Van alles wat en wat extra's

Voor gezellige klets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Van alles wat en wat extra's

Bericht door Inez » 09 apr 2009, 20:20

Ik maak maar even een "van alles wat" topic aan. Als je een keer een korte opmerking of iets leuks of iets verdrietigs hebt, wat niet echt een nieuw topic waard is, kun je dat hier kwijt. Ik vind dit zelf altijd wel een gezellig klets plekje op andere fora dus wie weet gaat het hier ook zoiets worden.

Heb dan ook niet echt iets te melden. Ga nu even de pony's nog wat voeren, laatste drollen uit de boxen halen en de bok binnen zetten en dan: lekker pitten. Morgenochtend werken en dan lekker vrij!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door krista78 » 10 apr 2009, 04:58

Fijne paasdagen allemaal! Wordt vandaag heerlijk weer dus genieten!!!!!!! :D
Hier staan de paardjes al lekker in het land. jammer genoeg is het pakken van blue nicky nog een hele uitdaging dus ze loopt altijd mee naast me kwpner. En iedereen zegt dan altijd joh een veulen van vorig jaar nog steeds bij je merrie en wat is ze klein heeft ze een groei achterstand. Uh zeg ik dan meestal dit is een kwpner en dat is een connemara en nee is geen familie. Dan lachen ze meestal en zeggen ze hoe heb je dat voor elkaar gekregen zulke gelijke beesten lopen hetzelfde lijken op elkaar hihihi en trots dat ik dan ben ;) Nicky is zo gaaf. Nu nog kunnen vastpakken als ze in het land loopt en het is helemaal goed. Dus als iemand tips heeft. in de bak doet ze ook moeilijk maar lukt het en in de box komt ze zelf naar je toe. dus angst lijkt mij niet. Ik denk eigenwijs. doeg

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door Pamela » 10 apr 2009, 18:54

eigenwijs ? ha ha slim eerder en in het land is het gras toch nog niet op ? dus waarom zou je dan komen.fixeer je er niet op het komt van zelf wel, lopen met hangende schouders, niet naar haar kijken enz enz, maar die tips heb je toch al eens gekregen of vergis ik me ? nieuwsschierigheid wekken ismeestal erg belangrijk. succes ;)

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door krista78 » 11 apr 2009, 18:10

Joh het hele cursus verhaal emiel voest heb ik al toegepast. Ik heb me erbij neergelegd dat ze gewoon liever hond zou willen zijn. Nu loopt ze los mee en wanneer ze dreigt weg te lopen roep je d'r naam en komt ze aanhollen ach zolang ze geen bot wil vind ik het best.

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door krista78 » 11 apr 2009, 18:13

oh en alles is interessant maar dreig je haar te pakken dan is ze weg. Al beweeg je je schouder maar. Maar ik heb er hoop op want in stal en bak gaat het al stukken beter. Nog even dan mag ze lekker snachts buiten blijven......

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door Linde » 11 apr 2009, 21:41

Eerder heb ik wat geschreven over dat ik ging verhuizen van het pension naar ons weitje met stalletjes, waar Iduna t/m haar 3e heeft gestaan in Ravenstein. Na de eerste verhuisspanning ben ik nu een blij mens. Ik ben nu precies een weekje verder. En het gaat goed. Vooral met dit weer is het zo fijn. Lekker buiten zadelen en dan de weg op naar het clubterrein (daar kan ik lekker dressuren en springen) en dan nog een ommetje richting huis, lekker ontspannen uitstappen. Het doet Iduna erg veel goed volgens mij. Ze heeft nu een uitloopstal en staat dus lekker gezond buiten. Een goede beslissing geweest. Ik ben zelf ook meer ontspannen en geniet van de afwisseling en het buiten zijn.
Fijne paasdagen voor iedereen.

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door krista78 » 13 apr 2009, 08:56

Wat fijn linde,

Tja verhuizen ik heb er nu al stress over en het is pas in december. Ik zit nog te rekenen of ik me stallen mee neem of nieuw koop. En dan vraag twee wat voor stallen en bij wie vandaan. Heb ze nu van bedaf stallenbouw. Bevalt goed. ik moest hier vergunningsvrij en daardoor heb ik maat 2,5 x 3. straks wil ik liever 3 bij 3 en dan gelijk mogelijkheid om continue deuren open te hebben dus direct grenzend aan de bak. Ben benieuwd. ook wat betreft budget moet ik me wat inhouden. Vandaar dat ik erover denk om eerst stallen mee te nemen en over een jaar of twee nieuw te bouwen.
heerlijk he dit weer!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door Pamela » 13 apr 2009, 16:59

wij hebben ook stallen van Bedaf, precies zoals jij ze bedoeld, met deuren ook aan de achterzijde, naar de bak, en een tussen luik voor contact s'nachts, het bevalt prima, je kunt op deze manier ook of voor of achter dicht doen met oog op de wind. wij hebben stallen van 3x3 en nog een stuk overkapping voor de trekker , hooi en stro. onze stal staat trouwens op hun site, toen stond hij net in Witteveen. probeer maar niet te stressen het loopt toch vaak anders dan je denkt en zonde van je energie.
succes :lol:

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door marina » 13 apr 2009, 20:59

Hee Krista ga je verhuizen? Jullie zelf ook, of alleen de paarden?
De beslissing om te verhuizen is vaak zo spannend en als je het dan eenmaal gedaan hebt, vraag je je af waarom je niet eerder bent gegaan. Zo vergaat het mij: sinds 2 weken staat Copperfield op een nieuw adres. Het bevalt uitstekent

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Van alles wat en wat extra's

Bericht door krista78 » 14 apr 2009, 05:59

Hoi Marina,

we waren al langer bezig om elders een glastuinbouwbedrijf neer te zetten. maar dat verliep erg moeizaam. En nu hebben we wat in noord holland gevonden en gaan we dus "nog eventjes"een nieuw bedrijf met woning neerzetten. De nieuwe paprikaplanten moeten daar begin november in de kas. En aangezien de paarden bij huis staan moeten die ook mee verhuizen. Maar al met al een hele spannende tijd.

Plaats reactie