de eerste stap...*update pag. 2*

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

de eerste stap...*update pag. 2*

Bericht door Melanie » 27 apr 2009, 21:35

Ik kan het niet laten op dit toch even hier te laten zien :oops: Vandaag voor het eerst op Lizzy gehangen en wat was ze braaf! :shock:
Door al het voorbereidende werk dat we al hebben gedaan had ik niet verwacht dat ze echt gek zou gaan doen, maar het is en blijft een paard.

Wel in setje natuurlijk :oops:

Afbeelding

1,2
Afbeelding

en daar hang je dan :D , met een grote glimlach. Lizzy nog een beetje onwennig.. maar o zo braaf 8-)
Afbeelding

maar als snel waren de aaitjes, 'braaaaaaf'- jes en koekjes geruststellend genoeg om weer gewoon als Lizzy te kijken (nog wel kauwend op een koekje) :lol:
Afbeelding

wat ben ik toch trots op haar! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Melanie op 01 jun 2009, 15:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door Pamela » 28 apr 2009, 13:47

erg leuk die foto's hoor :D en wat een knappert is ze toch, de laatste foto is echt geweldig zo ontspannen alleen kijken waar het koekje blijft, op naar de volgende stap ... ;)

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door Oona » 28 apr 2009, 16:35

Jaja dat begint er helemaal op te lijken.
Word vervolgt.

En wat ziet mijn oog een body protector van harry's horse ?
Ik heb dezelfde besteld.
Na mijn val op het strand afgelopen maandag.
Mijn rug doet nog pijn.
Ben je er tevreden van?
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door Barbara » 28 apr 2009, 17:34

Cool Melanie, Lizzy verblikt of verbloost niet als ik zo naar de foto's kijk. Echt een coole kikker (en een goede voorbereiding)!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door Inez » 28 apr 2009, 21:28

Ah, wat goed!!! Alleen dat roze :roll: :mrgreen: :mrgreen: . Moet trouwens wel bekennen dat ik afgelopen zaterdag halsters voor onze stoere hengsten Mickey en Mister gekocht heb: een rode en een roze :P . Vond het wel wat voor de mannen.

Maar effe weer on topic: ziet er goed uit zo!
En wat vind ik haar nog steeds op Bibi lijken. Alhoewel het bij Bibi wel iets langer geduurd heeft voordat ze zo keek als op de laatste foto.....
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door Melanie » 28 apr 2009, 21:37

Oona: het is een bodyprotector van Eurostar, dit was de enige die ik kwa pasvorm 'lekker' vond zitten. Een HH paste bij mij van geen kanten, maar ik ken wel andere mensen die er een hebben en die zijn er tevreden over!

Inez: ja erg he? :D Dat roze. Ik vond het altijd verschrikkelijk, maar bij Lizzy vind ik het zooo schattig staan :oops: en een roze voor zo'n stoere man is helemaal erg Inez :lol: . Ze lijkt inderdaad ontzettend op Bibi, nu lekker rustig aan verder!! :) Ik stapte af en zei gelijk tegen degene die haar vast had: dat was dan 3 jaar werk :D echt zo raar was dat , maar was wel super trots en jij hebt een geweldige pony gefokt Inez :geek:
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Yv_
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2009, 15:30

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door Yv_ » 29 apr 2009, 06:36

Wat gaaf! Goed begin! Ze lijkt er vrij weinig van te hebben.
Leuk, ben benieuwd naar vervolgfoto's.

wilma
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:13

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door wilma » 29 apr 2009, 18:56

Hoi Melanie,

Dat ziet er errug ontspannen uit! Wat is Lizzy trouwens al volwassen om te zien (behalve haar koppie dan)/ Ze wordt toch pas volgende maand drie jaar of vergis ik me een jaar? Ik vind het een mooie pony en ik vind dat jij het heel gedegen en vriendelijk aanpakt met al dat voorwerk zo. Wel foto's blijven maken hoor, want voor je het weet vergeet je het en is de volgende serie pas haar eerste wedstrijdje...

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: de eerste stap is gezet!!!

Bericht door Melanie » 30 apr 2009, 06:41

Wilma: ja klopt, mei; daarom doen we ook gewoon lekker rustig aan. Af en toe een keer hangen en rustig steeds een stapje verder.. :)
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: de eerste stap is gezet!!*update*!

Bericht door Melanie » 10 mei 2009, 21:31

rohotje schreef:*\o/* Ik heb na 3 jaar voor het eerst op mijn meisje gezeten *\o/*
En wat was ze braaf... :+:
Vanmiddag eerst op mijn gemak Lizzy gepoetst en aan de longeerlijn even de gekte eruit laten lopen.
Daarna hup naar de bak, alles goed doen en even rustig hangen. Dit deed ze braaf en al snel kon ik mijn been voorzichtig over haar heen doen. Zo even een paar stapjes gezet en voorzichtig overeind gaan zitten. Ze heeft geen stap verkeerd gezet en heeft heel de tijd lekker relax en vriendelijk gekeken! +:)+ . Een beetje rondgestapt en nog 2 keer af- en op -gestapt, ook dit was geen probleem.

net voorzichtig rechtop gaan zitten en flink belonen
Afbeelding

stukjes stappen
Afbeelding

met de fanclub :P
Afbeelding

lekker ontspannen :+:
Afbeelding

weer een keer eraf en erop
Afbeelding

Na het rijden kwam er toch wat spanning vrij toen ze even lekker mocht rollen. Ze heeft daarna nog lekker in de wei gestaan en ze heeft vanavond genoeg om over na te denken :) . Dat mag ze de komende week dan ook lekker, daarna zien we wel weer verder :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was erg vreemd om er na 3 jaar bloed , zweet, tranen en genieten bovenop te zitten. Ze zat als een huis en we hadden ook het volste vertrouwen in elkaar :+: . Ik had geen moment het idee dat ze gek zou gaan doen en dat heeft ze ook niet gedaan, super poown! :o
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Plaats reactie