Upset van de Zonnehoeve

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
Anouk
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2008, 07:58

Upset van de Zonnehoeve

Bericht door Anouk » 17 jun 2008, 09:35

Hier heb ik foto's van Upset van de Zonnehoeve.
De eerste foto is de eerste dag dat wij hem hadden.

Afbeelding

Dit is Upset, Pasen 2008.
Afbeelding

Golven zijn spannend(upset rechts)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door Pamela » 17 jun 2008, 21:22

ik dacht al dat het die mooie vos was, die viel zaterdag zo op :D leuke foto's, groeten, Pamela

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door SecondaliasBolle » 17 jun 2008, 21:53

Vind het ook een erg lekker ding, zo zie je maar dat kruisen helemaal zo gek nog niet is :o

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door jet » 18 jun 2008, 10:45

*trots*
kijk, dat vond ik nou ook! ik heb hem en zijn 2 zusjes gefokt voor de eventing, maar toen moest ik stoppen met crossen... :cry: (en uberhaupt op een paard zitten)
dus moest ik ze verkopen.
voor de ierse eventing junioren gebruiken ze vaker connemara x iers volbloed, echt superbeesten! niet groot, veel vermogen, verstand en lef. ideaal voor een junior in de cci*. ze brengen ze heel thuis en er wordt veel geleerd.
ik dacht, dat is wel wat voor mij (ok, ik was weliswaar niet echt een junior maar nog wel een young rider) en deze kruisingen zie je zelfs nog wel in de 3*! connemara's zijn super om verstand, springtechniek/vermogen en hardheid in de benen te fokken! (upset is een mooi voorbeeld :D )
zijn kleur was nog een verrassing, valeur was wit maar sunny haar kleurtje kwam via moony toch erdoor! 8-)
zijn zusjes zijn wel schimmel...knap, geweldig etc...ben lkkr objectief dus :lol:

Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door Iris » 19 jun 2008, 14:35

Ja, inderdaad een mooi vosje.
Ik heb nog nooit een Connemara vosje gezien, (Wel zaterdag 14 juni dan, Jouw vosje :P)
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door Inez » 19 jun 2008, 15:06

Iris schreef:Ja, inderdaad een mooi vosje.
Ik heb nog nooit een Connemara vosje gezien, (Wel zaterdag 14 juni dan, Jouw vosje :P)


Upset is maar een half Connemara vosje (nou ja, wel een heel vosje, maar maar half Connemara), maar er zijn inmiddels zat volle Connemara vosjes Iris. Je kunt wel spreken van een overdosis de laatste jaren.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Anouk
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2008, 07:58

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door Anouk » 20 jun 2008, 11:05

Inez schreef:
Iris schreef:Ja, inderdaad een mooi vosje.
Ik heb nog nooit een Connemara vosje gezien, (Wel zaterdag 14 juni dan, Jouw vosje :P)


Upset is maar een half Connemara vosje (nou ja, wel een heel vosje, maar maar half Connemara), maar er zijn inmiddels zat volle Connemara vosjes Iris. Je kunt wel spreken van een overdosis de laatste jaren.


Ik hoorde iid dat er wat vos-veulens geboren zijn. Upset zijn kleur is wel via zijn moeder (moony van de zonnehoeve) erdoor gekomen (zoals jet zegt) Maar hij is dus wel opgevallen tussen alle schimmels, valken en bruinen. :lol:
Ik vind jullie reacties erg leuk!
In mijn omgeving heb ik eigenlijk nooit echt complimenten gehad over hem :|

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door jet » 20 jun 2008, 14:04

sukkels ;)

over die vossen: sunny en nienke van de leliaard (moeder en tante van moony), zijn allebei vossen net als sir henry. ze waren er al wel....maar nog niet zoveel! zwart komt ook niet veel voor maar de moeder van sun en nienke was gitzwart, voor zover ik mij herinner zonder wit. en star, een veulen van haar is ook zwart zonder aftekeningen.

blijft leuk, die kleuren (en puzzelen met die verdunningsfactor als je een valkje wil :D )

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door Inez » 20 jun 2008, 15:31

Dat was inderdaad wel even schrikken toen Sunny en Nienke geboren werden: inderdaad zwarte mama, bruine papa en dan krijg je twee van die bleekscheten :mrgreen: . Eén van die twee had volgens mij wel een heel gave kleur vos, met lichte manen geloof ik.

Ik heb vandaag ons vosje Nicky weer even bewonderd: het blijft een gaaf ding, vos of geen vos!! Ik kan nog geen witte haren van de roan-kleur vinden bij haar, dus dat blijft nog even afwachten.

Maar, nu gaan we wel erg off-topic. Sorry Anouk :? .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: Upset van de Zonnehoeve

Bericht door jet » 23 jun 2008, 13:29

ach...het gaat over de oudtante en oma van upset en over de kleur....dus niet volledig off topic ;)

die met die lichte manen was nienke.

Plaats reactie