help wat gebeurt er nou met lady's manen

Voor zaken als harnachement, voeding, gezondheid, stalling en wat er nog meer bij het houden van een Connemara komt kijken.
Plaats reactie
LittleLady
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2008, 15:19

help wat gebeurt er nou met lady's manen

Bericht door LittleLady » 14 mei 2008, 14:01

Het is zo raar... lady der manen worden met de dag korter en dunner :cry:
Ik snap er niks van ik kam ze al express niet omdat ik bang ben er te veel uit te trekken want dat zegt mijn moeder ook dat ik dat niet te veel moet doen .. maar juist nu ik ze niet meer kam blijft er niks meer van over. Zo zonde, het ziet er echt niet uit!!
Nu is het een paard dat nooit echt heel veel manen gehad heeft, zeker haar voorpluk niet das echt niks ;), maar van de winter werden ze juist weer wat langer en ik was zo trots !!! Want ik hou van lange manen.
Wel doet lady soms schuren met der manen en zo rond der manenkam das soms echt schuurpapier zo ruw en hard. Soms ben ik bang dat ze exeem heeft ofzo maar als ik goed kijk zit er eigk niks.
Maar der staart is eigk hetzelfde probleem.. tis een pony met een ielepiele staartje. Alleen aan de bovenkant is hij mooi, redelijk dik maar naar ondertoe loopt het helemaal in een sprietje uit. Zeker als hij gewassen is blijft er ong. een stro touwtje over :S.
Nou probeer ik hem goed bij te houden de staart, net als de manen door goed te ontklitten en als dat gebeurt is hou ik het iedere dag bij met een borstel heeel voorzichtig niet dat ik er als eeen gek doorheen loop te raggen hoor! Maar ik trek er opzich niet heel veel uit ook ..
maar nu doe ik dat dus ook minder omdat ik bang ben dat ik er teveel uit trek en blijft er weer niks over..
Tis ook echt een zweep die staart, nu ze ermee naar de vliegen zwaait och een pijn dat dat doet als je dat ding elke keer met poetsen tegen je aan krijgt!! echt striemen hou je ervan over. Soms sta ik bijna te huilen van de pijn haha suf paard maarja ze moet de vliegen weg jagen.
Dorus daarentegen heeft eeN HEEEEEEEEEEEELE dikke staart een hele lange voorpluk en hele lange dikke manen. En de manen zijn ook heel zacht en amper in de knoop. Maar zo'n dikke zware staart is ook niet fijn want hij kan er bijv. niet zo goed mee naar de vliegen slaan omdat hij te zwaar is :S. Maar zijn voorpluk is dan wel weer fijn voor zijn ogen, lady moet speciaal een vliegennetje om.

Maar om een lang verhaal eindelijk is kort te maken, snappen jullie het probleem een beetje?? Heeft iemand dit ook en wat kan ik er aan doen en wat is nou een goede verzorging van staart en manen??? Om er nog 'iets' van te maken.

lea
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 mar 2008, 21:47

Re: help wat gebeurt er nou met lady's manen

Bericht door lea » 16 mei 2008, 09:40

hoi, ik heb een heel goed koop middeltje dat bijmijn paard ook heeft geholpen dat was, water met een scheutje cloor erdoor heen,alle bacterien en beestjes gaan dan dood en dan schuurt ze niet meer. je kan het proberen weet niet of het bij die van jou lukt bij die van mijn wel. ik heb het gehoord van een man die het op duindigt nogal eens deed bij de renpaarden. je hoeft niet bang te zijn dat je staart wit wordt want dat is niet en als je een schimmel hebt is het mooi meegenomen. groetjes en succes lea

LittleLady
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2008, 15:19

Re: help wat gebeurt er nou met lady's manen

Bericht door LittleLady » 16 mei 2008, 13:25

hé das een goeie, misschien zelfs wat voor de haflinger met zijn 'witte' staart.
Wij gebruikte voor hem trwns wel is biotex dat hielp ook wel.

Nu ik haar manen is flink gewassen heb zijn ze eigk ook alweer heel erg opgeknapt, mooi zacht en soepel en niet meer schuurderig en hard!
Waarschijnlijk is shampoo voor haar dan al wel genoeg om het daarmee te wassen.

Bedankt iig voor je tip!

lea
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 mar 2008, 21:47

Re: help wat gebeurt er nou met lady's manen

Bericht door lea » 27 mei 2008, 08:17

hoe is het nu met lady der manen lea

Plaats reactie