Keuring 2008

Informatie of vragen over het stamboek en alles wat daar mee samenhangt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Keuring 2008

Bericht door Inez » 24 aug 2008, 19:19

Pamela vroeg er al even naar: hoe staat het met de keuring?

Helaas zijn er maar heel weinig inschrijvingen, ik heb nog niet de definitieve lijst gezien, maar volgens mij zijn het zo'n 15 pony's. :cry:

Een catalogus wordt al sinds een paar jaar niet meer naar iedereen gestuurd, alleen de deelnemers en mensen die het specifiek aanvragen krijgen er één thuis gestuurd. Nu het zo'n kleine lijst is, kan ik de deelnemende pony's wel op de website zetten.

Het stamboekbureau heeft het de afgelopen weken razend druk gehad met de Nationale keuring van de trekpaarden die dit weekend gehouden is en ik verwacht daarom dat ik morgen de definitieve lijst met deelnemers aan onze keuring krijg.

Definitieve timing en plannen laat ik zo snel mogelijk weten.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Keuring 2008

Bericht door Edith » 24 aug 2008, 19:22

Wat ontzettend jammer dat er maar zo weinig pony's komen. Ja, ik kom zelf dus ook niet, :shock: maar 12 is wel echt weinig, vergeleken met andere jaren. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Keuring 2008

Bericht door Isabelle » 24 aug 2008, 21:14

Helaas kan ik ook niet, ik moet zondag werken, :cry: :cry: , ik wil wel heel graag een boekje ontvangen en als er iemand een video maakt ben ik hem/haar ook heel dankbaar en voor wat betreft de keuring het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit toch?

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Keuring 2008

Bericht door Margriet » 25 aug 2008, 06:59

Normaal gesproken zou ik met 4 pony's meedoen. Maar dit jaar gaat dat echt niet. Jammer dat er zo weinig andere pony's zijn!! Margriet

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Keuring 2008

Bericht door Inez » 25 aug 2008, 07:46

De keuring is denk ik vooral iets waar fokkers aan mee doen en aangezien er de laatste jaren minder veulens geboren worden dan zo'n 10 jaar geleden, zie je ook een daling van inschrijvingen op de keuring.
Voor iemand met een rijpony is het denk ik niet zo interessant om vaker dan 1 of 2 keer met dezelfde pony naar de keuring te gaan.

Zelf merk ik dat ik ook minder hulp heb dan een paar jaar geleden. Toen gingen we nog wel eens met drie trailers of zo, of er reed nog iemand even heen en weer. Gaat me dit jaar ook niet lukken. Maar ik neem wel twee dames mee, dus ik ben er wel.
@Isabelle en Margriet: jammer dat jullie niet kunnen, maar trek je dat nou ook weer niet aan hoor!! Jullie zijn al vaak genoeg in de weer met de pony's!

Al met al is het wel super jammer dat het er zo weinig zijn.
Hopelijk komen er wel veel mensen kijken: gaan we na de keuring gewoon uitgebreid naborrelen!!!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Keuring 2008

Bericht door marina » 25 aug 2008, 18:56

Ach, wat sneu om te horen. Vorig jaar was natuurlijk een jubileum jaar, voor ons aanleiding om te komen. Misschien dat er meer zo dachten. Maar het heeft voor ons niet zoveel zin om met Copperfield naar de keuring te komen, behalve dan voor de rubriek bestgaand. Dit jaar hebben we verjaardagen (ieder jaar eind augustus trouwens...........). Hopelijk komen er toch nog wat mensen. groetjes, Marina

margreet
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 apr 2008, 09:24

Re: Keuring 2008

Bericht door margreet » 25 aug 2008, 21:12

Ik kom anders ook graag naar de keuring, maar mijn zoon trouwt dat weekend, en met gasten van overzee te logeren, wordt het een ondoenlijke zaak. Jammer hoor! Dis om de een pf andere reden komt dez datum ook net een aantal mensen slecht uit! :cry:

margreet
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 apr 2008, 09:24

Re: Keuring 2008

Bericht door margreet » 25 aug 2008, 21:13

en volgende keer zal ik eerst checken wat ik geschreven heb, voor ik het verstuur!

Gebruikersavatar
Marieke V
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:25

Re: Keuring 2008

Bericht door Marieke V » 26 aug 2008, 06:42

Tja, voor mij geldt hetzelfde: het heeft even niet zo veel nut om met Demeter te komen, behalve de rubriek bestgaand. En iedere keer is op dezelfde dag een onderlinge wedstrijd op onze stal, waar ik me dit jaar voor de eerste keer voor heb opgegeven. Na 14 uur kom ik dus wel naar Heteren, ik hoop dat er dan nog rubrieken aan de gang zijn en dat ik nog wat gezellige mensen tref!

Fijn dat je de rubrieken op de website zet Inez, ik heb nu ook geen boekje gekregen. Eigenlijk vind ik dat wel heel jammer, ik spaar ze allemaal op. Het is leuk om veulens van eerdere jaren weer als twee of driejarige voorbij te zien komen.

Groetjes,

Marieke

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Keuring 2008

Bericht door Pamela » 26 aug 2008, 18:13

ik wacht ook maar even op de deelnemers lijst, het is voor mij toch een heel stuk rijden. vind die borren erna wel gezellig maar wil toch wel graag pony's zien. :cry:

Plaats reactie