Connemara weekend!

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Connemara weekend!

Bericht door Romy » 04 jul 2011, 12:05

Geachte dames en heren!

Na volging van het topic 'weekend buitenrit/cross combinatie' wil ik hier wijden aan de organisatie die ik begonnen ben. Ik heb contact gehad en wil graag het volgende voorstellen:

Een weekend in Landgoed Den Treek (utrecht). Centraal en goed bereikbaar.

De manege waar we 'logeren' is dan 'De Treekhoeve' http://www.de-treekhoeve.nl/

Zij hebben een crossbaan(tje) liggen; daarnaast liggen zij perfect in het landgoed; je kan daar prachtig rijden.

Er zijn verschillende ideen, maar een serieuze optie is:

Vrijdag avond eventueel aankomen
Zaterdag crossles (groepjes van 7 max, uurtje les). Savonds nog lekker buitenrijden.
Zondag een Tripalon (dit is een cross zoals zij op de manege doen). Deze kan dan in 2 hoogtes, 40cm of 60cm. 40 cm is voor beginners (die rijden de beginnende ruitertjes op de manege ook). Je hoeft niet mee te doen natuurlijk, als je de crossles al genoeg vond kan er deze dag ook nog een buitenrit gemaakt worden voor degene die niet mee willen doen. Maar 40cm moet wel lukken hoor!
Wij doen dan mee aan de tripalon, dus de gewone manegeklanten/deelnemers rijden we gewoon tussen. Eventueel is een aparte prijsuitreiking te regelen. Het is te duur om zoiets alleen voor ons te organiseren (daar hebben we denk ik te weinig deelnemers voor)

Qua stalling... Hij heeft geen 20 boxen vrij; een paar (moeilijke/hengsten?) ponys kunnen wel in een box, de rest zal in groepjes in zijn 8 paddocks moeten staan. Er is een grasveld waar we tentjes op moeten zetten; dat doet hij met ponykampen ook daar.

De tripalon vind plaats op 23 oktober.. Dus willen we die optie MOET het ook in dat weekend.

Een andere optie (die in een ander weekend kan) is op Zaterdag crossles, en zondag en lekkere buitenrit. Dit kan op een willekeurig ander weekend. Athans; de beste man heeft toch nog aardig wat weekenden wel wat gepland dus als we dat willen moet er een datum (of een paar data) gekozen worden zodat ik kan bellen of die data uitkomen.

Barst los! Wie heeft serieuze interesse en welke optie? Wie durft te gokken op hoeveel deelnemers ik moet rekenen?

Gebruikersavatar
antonie
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 mar 2009, 00:52

Re: Connemara weekend!

Bericht door antonie » 04 jul 2011, 20:56

Voor 23 oktober kan ik nog niks zeggen. Hou je er rekening mee dat er dan al best nachtvorst kan zijn in die tentjes?

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Connemara weekend!

Bericht door SilverSan » 05 jul 2011, 10:50

Dat weekend van de 23e zou ik kunnen! En het weekend van 1 en 2 oktober ook. Voor de rest... Zit ik eigenlijk al helemaal vol :( Enige is wel, ik weet niet hoe het met onze bouw gaat lopen... Dus helemaal zeker kan ik het niet zeggen. Maar mocht het een van die twee datums zijn, zou ik zeker mijn best doen er bij te zijn! Het is wel 175 km rijden voor ons, maar goed, als ik dat goed plan moet het te doen zijn. Owen is niet zo moeilijk met andere paarden, mits er maar genoeg hooi is, die zou dus in zo'n paddock kunnen.

Misschien dat ik wel zou overwegen gewoon in de auto te slapen, ik heb alleen een grote tent en in mijn eentje opzetten voor 1 of 2 nachten zie ik niet direct zitten...
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Connemara weekend!

Bericht door Romy » 05 jul 2011, 11:06

qua slapen is het misschien handig als we iets regelen in de omgeving, zal daar nog even op zoeken.

23 oktober kan het snachts al rete koud zijn; dat is wel iets idd om over na te denken. Ik dacht miss een campertje (en daar de trailer achter) maar die mogelijkheid heeft ook niet iedereen.

Maar nog wel weinig reacties jongens :D
Het maakt mij geen ** uit als er andere rassen mee rijden he. Gewoon een gezellig crossweekendje! Ik ga op stal etc nog wel even vragen wie er nog meer zin heeft...
Ik zou die beste man aan het eind van de week weer bellen met een datum en idee hoeveel mensen er interesse hebben..

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Connemara weekend!

Bericht door Inez » 05 jul 2011, 21:11

Wij zitten in oktober nog volop in de crosswedstrijden, dus ons gaat dat niet lukken. Maar ik moet ook bekennen dat ik een ander weekend ook niet mee zou doen: ik vind het niet plezierig om met meerdere paarden buiten te rijden, dus ik haak hier even af. Ik hoop wel dat anderen wel mee gaan!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Connemara weekend!

Bericht door Romy » 06 jul 2011, 10:12

Inez schreef:Wij zitten in oktober nog volop in de crosswedstrijden, dus ons gaat dat niet lukken. Maar ik moet ook bekennen dat ik een ander weekend ook niet mee zou doen: ik vind het niet plezierig om met meerdere paarden buiten te rijden, dus ik haak hier even af. Ik hoop wel dat anderen wel mee gaan!!


Het is niet verplicht ofzo om mee te gaan rijden he. Ik snap dat jullie het al druk zat hebben met alle wedstrijden met Giga, maar als het de 23ste zou worden; dan gaat het voornamelijk om een crossles op zaterdag en mee doen aan de tripalon op zondag. Die buitenrit is dan iets extra's

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Connemara weekend!

Bericht door Romy » 06 jul 2011, 10:15

Iets anders:

Gezien de interesse (niemand eigenlijk die zegt ja ik ben er bij) ga ik de beste man maar bellen dat het niet doorgaat. Jammer. Had wel iets meer animo verwacht eigenlijk :roll:
Slapen had niet buiten gehoeven, bij JBV waar mijn vriend werkt hadden we zo in een groepsaccomedatie kunnen zitten...

Ik ga zelf sowieso mee doen met de tripalon met Flower; Silversan: Jij kan ook gewoon mee doen / daar overnachten, maar het word geen groepsuitje meer dan.

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Connemara weekend!

Bericht door Edith » 06 jul 2011, 13:15

Sorry Romy, ik zou graag een keer meedoen, maar ik zit altijd met het vervoer dat ik dan apart moet regelen en dat kost ook een paar centen... en mijn vakantie-met-de-pony's potje is leeg...
Ik heb eventueel wel een extra pony voor iemand die wel 2 pony's kan vervoeren, maar zelf geen (geschikte) pony heeft.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Connemara weekend!

Bericht door Inez » 06 jul 2011, 16:57

Jammer Romy :| . Het valt niet mee met al die drukke agenda's en mensen om een groep enthousiastelingen bij elkaar te krijgen. Maar ik denk dat zo'n oproep niet alleen op het forum gedaan zou moeten worden, maar dat het ook breder naar de leden verspreid zou moeten worden (nieuwsbrief gaat waarschijnlijk al iets verder). Alleen daar heb je dan net iets meer tijd voor nodig dan 1 week. Het mooist zou zijn als je iets kon organiseren, waarbij het niet uit maakt of er 2 of 20 mensen mee doen: dan kun je het wat meer op zijn beloop laten.


PS: nog even over mijn/Giga's deelname: ik hoop dat je wel begrijpt dat als Giga op 30 oktober en op 6 november een SGW-wedstrijd moet rijden, dat we dan niet op de 23e een crossles of een tripalon gaan rijden.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Connemara weekend!

Bericht door Romy » 06 jul 2011, 20:32

Romy schreef:
Het is niet verplicht ofzo om mee te gaan rijden he. Ik snap dat jullie het al druk zat hebben met alle wedstrijden met Giga...


Inez schreef:J

PS: nog even over mijn/Giga's deelname: ik hoop dat je wel begrijpt dat als Giga op 30 oktober en op 6 november een SGW-wedstrijd moet rijden, dat we dan niet op de 23e een crossles of een tripalon gaan rijden.


Dat begreep ik dus, noemde het al in mn post.

Maw, ik snap dat jullie niet komen om de reden dat giga het al druk zat hebben, maar om de buitenrit reden hoef je het niet te laten ;-)

Plaats reactie