Op bezoek bij Isabelle

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Op bezoek bij Isabelle

Bericht door SilverSan » 23 mei 2012, 09:40

Afgelopen zondag ben ik gaan Connemara knuffelen bij Isabelle. Het was weer super gezellig en natuurlijk heb ik een poging gedaan om foto's te maken. Helaas zijn bijna alle actiefoto's mislukt, maar dan moet ik nog maar een keer terug hé... Goh, wat erg... 8-) :lol: Ik heb 500 foto's en zal een selectie proberen te maken. Ik denk dat deze lens toch niet zo fijn ligt op de body en het was ook al aan de donkere kant door de naderende stort onweersbui. Daarnaast waren ze zo snel... Ik moet dringend maar eens een cursus gaan volgen!

Ik had twee favorieten, ga lekker nog even niet zeggen welke, mogen jullie gokken. Het is balen dat het bijna anderhalf uur rijden is, anders had ik er iedere zondag gezeten...

Foto's maken met een woef aan je arm die zacht gezegd niet op zijn gemak is, is niet makkelijk. Lieve Vogue kwam alleen maar even snuffelen:

Afbeelding Afbeelding

Galactica, "Wat heb jij daar bij je???"

Afbeelding

Angelina, zij was de meest teruggetrokkene van het spul, maar was wel erg nieuwsgierig:

Afbeelding

Maar het is heel moeilijk foto's maken als ze het liefst de woef die aan je arm hangt komen besnuffelen. Pandora en Angelina:

Afbeelding

Op de achtergrond Pandora en Angelina, op de voorgrond Alaska en Galactica. Allen 1 jarige merrieveulens:

Afbeelding

Sprookjespony Rasputin wilde geen fotomodel spelen, want hij was boos dat Ryan had mogen dekken en hij niet. Een van de weinige momenten dat hij ff leuk keek:

Afbeelding

Lieve Vogue ging even lekker rollen. Voor haar 21 jaar is ze toch nog lenig zat:

Afbeelding

Afbeelding

Cinderella, inmiddels bevallen van een prachtig bruin hengstveulentje, hier aan het luieren onder de boom met haar dikke buik:

Afbeelding

Stoere bink Ryan met zijn prachtige kleur:

Afbeelding

Voetjes van de vloer!

Afbeelding

En me lekker uitlachen...

Afbeelding

Toen gingen we naar de andere hengsten kijken. Dit zijn Max (1) en Jochem (2):

Afbeelding

Jochem vond mijn vriend wel heel interessant en leuk:

Afbeelding

Tijd voor wat actie. Helaas zijn de meeste foto's hiervan onscherp, ik zal er toch een paar plaatsen voor het idee:

Afbeelding

Jochem:

Afbeelding

Max valt Jochem aan:

Afbeelding

Max:

Afbeelding

Afbeelding

Scheuren!!! Plat door de bocht:

Afbeelding

Voetjes van de vloer!

Afbeelding

Nu ben ik het zat, dat geklier!

Afbeelding

En nu ga ik even lekker rollen. Ik zie je wel hoor, I'm watching you!!!

Afbeelding

En op naar de laatste twee hengsten. Links Tiamo, rechts Piet, beide 2 jaar;

Afbeelding

Links Piet, rechts Tiamo:

Afbeelding

Piet lacht mijn vriend uit, niet zo netjes hoor Piet!!

Afbeelding

Deze heren gaven een prachtige show weg, maar helaas eigenlijk geen gelukte foto's. Hier dan een paar voor het idee. Racen:

Afbeelding

Afremmen:

Afbeelding

En weer verder gaan:

Afbeelding

Ze steigerden heel veel, maar zelfs dat was nauwelijks fatsoenlijk op de gevoelige plaat vast te leggen helaas:

Afbeelding

Afbeelding

Nog maar eens racen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje spelen...

Afbeelding

Beetje racen...

Afbeelding

Piet:

Afbeelding


Afbeelding

Tiamo:

Afbeelding

Afbeelding

En nog maar eens in elkaar hangen:

Afbeelding

Maar verder vinden ze elkaar best lief:

Afbeelding

Dat was het!!! Bedankt voor het kijken!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door Pamela » 23 mei 2012, 10:00

en jij gaat mij bedanken voor het kijken ???? ik bedank jou heeeeeeel erg voor deze prachtige foto's die ik mag bekijken.
ja en dan nu de vraag op wie jij valt ?
ik denk dat de merries afvallen ..... je bent meer een ruinen/hengsten mens ?

ik vind die Piet wel heel erg leuk voor jou :D
zelf zou ik op Tica en Pandora vallen :D

als je weer eens gaat knuffelen laat het me dan weten dan kom ik ook, gezellig broodje en drinken mee. ;)

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door riagr » 23 mei 2012, 17:01

Geweldige foto's Sandra!!
Heerlijk om de leeftijdsgenoten van Punzel weer eens te zien. Heb je Pandora een extra knuffel gegeven van me? En fijn ook om Vogue te zien.
Isabelle: ik mis de middagen in jouw wei wel hoor!!


En als ik moet gokken op een van jouw favorieten Sandra..........dan denk ik Jochem!
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door Inez » 23 mei 2012, 17:52

Leuke serie Sandra! Lekker zo'n dagje Connemara's genieten.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
antonie
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 mar 2009, 00:52

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door antonie » 23 mei 2012, 20:09

Geweldige foto's. Wat leuk dat spelen en tegen mekaar opklimmen. Het is een hele kudde daar bij Isabelle. Hoeveel heb je er inmiddels staan?

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door SilverSan » 23 mei 2012, 21:33

Ria, Pandora kwam haar extra knuffel zelf wel opeisen :lol:

Pamela, ik ben inderdaad een mannen-paard-meisje! Maar om eerlijk te zijn had ik met Piet helemaal niet zo veel :oops: Ik ben wel helemaal weg van Jochem, en Tiamo! Jochem had, voor mijn idee, dezelfde uitstraling als Owen. Het relaxte, zelfverzekerd en wat vandaag niet is, komt morgen wel. Ook vind ik Jochem zijn neus erg op die van Owen lijken, hij kon in ieder geval dezelfde soort uitdrukkingen met zijn gezicht maken. Is toch het type paard waar ik automatisch sneller op val. Tiamo is een schatje die echt contact komt maken, is natuurlijk heel fijn om mee te werken. Omdat ik een paard wens met eisen op enerzijds bouw (niet te lang in de rug, stevig, groot/sterk genoeg) en anderzijds vooral op karakter, is het niet simpel. Owen was gewoon heel bijzonder, dat was het eerste paard waar ik naar ging kijken, en na 1 keer kijken heb ik dat gekocht. Eigenlijk beetje dom, maar gelukkig had mijn gevoel gelijk!

Nu scheelt het dat ik eigenlijk helemaal niet op zoek ben naar een ander paard, maar onbewust kijk je daar toch naar. Ik ben er nog niet aan toe en het is mij duidelijk geworden dat de band die ik met Owen had gewoon enorm bijzonder was. En daar ben ik dankbaar voor. Hij heeft zijn plekje in mijn hart en gelukkig is mijn hart groot genoeg voor best nog meer paarden! Jochem was gewoon heel erg slim en wist mij helemaal te paaien door zo lief voor mijn vriend te zijn. Max was veel ondeugender naar hem, net als Piet. Ach, Isabelle kan er altijd eentje bij mij parkeren straks, naast mijn Shetlander Niels, dan wordt het gras ook gemaaid! :lol: Ik zie vanzelf wat er op mijn pad komt, ik vertrouw er op dat dat net als met Owen gaat.

Ik heb in ieder geval een heerlijke en gezellige middag gehad. Het is echt jammer dat het anderhalf uur rijden is, anders zat ik er iedere zondagmiddag! Leuk plan Pamela, om af te spreken als ik nog eens ga! Moet binnenkort het veulentje van Cinderella gaan bewonderen toch?

Connemara's zijn gewoon geweldig. Ik vind het fijn dat Owen me ook nog eens een leuke vriendin geschonken heeft.
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door Pamela » 24 mei 2012, 19:34

ik dus weer terug scrollen van wie is Jochem ook al weer, o ja die donkere schimmel, erg mooi ook. zo zie je maar weer een ander kan er niets van zeggen.op de foto's viel ik zelf op Piet. maar heb de hengsten al in geen jaar meer gezien, weet dus helemaal niets van karakters af.
fijn dat je zo van de paardjes genoten hebt. is weer een kjlein stapje vooruit.

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door SilverSan » 24 mei 2012, 20:48

Dat geeft toch helemaal niks Pamela? Je kent mij ook niet in het echt. Wat ik vooral zo leuk vond aan Jochem is dat hij zo lief was voor mijn vriend, die niks van paarden kent eigenlijk en dan zo'n jonge, vrolijke hengst die zo teder was voor hem. Jochem is van Aagje x Dexter heb ik even terug gezocht :D

Het was inderdaad een klein stapje vooruit, maar wel een moeilijk stapje. Sommige dingen deden me ook zo aan Owen denken... Het maakte het gemis wel duidelijk. Maar het was zo fijn om bij die boefjes te zijn. De dames waren ook leuk hoor, daar niet van, maar merries zijn toch anders als hengsten. En Vogue, die was zo lief voor de woef! De wijze oude dame eigenlijk. En dan Aagje, die zoooo braaf was! Ja, ik heb sommige momenten weer intens kunnen genieten en dat was heel fijn! Zelfs mijn vriend wil best nog een keer mee terug!

Weet je wat mijn vriend nog vroeg? "Krijgen we korting als we er meerdere kopen???" :mrgreen: :lol: :lol: Die mag blijven :D :lol:
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door Edith » 25 mei 2012, 07:32

Wat een gave reportage en wat een prachtige pony's allemaal! Ik kan me wel voorstellen dat je aan de ene kant helemaal blij wordt van zo'n knuffeldag en ook dat het nog niet (helemaal) de tijd is om er een uit te zoeken... alles komt op de goede tijd.
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: Op bezoek bij Isabelle

Bericht door Romy » 26 mei 2012, 18:57

Ik vind de fotos best gelukt hoor !!!

Ziet er uit als een heerlijke dag! Ik vind ze allemaal leuk :D Wat grappig ook dat alle schimmels weer anders verschimmelen :P Grappige kleur is 't toch eigenlijk !

En mooi dat je een stapje verder bent in de verwerking. Makkelijk is 't nooit en zal 't nooit worden maar ik vind dat je, voorzover vanaf hier te beoordelen, je er erg kranig doorheen slaat.

Plaats reactie