Paspoort op naam zetten

Informatie of vragen over het stamboek en alles wat daar mee samenhangt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Paspoort op naam zetten

Bericht door Barbara » 20 mar 2008, 10:13

Starlight staat nog steeds niet op onze naam en ik wil haar graag laten overschrijven.
In april hebben we en aantal weken geen wedstrijd en kan ik het paspoort even missen.

Welke gegevens (behalve uiteraard naam, adres etc) zijn er allemaal nodig om het paspoort over te schrijven op ons?
En hoe lang duurt het ongeveer voor ik het paspoort weer terug heb?
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Inez » 20 mar 2008, 10:42

Het paspoort en het stamboekbewijs (oranje papier) moeten naar het stamboekbureau gestuurd met inderdaad briefje er bij met je naam/adres/telefoonnummer en dat je haar over wil laten schrijven (let op nieuwe adres in Rosmalen!).
Kosten zijn 12 euro en als je nog geen lid bent, komt er 45 euro voor het lidmaatschap voor 1 jaar bij.
Je krijgt dan acceptgiro thuis en als je betaald hebt, wordt het paspoort/papier overgeschreven en krijg je het weer thuis gestuurd.
In principe kan het binnen paar dagen, maar soms duurt het langer (bijvoorbeeld als je betaling niet te traceren is of afgelopen december tijdens de verhuizing). Het beste is om even van te voren naar het stamboekbureau te bellen om te melden dat je het op gaat sturen en dat je het graag snel terug hebt. Je kunt ook twee dagen na je betaald hebt of zo even bellen om te vragen of het geld aangekomen is.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Barbara » 20 mar 2008, 11:26

ZO Inez, jij bent snel :D
Ok, dan stuur ik het na de wedstrijd van komend weekend op. Dan zal ik het voor de wedstrijd daarna wel weer terug hebben. Dat is pas 26 april.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Inez » 20 mar 2008, 11:30

Barbara schreef:ZO Inez, jij bent snel :D
Ok, dan stuur ik het na de wedstrijd van komend weekend op. Dan zal ik het voor de wedstrijd daarna wel weer terug hebben. Dat is pas 26 april.


Sneller dan het geluid :mrgreen: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Inez » 26 mar 2008, 21:54

Ik wilde nog even iets kwijt in het algemeen over het overschrijven van pony's op naam van een nieuwe eigenaar. Ik vind het zo jammer dat dit zo weinig gedaan wordt. We krijgen zo vaak vragen van mensen waar een bepaalde pony gebleven is, maar dat is voor het stamboek dus niet meer na te gaan als pony's niet overgeschreven worden op naam van de nieuwe eigenaar.

Ook kunnen we hierdoor een hoop Connemara eigenaren niet bereiken met informatie over het ONCK of over de buitenritten. Zelf vind ik het echt jammer dat we op deze manier Connemara's uit het oog verliezen.

Tip die Frans hier ooit over gaf: je kunt een nieuwe eigenaar ook een lidmaatschap en het overschrijven cadeau doen. Ik kan me ook wel weer voorstellen dat niet iedereen dat wil, maar het is wel een idee.

Nou ja: als je een pony verkoopt: moedig mensen dan in ieder geval aan om de pony op hun naam over te schrijven.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Oona » 26 mar 2008, 23:33

Ik heb 6 jaar geleden direkt eamonn op mijn naam laten zetten en een chip laten planten.
Echter zit de chip nu in de database van de honden en katten.
En moet ik hem officieel laten overschrijven.
Echter dat gaat mij dus geld kosten. in principe weet ik het niet want ik heb al 6 jaar een geregistreerde chip dus ik ben altijd al in orde geweest.Maar de wet is in Belgie nog nieuw en er is nog maar sinds een jaar ofzo een databank voor paarden.
En tis omdat ik toevallig aan de veearts dit zelf gevraagd heb.
En ik zie er dus ook reuze tegenop om de stamboek papieren op te sturen.
Dus ik wacht nog af.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Inez » 27 mar 2008, 08:04

Tja, ik weet niet hoe het in België geregeld is, dus daar kan ik je niet over adviseren.
Het is wel balen dat hij nu een hond of een kat is :( .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Edith » 27 mar 2008, 12:35

Maar vind je het dan niet vervelend dat je pony officieel op iemand anders' naam staat? Het geval Bibi was natuurlijk wat apart, maar ik heb haar meteen over laten schrijven omdat ik het gewoon niet kon verdragen dat ze nog op naam van ik-noem-maar-geen-naam stond (die heeft Bibi wel 4 weken gehad). Ik was wel al lid van het stamboek, dus dan vallen de kosten reuze mee. (ik weet van een vriendin die haar arabier op haar naam heeft gezet dat die grap haar veel heeft gekost, ik meen iets van 300 gulden?)
Overigens is een naam in een paspoort geen eigendomsbewijs, heb ik onlangs van een NVVR-juriste gehoord. Dus wat dat betreft maak het niet uit. Maar toch.

groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Oona » 27 mar 2008, 22:21

Ik weet niet of het aan mij bedoeld is.
Maar eamonn staat volledig in het stamboek op mijn naam.Dat is rechstreeks vanuit de fokker opgestuurd.
En de chip staat ook op mijn naam.
Ik heb al naar de chipdatabase gebeld en die bevstigden dat eamonn niet verloren is en dat hij als paard staat geregistreerd
in hun databank tussen de honden en de katten.
Maar omdat ik in belgie nog veel berichten hoor dat er nog veel in de knoei zit met de chip en er uiteindleijk toch geen zekerheid kan gegeven worden. Maak ik er zelf ook nog geen haast van.
En die van de databank nu die maakte er ook geen probleem van.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Paspoort op naam zetten

Bericht door Edith » 28 mar 2008, 15:52

o, dat had ik even verkeerd begrepen ;-) sorry!
groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Plaats reactie