Hoe krijg je een staart mooi wit?

Voor zaken als harnachement, voeding, gezondheid, stalling en wat er nog meer bij het houden van een Connemara komt kijken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilde
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 mar 2008, 10:58

Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Hilde » 08 apr 2008, 17:39

Hallo allemaal,

ik ben laatst op de hengstenkeuring geweest en heb toen kunnen bewonderen hoe mooi een witte staart kan zijn. Elten staat nog weleens los in de longeerbak en dus is zijn staart licht vergeeld. Ik was hem wel bijna iedere dag en nu is hij wel iets witter, maar nog steeds niet spierwit. Ik heb vroeger bij mijn schimmeltje ook van alles geprobeerd en toen lukte het ook al niet. Misschien ken ik dus gewoon het geheim niet. Heeft iemand tips hoe ik deze staart echt wit kan krijgen? We willen namelijk op onze eerste wedstrijd aanstaande zondag wel tiptop verschijnen :D

alvast bedankt,

gr. Hilde
hop hop hop connemara's die zijn top!!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Pamela » 08 apr 2008, 19:01

hoi Hilde, het is niet zo erg moeilijk gelukkig.
je wast de staart eerst met gewone shampoo of vloeibare groene zeep, daarn neem je blauw shampoo, zoals oudere dames voor hun grijze haren gebruiken. merk Swartzkopf of Guhl, ik heb wel andere goedkopere geprobeert maar die werken toch niet echt. daar zeep je de staart goed mee in en laat dit 10 minuten intrekken. dan goed uitspoelen.
dan spuit ik er glans spray of antiklit er op, staart laten drogen en met schone borstel uit borstelen. door de glans spray blijft hij ook vuil afstotend en dus langer schoon, 1 of 2 maanden leter doe ik het weer.
groetjes en succes, Pamela :D

Gebruikersavatar
Hilde
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 mar 2008, 10:58

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Hilde » 08 apr 2008, 19:34

Hey Pamela,

nou er is dus inderdaad een geheim wat ik niet wist. Ik waste zijn staart altijd met gewone shampoo, maar wist dat stukje van de blauw shampoo niet! Ik ga morgen gelijk naar de supermarkt om het te halen en kijken of het werkt! (en hopen dat ze de merken hebben die jij hebt genoemd) super bedankt!

gr. Hilde
hop hop hop connemara's die zijn top!!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Inez » 08 apr 2008, 19:53

Wij deden de schimmels ook altijd met zakje blauw na (Reckitt blauw heet het geloof ik). Maar tegenwoordig ben ik wat makkelijker.
Ik doe de staarten gewoon met glansshampoo of zo van euroshopper en met cremespoeling na.
Het duurt ook wel even voordat de haren echt zo wit worden. In de staart van Easter zitten gewoon nog steeds donkere stukken, dus dan kun je wassen wat je wilt, maar wit wordt het niet.
Rasputin's staart is echt superdesuper wit. Hij was ook zo jong al helemaal wit, heel anders dan de "doorsnee-schimmel". Maar Isabelle moet ook nog maar even met haar geheime wasmiddel op de proppen komen, want je moet hem toch nog steeds maar zo wit zien te krijgen :P .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Oona » 08 apr 2008, 21:04

Ik was met iso betadinezeep eigenlijk voor dient het voor wondjes.
Maar zo een fles is veel en goedkoop dta ik hem daar ook voor gebruik.
En het resultaat mag er zijn.
Maar ook in eamonn zijn staart zitten nog donkere stukken dus dat kun je niet wit wassen.
En als de staart echt vies is wassen natuurlijk en niet uitstellen.
Want op een dga krijg je hem niet meer schoon.
En redelijk kort knippen helpt ook, die van mij hangt wel 10 cm boven de koot.
Hij krijgt er langere benen mee en zijn staart hangt boven de modder.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Inez » 08 apr 2008, 21:13

Weet je wat ook goed helpt?
In een buitenrijbak rijden die heel erg nat is en waar mooi wit zand in ligt.
De week voor de hengstenkeuring was de staart van Easter echt heel erg smerig. Fleur was al een tijdje niet op wedstrijd geweest, dus er was niet gewassen.
Ze ging donderdags (geloof ik) bij haar thuis in de bak rijden en wonder boven wonder: zijn staart was zo goed als schoon! Het was echt net of hij gewassen was. Vond het erg bijzonder.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Martina
Berichten: 126
Lid geworden op: 17 mar 2008, 20:02

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Martina » 09 apr 2008, 18:28

Het geheim-middel van een Duitse menner, die een vierspan Connemara schimmel's heeft: gewoon Ariel wasmiddel. Persil is niet zo goed :D ;)

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Isabelle » 09 apr 2008, 21:35

Ja, nu zal ik dan ook mijn geheim van Rasputin zijn witte staart maar verklappen.
Wipp-Express uit de tube, "voor kleine wasjes tussendoor". Staart nat maken, flink inzepen en een klein halfuurtje in laten trekken. Dan goed uitspoelen en nawassen met inderdaad, Guhl paarse shampoo voor wit en grijs haar en daarna spoelen met antiklit en extra goed uitspoelen. Het lijf was ik altijd ook met Guhl maar de benen doe ik liefst met groene zeep omdat er dan een vetlaagje achterblijft zodat de beentjes waterafstotend blijven, want ze moeten na de keuring ook weer de blub in. Ze worden dan wel iets minder wit dan met de shampoo maar dat vind ik iets minder belangrijk dan dat ze mok op zouden kunnen lopen. Dan heeft Rasp en Ryan ook, nog een geheimpje, zij mesten en plassen niet in de stal maar altijd buiten. Daardoor heeft Rasp nooit gele plekken en is hij "makkelijk" wit te krijgen ook al ziet hij donkerbruin van de blubber. Oh ja, als je schimmel in de mest heeft gelegen, was de plekken meteen met water af, als je het de zelfde dag nog doet en dit goed bijhoudt voorkom je gele plekken.

groetjes Isabelle

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door Inez » 09 apr 2008, 22:44

Wat een geheimen allemaal :mrgreen: , maar wel super tips zo!!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
kammie
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 apr 2008, 17:49

Re: Hoe krijg je een staart mooi wit?

Bericht door kammie » 10 apr 2008, 15:27

Wij hebben 3 schimmels met witte staarten hebben en wij gebruiken eerst gewone shampoo en daarna silver shampoo werk ook erg goed.

veel suc-6 met wassen. en zoek van de goed shampoo.



groetjes kammie

Plaats reactie