strandopgang halverwege eraf gaan en de paarden bij mij op stal of op het land zetten. We hebben maar 6 stallen, dus land is dan waarschijnlijker. Vanaf daar zitten we na ongeveer 10 minuutjes weer op het strand en kunnen we de rit vervolgen. Duur van de rit zonder tussenstop meegerekend is zo'n 2 a 2.5 uur. In de buurt van deze route zit ook Hippisch Centrum Westland, welke ook een aantal connemara's heeft. Evt. zou ik met de eigenaar van de stal kunnen overleggen of we wat connemara's mee kunnen krijgen (voor een gereduceerd tarief) voor evt. medereizigers zonder paard. Kosten voor deze rit zullen op ongeveer 3 euro per persoon liggen, om een voorraad drinken en eten op mijn stal klaar te kunnen zetten. Zonder tussenstop uiteraard ook geen kosten, op eigen vervoer na.
Info over het recreatiegebied: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... estein.htm

Optie 2: Meyendel, Wassenaar
Gezamelijk parkeren bij de Wassenaarse Slag, Wassenaar. Vanuit daar kun je door de duinen het strand oprijden en eindeloos op het strand vertoeven.
Er zit daar een pannenkoekenboerderij waar we na de rit gezamelijk wat kunnen drinken en/of eten. Ze hebben daar uitsmijters, pannenkoeken, poffertjes etc. Ook hebben ze een soort van paddock van +- 20x10 met stand-plaatsen voor ongeveer 25 paarden. Kosten hiervoor zijn er niet, mits er wat genuttigd wordt op het terras. Ik ben verder niet bekend met deze route, dus tijdsduur etc. zou ik even aan exstalgenoten moeten vragen, die er regelmatig te vinden zijn. Er zit geen connemarafokker oid in die buurt, dus het kan dan zuiver met eigen paarden.
Meer informatie op: http://www.meyendel.nl

Graag hoor ik van jullie of er animo voor is! En misschien zijn er zelfs nog betere opties dan Meyendel of Madesteijn!
Groetjes, Yvonne

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Animo voor strandrit in het najaar?

Bericht door Delphine » 06 aug 2010, 19:50

Leuk idee! 10 oktober kan ik niet, 3 oktober wel.
Maar voor ons is later (dus in november) beter, omdat ik niet weet of Waterfairy begin oktober al zo'n rit aankan?
In september gaat dus sowieso niet lukken, dat is zeker te vroeg.
Wat de opties betreft gaat mijn voorkeur uit naar Meyendel.
En niet omdat ik de andere optie niks vind, maar wij hadden onze pony vroeger vlak bij Meyendel staan, dus meer uit sentiment :)
De boerderij ken ik nog wel, als er niks veranderd is, dit was echt namelijk al 20 jaar geleden (pfff wat word ik oud).
De andere optie vind ik natuurlijk ook goed hoor, of nog weer andere suggesties.
Ohja, is het dan ook mogelijk om een vreemde eend (onze welshcob) mee te nemen, is wel zo leuk als Valérie, mijn zus, en ik meekunnen?!

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Animo voor strandrit in het najaar?

Bericht door Edith » 07 aug 2010, 13:42

Misschien ook nog een overweging: hier bij ons kun je ook fijne strandritten maken. Je kunt bv afspreken bij Johanna's Hof (Castricum) waar genoeg plaats is voor trailers en ook stallen met stands zijn voor de paarden. In het restaurant kunnen we na de rit wat eten en drinken. Je kunt vanuit deze plek kiezen voor een strand- of duinrit.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Suzanne
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 okt 2008, 15:44

Re: Animo voor strandrit in het najaar?

Bericht door Suzanne » 15 aug 2010, 19:08

Hee,
Ik had ook al gereageerd op bokt !!
Het lijkt mij heel leuk en ik las dat ton het oke vond?
want ik heb geen eigen connie haha,

Groetjes,
Boulette Westland (L)

Marieke

Re: Animo voor strandrit in het najaar?

Bericht door Marieke » 20 aug 2010, 10:03

Het lijkt me heel leuk! Ik ben al een paar keer in Meyedel geweest bij Wassenaar, prachtige locatie. Mijn voorkeur gaat naar Meijendel. Ik kan 19 september en 10 oktober, evt. ook 3 oktober.
groetjes,
Marieke & Demeter

Gebruikersavatar
Lidewij
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:23

Re: Animo voor strandrit in het najaar?

Bericht door Lidewij » 06 okt 2010, 06:04

Hee!
Het is wel duidelijk dat ik al even niet meer op het forum ben geweest, ik heb weer veel gemist!

En strandrit lijkt me erg leuk. Wij hebben hier in brabant alleen maar bos en hei dus Copper heeft nog nooit de zee gezien.
Zijn er al wat concretere plannen gemaakt voor deze rit of kom ik te laat?
Cop is nu nog aan het revalideren, heeft net 2 maanden soort van stilgestaan, dus ineens een rit van 3 uur zit er niet in.
Maar misschien als het in november wordt?

groetjes Lidewij

Plaats reactie