welk zadel heb jij op je Connemara ?

Voor zaken als harnachement, voeding, gezondheid, stalling en wat er nog meer bij het houden van een Connemara komt kijken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door Pamela » 23 apr 2008, 19:04

sorry, daar ben ik weer met mijn gezeur over de zadels. heb in het gastenboek vergeten te turven welk merk zadel het beste op een Connemara ligt. ik heb weer het probleem voor Elstar, zij is geen grove pony. mijn Hulseboszadel is aangepst aan haar, maar na 2 weken kieper ik naar voren. het boomloze Startrekk zadel wat ik op Sjors heb, duwd mij ook naar voren en zit niet fijn op haar. mijn western lichtgewicht zit als een huis, maar volgens de instructrice ligt het niet echt goed (zij volgt de cursus zadelpasser). eigenlijk wil ik een veelzijdigheid zadel, omdat ik denk dat die dressuurzadels je toch ook wat naar voren drukken. heeft er iemand ervaring met Massimo zadels ? groeten Pamela

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door SecondaliasBolle » 23 apr 2008, 19:24

Hoi,

Ik heb een Trekking zadel van Pathfinder op Bolle liggen, 3 ribben uit mijn lijf.
Dit zadel heb ik toen gekozen vanwege het hoge bokspectakel proof gehalte .....................
Daarvoor had ik er een daaleman op liggen, maar dat was een dressuur.

Voor ervaringen van de Massimo even zoeken op bokt.nl, daar is geloof ik al een boel over geschreven.

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door Oona » 23 apr 2008, 21:03

Ik heb een dressuur zadel diamant van euroriding.
Nieuw laten aanpassen .
eamonn is op dat gebied gemakkelijk geweest hij paste zo een fabrieksmaat .
En het zit super ook.
Ik heb het nu 2 jaar en heb het nog niet laten opvullen.
Mijn gevoel zegt dat het nog niet nodig is de kussens zijn nog evendik en gelijkmatig zonder klonters.

Ik vind het wel moeilijk om een oordeel te vellen over opvullen of niet.
In equitana stond de distrubiteur van euroriding ook en die zei me je moet niet te gauw opvullen hoor.
Hou maar goed je kussens in de gaten dat ze gelijk , zacht en egaal blijven.
En ik kijk verder naar mijn paard hij is zo lenig als iets .
Ik denk dat die bijna vanachter aan zijn staart kan krabben.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door Inez » 23 apr 2008, 21:44

Ik heb ook een Euroriding Diamant! En ik ken nog een Connemara pony waar dat op ligt (maar dan maatje kleiner).

Het merk zadel dat jij noemt, ken ik niet Pamela, dus ik kan je niet verder helpen.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door Barbara » 24 apr 2008, 08:12

Ik heb net voor Mark een ander zadel gekocht. Een Prestige Silverstar veelzijdigsheidszadel (wel richting springen).
Het lag meteen goed en ook met proefrijden verschoof het niet.

Verder heeft hij er nog niet mee gereden dus ik hoop dat het goed blijft liggen.

Starlight heeft gelukkig een vrij normale schoft.

Hiervoor reed Mark met een Stubben 16 inch ponyzadel.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

sonja
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:59

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door sonja » 24 apr 2008, 20:48

Hallo, ik heb het niet écht makkelijk gehad om een passend zadel te vinden, vanwege de ronde schoft en vooral in de zomer. Heb nu een dressuurzadel Isabell Werth en dit zit zeer goed, schuift niet en zeer prettig om mee te rijden, wel met breedste boom erin(witte). Dan heb ik ook nog een Massimo Trail, boommaat 38. Zeer comfortabel zadel voor zowel paard als ruiter, wel niet geschikt voor paarden met zeer korte rug.
Groetjes
Sonja

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door Pamela » 25 apr 2008, 19:11

hoi Sonja,
ik dacht dat die Massimo 's juist wat korter waren, zou jij dat eens op willen meten voor me, dus de lengte van de kussens ?
al vast bedankt. groetjes Pamela

Gebruikersavatar
Hilde
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 mar 2008, 10:58

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door Hilde » 26 apr 2008, 19:03

Ik heb een Knightrider veelzijdigheidszadel op Elten liggen. Ik vind het een ideaal zadel, je zit stevig, maar ook niet te vast. Verder heb je ook 4 singelstoten, waardoor als de bespiering van je paard anders wordt (zoals bij Elten het geval was, aangezien hij net onder het zadel was toen ik hem kocht) kun je daardoor de ligging een beetje aanpassen. Verder vind ik dat ook wel een prettig idee als je buiten rijdt, mocht er dan een singelstoot kapotgaan, dan kun je hem in ieder geval ergens anders aanzetten. Verder laat ik het zadel eens in het half jaar nakijken door de zadelmaker, zodat het tijdig wordt aangepast als dat nodig is.

succes,

gr Hilde
hop hop hop connemara's die zijn top!!

sonja
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:59

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door sonja » 26 apr 2008, 20:43

Pamela, ik ga het morgen eens opmeten voor jou.
Groetjes

yvonelly
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2008, 11:58

Re: welk zadel heb jij op je Connemara ?

Bericht door yvonelly » 29 apr 2008, 10:57

hoi pamela, zadels blijven een boeiend onderwerp. Zelf heb ik geen ervaring behalve het oude schontal zadel wat ik 30 jaar geleden op mijn pony Lady had en uitstekend beviel. Helaas is het indertijd gestolen. Omdat ik ook zoekende ben kreeg ik deze info uit duitsland, misschien heb je er wat aan..... "als dressursattel habe ich einen anatomic von der firma hintermayer (http://www.hintermayer.de). der sattel wurde von einem tierartz, sattler und reitsport-experten entwickelt. der sattel hat extrem viel freiheit im rücken, so dass das pony sehr schön über den rücken laufen kann. und der sattel kann in der kammer problemlos geändert werden!!! falls sich dein junges pferd im rücken noch stark verändert. den sattel habe ich jetzt seit 8 jahren. gekostet hat er damals 3.000 dm, also jetzt wohl ab 1.500 €..... Van een ander connemara enthousiasteling uit duitsland hoor de ik dat ze erg tevreden, hiet volgt nog een citaat: Liebe Yvonne! Wir benutzen "Barefoot"-Sättel für unsere Connemaras. Das sind baumlose Sättel. Diese passen sich dem Pferderücken optimal an, drücken nicht und engen nicht ein. Wir haben sehr gute Erfahrungen damit. Komfortabel für Pferd und Reiter!

"Barefoot"- Sättel gibt es in verschiedenen Ausführungen: Dressursattel, Westernsattel und Freizeitsattel. Wir haben den Freizeitsattel "Cheyenne" mit Fendern, man kann auch normale Steigbügel einschnallen. Siehe Foto.

Weitere Infos unter http://www.barefoot-saddle.de oder im ebay."... Overigens heb ik geprobeerd je te emailen, maar dat lukte niet. Ik had immers je mailadres van je gekregen op de hengstenkeuring, maakt niet uit zo kan het ook! groetjes Yvonne

Plaats reactie