Stoute Maible @ oefencross Putten

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
vera
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2008, 18:49

Stoute Maible @ oefencross Putten

Bericht door vera » 04 apr 2012, 16:58

Afgelopen zaterdag was het weer zover en mochten we eindelijk weer lekker crossen!
Maible is een connemara pony van 1.36, klein dus! Ik start haar daarom niet officieel omdat ik dan bij de paarden zou moeten en dat zie ik niet zitten. Maar omdat we het springen en crossen samen erg gaaf vinden, volg ik daarom met enige regelmaat de crosslessen bij Rob Jansen in Hernen en doen we net zoals nu graag mee met oefencrossjes :D

Het eerste rondje ging totaal niet lekker, ze ging op zich lekker van start, maar besloot uiteindelijk toch niet weg te willen bij de groep, waardoor ze de eerste vier hindernissen steeds stil stond. Uiteindelijk vanaf hindernis vijf ging het gas er weer op en ging het beter, maar had veel lage varianten gesprongen en al met al gewoon geen lekker rondje gereden :n
Daarom hebben we dus besloten om er nog een ronde achteraan te doen en hoewel ze hier in het begin ook nog stil stond, heb ik wat meer hoge hindernissen genomen en ging het springen gewoon veel lekkerder :j Op een gegeven moment moest ze weer weg van de trailers waar haar vriendinnetje stond te schreeuwen en weigeren ze nog een pas verder te zetten, wilde alleen maar omdraaien en hard terugrennen. Uiteindelijk als in een bixie-proefje aan de hand over de hindernis gegaan en toch het rondje fijn kunnen afsluiten :D

Het springen op zich gaat wel lekker en ik merk juist dat ik met haar beter wat hogere hindernissen kan nemen omdat ze dan wat meer terugkomt in tempo. Op de foto's zie ik ook dat ze dit makkelijk(!) kan, dus volgende cross ga ik er maar eens wat meer pit in gooien!
Onze aandachtspunten zitten 'm voorin in het parcours zelf tussen de hindernissen, want Maible kent één stand en dat is HARD! Moet dus flink werken aan de controle!

Genoeg gel*ld, bij deze de foto's (van foto4u en van een paar anderen) en mocht iemand nog tips hebben, dan zijn die altijd welkom!!!

Afbeelding
[1]

Afbeelding
[2]

Afbeelding
[3] En op naar de volgende hindernis..

Afbeelding
[4] Boompje

Afbeelding
[5] Voetjes van de vloer :D

Afbeelding
[6] Nog een boom

Afbeelding
[7] Hier zie je goed hoe gefocussed ze op die hindernis afgaat!

Afbeelding
[8] De trakehner, gaaaave foto al zeg ik 't zelf

Afbeelding
[9] Ach 't blijft stiekem een kleine draak _O-

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Stoute Maible @ oefencross Putten

Bericht door Pamela » 05 apr 2012, 20:55

vera, ik heb geen tips voor je maar vind het geweldig knap zoals je de cross gereden hebt, en wat zien jullie er mooi uit !!!. ja die Maible is er wel eentje. zou dat nou aan de kleur liggen ?

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Stoute Maible @ oefencross Putten

Bericht door riagr » 05 apr 2012, 20:58

:D Ik had je verslagje ook op bokt al gelezen. Leuk hoor! Wat een heerlijk eigenzinnige pony is het, en wat leuk dat je zo met haar de oefencrosjes doet! Mooie foto's ook, en dat blauw staat prachtig bij je pony..

Ooit.... als ik écht kan rijden wil ik ook graag mee gaan doen met de cross trainingen1
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

vera
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2008, 18:49

Re: Stoute Maible @ oefencross Putten

Bericht door vera » 21 apr 2012, 07:44

Shame on me, helemaal niet meer gekeken of iemand nog in m'n topic gereageerd had, maar wel dus :lol:

Bedankt voor jullie leuke reacties! Of 't aan de kleur ligt weet ik niet, maar Maible kan wel stout zijn ja! We hebben inmiddels een springles gehad van een nieuwe instructeur en daar wel wat nuttige tips gehad over het hard gaan in een parcours/tijdens het springen. Nog even flink dooroefenen dus en ben benieuwd of dat dan ook echt gaat werken op concours!

Plaats reactie