Nazomer - herfst rit 9 oktober

Buitenritten, dagtochten, trektochten en wat je nog meer met een Connemara kunt doen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door SilverSan » 01 okt 2011, 19:02

In de hoop dat het volgende week nog zulk mooi weer is en aangezien het bos er nu perfect bij ligt, nodig ik iedereen uit volgende week zondag 9 oktober met me mee te komen rijden. Ik zal jullie gidsen over een hele mooie route naar "De Zandberg" om daar te rusten en lekker een croque Zandberg (tosti alla des huize, of natuurlijk iets anders...) te lunchen (op eigen rekening, meestal ben ik 10 euro kwijt en dat is het waard :woow: ) en daarna weer terug te wandelen naar het punt van vertrek. Wie heeft er zin om mee een mooi stukje België te ontdekken? Iedereen is welkom!

Datum: zondag 9 oktober
Tijd: 11 uur gezadeld klaar staan voor vertrek
Waar: parkeerplaats op de kruising Witputstraat - Diestsebaan te Herselt (Blauwberg) België
Duur rit: ongeveer 1,5 tot 2 uur enkele reis, ongeveer een 17 km enkel
Meenemen: goed humeur, mooi weer, zakcentje en halster om de paarden vast te kunnen binden aan de palen in de afgesloten ruimte (en een slot op de trailer is ook aan te raden)
Aanmelden: graag even een pb-tje sturen, zodat ik bij veel mensen even kan reserveren
Afzeggen: 24 uur op voorhand. Bij slecht weer verplaatsen we het gewoon...
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door Edith » 03 okt 2011, 07:44

Het lijkt me helemaal geweldig.... helaas is het voor ons natuurlijk veel te ver weg, maar ik hoop dat er wat mensen mee gaan doen en dat jullie een toprit hebben!! :D
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door Pamela » 03 okt 2011, 18:48

oh oh, ik zie het al helemaal zitten :D zou wel heel erg leuk zijn maar dan moet ik een paar dagen van te voren al komen, dit jaar dus nog maar even niet, wel heel veel plezier allemaal (oh gut dan is mijn man ook jarig).

Gebruikersavatar
antonie
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 mar 2009, 00:52

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door antonie » 03 okt 2011, 21:46

Ik kom wel! Het lijkt me enig en vanaf Maastricht is het ruim een uurtje, dus best te doen.

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door SilverSan » 05 okt 2011, 11:29

Wat gaaf Antonie! Ik heb nog twee andere mensen van het westernforum (paint en quarter) die mee gaan. Nu dus alleen duimen voor mooi weer. Of nou ja, als het maar droog is. Echt heel erg leuk zeg!!!!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door Inez » 05 okt 2011, 19:13

Wat een heerlijk plan, maar voor mij net even iets te druk en lang op het moment. Heel veel plezier en ik duim dat het weer meevalt!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door riagr » 05 okt 2011, 20:38

Ai... te ver... en te druk.... Maar wát een leuk plan!!
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door Inez » 08 okt 2011, 22:32

En, zijn jullie nog op pad geweest?
Ik heb een heerlijke buitenrit gereden in de Hatertse Vennen. Schitterend tussen de buien door. Heb genoten (maar was helemaal op na 1,5 uur :oops: ).
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door SilverSan » 09 okt 2011, 19:33

Jaaa! Antonie was zo dapper om ondanks de voorspellingen toch te komen (de andere twee waren bang te smelten, kan je nagaan wat een bikkels die Connemara-mensen zijn :mrgreen: ) en we zijn heerlijk op pad geweest. Antonie had ik nog nooit gezien, eindelijk toen Merlijn de trailer af stapte de link gelegd en wat was het gezellig! Merlijn is echt een geweldige pony en Antonie een prachtmens! Ik heb er zeker van genoten en Owen misschien nog wel harder.

Op de een of andere manier had Owen een soort van "herkenning" aan Merlijn. Het waren twee ondeugende jongetjes die samen eens op pad gingen en streden om het "beste jongetje van de klas" te zijn. Zo heeft Merlijn bijna heel de tijd voorop gelopen en Owen was zijn eigen relaxte zelf. Antonie kan veel beter rijden dan dat ze van zichzelf zegt en we hebben op de heenweg zelfs een paar heerlijk stevige galopjes gedaan. Owen laat normaal niemand passeren, maar op de een of andere manier was het met Merlijn gewoon goed. Op de terugweg liepen ze zelfs te klieren met elkaar, ze vonden het echt supergezellig. Twee van die speelvogels bij elkaar, ze hadden elkaar wel gevonden! Antonie en ik hebben veel gekletst, de tijd vloog voorbij. Twee keer goed twee uur gereden. Vanaf dat we opstapten op de heenweg hadden we wat miezer en zachte regen, maar halverwege droogde het op en zo kwamen we redelijk droog aan bij de brasserie. De ponies stonden daar geweldig braaf, net alsof het volleerde pony - express pony's waren, klaar voor de volgende etappe :D Merlijn heeft heel ruime gangen en een stevig tempo, dat was geweldig voor Owen zijn vetjes, Owen heeft heel wat pasjes extra moeten zetten :lol:

Het lunchen was ook geweldig, Antonie heeft getrakteerd en ook dat was erg gezellig en de pony's stonden keurig te wachten tot we klaar waren. Toen we weer opstapten begon het weer te regenen, en toen is het wel een "echte" bui geworden. Maar ook nu weer na een tijdje opgedroogd en zo kwamen we bijna droog weer bij de trailer aan. We hebben veel paddestoelen, vogels en zelfs een eekhoorn gezien. De paden lagen op de terugweg door de bui wel wat slechter, dus toen vooral veel gestapt. Owen had er iets meer de sokken in, maar ook nu speelden die twee weer vaak haasje over. Was erg grappig. Ook was het heel leuk om de typisch slimme streken van de Connemara terug te zien en dat ze elkaar ook leuk aanvulden (wat overigens niet altijd even handig was, vooral toen arme Merlijn zich het leplazerus schrok van de oude man met paraplu die plots na stil gestaan te hebben toen we passeerden zich achter ons omdraaide, wat een schrikreactie gaf (en ik kan hem geen ongelijk geven, dat was ook erg onverwacht!). Owen ging lekker gelijk mee, niet eens in de gaten hebben wat er aan de hand was, maar samen uit, samen thuis :lol: gelukkig hadden we ze binnen 10 meter weer tot de orde, maar ja, toen moesten we opnieuw langs die mensen :lol: En toch, toch zo heerlijk bij je kunnen houden, bitloos (Merlijn ook!) wat is dat toch een genot. Die pony's zijn hun gewicht in goud waard!

Al met al dus een enorm leuke en geslaagde rit die zeker voor herhaling vatbaar is. Nu ga ik op de bank zitten, maar ik denk dat ik wel heel snel weg ben, want ik ben nu toch wel erg moe :lol: Owen zal ook wel heel goed slapen denk ik vanavond :lol:
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
antonie
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 mar 2009, 00:52

Re: Nazomer - herfst rit 9 oktober

Bericht door antonie » 09 okt 2011, 20:34

Het was inderdaad een heerlijke rit, door een prachtige omgeving. Merlijn loopt normaal achteraan, maar nu liep hij regelmatig voorop, vooral als er gegalopeerd kon worden! Sandra moest vaak lachen als ze achter zich weer eens 'NEE' hoorde, want dan stond Merlijn weer even te grazen. Moet ik hem toch eens goed leren: 'eten mag, maar doorlopen moet" Owen en Merlijn waren inderdaad goed aan elkaar gewaagd. Echt een leuk stel samen. Kortom een rit om nog eens te doen (maar dan zonder regen)
Laatst gewijzigd door antonie op 10 okt 2011, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie