SGW in Gorssel, 13 september 2009

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door Inez » 15 sep 2009, 19:38

Het was afgelopen zondag weer zo ver: Laurie en Giga gingen weer op cross-pad. Hun tweede officiele cross.

Ze had ideale starttijden (vond ik tenminste als avondmens): om 15.30 uur pas dressuren, 16.00 uur springen en 16.30 crossen. Ik kon dus heerlijk uitslapen en koffie op bed drinken nog die ochtend :mrgreen: . 's Ochtends Giga gewassen en gevlochten en rond 12.15 uur op pad, want ik wilde foto's maken van Laurie met haar andere paard.

Eerst de dressuurproef. Het bleef allemaal net iets te braaf, maar wel secuur en netjes en na de dressuur stonden ze gedeeld 9e met 207 punten. Hier stappen ze over de middellijn naar het groeten toe aan het eind. Kan ik mooi nog even een foto maken.

Afbeelding

Er zat anderhalf uur tussen de dressuur en het springen. Dus kalm aan gedaan, even afgezadeld en relaxed, maar niet de trailer op en na een tijdje aangekleed voor het springen en crossen. Paard en amazone de nodige bescherming om en daar konden ze aan de slag.
Het losspringen ging goed. Oh ja: wat is dat ideaal als je als éénnalaatste start!!! Bijna geen mens (of eigenlijk paard) te zien bij het losrijden. Heerlijk!!
Het springen mag van mij nog steeds wel wat vlotter. Giga kwam zo nu en dan ook erg dicht bij de sprong, maar ze wil zo graag van die balken afblijven, dat ze dan extra hoog gaat.

De eerste hindernis:

Afbeelding

En ergens in het midden van het parcours.

Afbeelding

Afbeelding

Tja en toen was het dan zo ver. Bibber bibber. Even nog Laurie opgepept dat ze Giga even een sprintje moest laten trekken voor de start van de cross en daarna ben ik richting finish gelopen en Laurie en Giga richting start.

Op bokt had ik al gelezen dat het een pittige B-cross was. Met name wat rotbochten er in en de eerste twee hindernissen waren helemaal niet uitnodigend. Smal en zonder steun aan de zijkanten. Niks voor een B-cross. We hadden al veel verhalen gehoord van mensen die uitgesloten werden op die eerste twee hindernissen, dus het was best spannend.

Ik had Gemma (de moeder van Laurie) beloofd te bellen als Laurie de cross in ging: konden we samen de omroep horen en alles volgen (er wordt namelijk omgeroepen hoe elke combinatie over de hindernissen gaat). Terwijl ik zat te wachten tot Laurie aan de beurt was, hoorde ik niets anders dan weigeringen op die eerste twee hindernissen. Tjonge jonge. De combinatie voor Laurie had het helemaal zwaar. Zij moest vier minuten voor Laurie starten omdat de gene die tussen hun in zat uitgevallen was en dat was maar goed ook, anders had ze nog bij de tweede hindernis gestaan tegen de tijd dat Laurie en Giga daar aankwamen. Bij hindernis vier werd ze er geloof ik uit gehaald omdat ze teveel weigeringen had.

Maar daar gingen Laurie en Giga: bibberdebibber: hindernis 1 goed................ nog meer bibbers: hindernis 2 goed!!!! Toen durfde ik Gemma te bellen en hebben we de hele riedel aangehoord: alles ging goed. Tot en met 15:
Daar kwamen ze aan door het bos:
Afbeelding

Langs de hindernissen voor de hogere klasses
Afbeelding

En hop over hindernis 16.
Afbeelding

Super!!!

Bij de dierenarts was ze ook in orde en toen zijn we haar lekker af gaan zadelen en mocht ze brokkies eten. Daarna maar gaan wachten op de uitslag, want gedeeld 9e en dan een foutloze cross bij een rubriek van 35 combi's, kan natuurlijk wel eens een prijs opleveren. Het wachten werd beloond: met maar 0,4 strafpunten voor de tijd!!! waren ze gestegen naar de 2e plaats. :P Toppiejoppie!!!!

Al met al gingen twee trotse dames terug naar huis met Giga-crossmonster achter in de trailer :mrgreen: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door Barbara » 15 sep 2009, 19:59

Wow, wat gaaf Inez, ik had stiekem al even gekeken naar de uitslag op Startlijsten.
Maar super gedaan, 2e op de 2e officiele cross!!!

Ik kon het niet meer redden om naar Gorssel te komen. We moesten erg vroeg eten ivm werk van de oudste.
Maar in Bathmen kom ik zeker even supporteren!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door SecondaliasBolle » 15 sep 2009, 20:00

Wauw Inez !
Wat lijkt me dit stoer om te doen, maar ik vind het zo jammer dat ik niet durf .........

Gefeliciteerd met het super resultaat !

Is er trouwens hoog gejureerd, gezien de plaatsing en de punten, of word er anders gepunt ?

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door Edith » 15 sep 2009, 20:37

Jeetje, wat ontzettend gaaf!!! Gefeliciteerd!! :mrgreen:
Wat een superpony is ze toch en ook superknap van Laurie!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door Inez » 15 sep 2009, 20:50

@ Marieke: die jurering is inderdaad erg hoog geweest dit weekend. Op zaterdag was er zelfs een ring waar er maar 1 onder de 210 punten zat :roll: . Slaat toch helemaal nergens meer op.
Ik weet zeker dat een B-proef die ze nu reden op een normale wedstrijd niet boven de 190 punten uit zou komen.

Soms is de jurering wel een stuk lager hoor op een SGW-wedstrijd. Fleur heeft met Easter wel eens overal zesjes voor gehad in een mooie B-proef terwijl ze in de M1 regelmatig boven de 190 reden. Ach, het blijft behelpen met die jury-sporten.

Ik durf ook niet te springen hoor, dus ik ga alleen als groompie mee :P .

@ Barbara: om te kijken was het niet echt een leuke cross hoor. Alles lag zo vreselijk ver uit elkaar. Wat een gesjouw. Heb ook alleen deze laatste hindernis gezien.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door SilverSan » 16 sep 2009, 14:26

Toch een hele mooie prestatie! Gefeliciteerd hoor! Het lijkt me toch wel erg spannend om te volgen hoor. Ik vind het ook wel wat hebben, maar dan eigenlijk alleen het cross gedeelte. Die dressuurproeven hoeven van mij eigenlijk niet zo ;)

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door marina » 16 sep 2009, 20:23

Tjonge wat leuk Inez, dat smaakt naar meer toch...........

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door jet » 18 sep 2009, 17:25

inez, als je alles n keer wil kunnen volgen....sgw in brugge!!! je kan t laten filmen uit n hoogwerker :D
stallen, kampeerterrein, alles is er. mooie cross met lijntjes en gekke hindernissen ook in de B, echt leuk.
nu giga zo goed gaat is dat toch zeker de rit waard! dressuur/springen zaterdag en de cross zondag, kan je lekker rustig genieten, ook met meer dan een paard ;)
onwijs gefeliciteerd met de 2e plek!

oja....bathem kan je ook niet veel zien, maar de waterbak is vlakbij de finish, was altijd mooie hindernis.

ik blijf je zo lekker volgen via t forum, mooi weer die fotos

(tis wel alleen voor combinaties die bij de paarden starten, er is geen pony rubriek :( )

moony is woensdag ook weer eens wezen crossen (training) als n echte "prof" liet ze julia voelen hoe t moet :) , allebei zeer happy en willen nog eens! ik zal ze vertellen over de connemara crossles....

yentl
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 sep 2009, 09:47

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door yentl » 27 sep 2009, 16:46

Wat onwijssss gaaf!! Ontzettend goed gedaan 8-)

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: SGW in Gorssel, 13 september 2009

Bericht door Inez » 30 sep 2009, 18:58

Hm, Giga zit helaas wel in de lappenmand op het moment. Ze heeft een tijdje kreupel gelopen en daarna was ze vreselijk stijf. Waarschijnlijk heeft ze zich toch ergens oversprongen. Vandaag is ze behandeld door de osteopaath en als het goed is kunnen we volgende week weer wat met haar gaan doen.
Het is toch altijd wat met het pony-gebeuren :cry: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie