Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Melanie » 07 jun 2008, 19:59

even mijn verslagje van vandaag gekopieerd van bokt , het is alleen nogal een verhaal.. :roll:
maar vond het toch wel leuk om de foto's hier even te laten zien :D
rohotje schreef:ik ben terug jongens en oww wat ben ik trots op mijn kanjers! :D

Na het werk snel haasten om op tijd op stal te zijn, gelukkig redde ik het net. Eerst robin op de trailer, lizzy twijfelde heel even maar robin moedigde haar echt aan, super lief! :j . Daar even rondgekeken en robin op gaan zadelen.
Afbeelding

Afbeelding

Naar het losrijterrein, Anne kwam ook even kennis maken. Ze gaf me het advies mijn zadel iets naar achteren te leggen en we hebben even gekletst. Ik moest vertellen waar ik aan wilde werken, dat was mijn 'storend onderbeen' .

Afbeelding

Afbeelding

Toen op naar de ring, ik nog in de verwachting dat ik met twee andere mensen zou rijden. Ik bleek dus de enige te zijn, stress! :=
Ze legde alles super goed uit en gaf me nog een complimentje over robin. We gingen aan de slag, mijn onderbeen was inderdaad wat storend. Ik gebruikte te veel mijn spoor en te weinig mijn kuit, ik bleef zacht maar ze wilde toch meer kuit zien. Eerst moest ik leren met mijn bovenlichaam het tempo te bepalen, ik zat iets te veel tegen. Ik moest meer naar voren gaan zitten, ook stukken in verlichte zit en ik moest lichtrijden met een ontspannen , verende knik in mijn enkels, niet in mijn tenen. Ik overstrekte te veel mijn been.Als ik ging staan stond ik op de buitenkant van mijn voet, wat zeer ging doen dus moest ik mijn voet kantelen naar binnen.

eerst de beugels even een gaatje korter doen.
Afbeelding
in zijn geheel zit ik te veel tegen.
Afbeelding
iets meer naar voren en mijn been en robin zijn houding veranderen gelijk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

conclusie; ik heb er erg veel van geleerd en ga er zeker mee aan de slag. Ze vond me een erg goede ruiter met talent, ik moest alleen iets aan mijn ruiterbalans werken waardoor ik ook een stiller been krijg. Ze vond me erg fijn en fluweelzacht in de hand, super vond ze dat. Verder vroeg ze of de rabo talenten week bij haar niets was voor mij, daar moet ik nog even over nadenken :P .

Daarna was lizzy ook aan de beurt, helaas geen foto's van in de ring. Maar wel van in de losrijbak :D
Lizzy gedroeg zich ook uitstekend, ze gaf geen kick en vond het reuze intressant. We zijn in stap de ring rondgegaan en toen we met alle rassen nog een keer terug moesten komen heb ik het gewaagd en ben gewoon mee gaan draven :) toen ze allemaal in galop gingen dacht ik, waarom niet? :D en zelfs toen galopeerde ze netjes naast robin mee, super zo'n pony!

Afbeelding

lizzy heeft zo echt 10 min. gestaan :+ robin vond het iets minder, die moest plassen en het wilde maar niet :Y) tja,, oud mannetje :D
Afbeelding

Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Edith » 07 jun 2008, 20:40

wow, Melanie, wat ontzettend GAAF!! Je zit er echt mooi op, je kan haast niet geloven dat Robin al 27 is en wat lijkt Lizzy haast eng veel op Bibi!!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Melanie » 07 jun 2008, 20:42

robin is zelfs al 29 :D lizzy lijkt erg veel op bibi, vanmiddag in de bus zat robin zijn verzorgstertje in het onck boekje te bladeren, waar jij ook op een fototje staat met bibi (advertentie). Zegt ze ineens: lizzy staat er in!! , maar het was bibi :lol:
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Barbara » 07 jun 2008, 20:42

Ziet eruit als een superleuke en leerzame dag!
Kan me voorstellen dat je even in de stress schoot toen bleek dat je alleen moest rijden. :o
Wie is Anne Muller? ik moet bekennen dat ik nog nooit van haar gehoord heb. :oops:

Robin ziet er echt nog super geconserveerd uit. :D
En Lizzy moet wel supermak worden van al die dingen die je met haar doet!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Edith » 07 jun 2008, 20:45

ik kan me de vergissing helemaal voorstellen ;-) Bibi was daar 3,5 jaar, dus bijna zo oud als Lizzy nu.
En die Robin, echt heel erg gaaf. 29 is echt op leeftijd. Inez, is Brim nou ook 29 of 28?
Dat geeft toch hoop voor ons allemaal, daarbij vergeleken is Rave nog een jonge blom ;-)
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Melanie » 07 jun 2008, 20:45

Anne Muller is van Akasha rijkunst; ''verbeter je zit, ontlast je paard'' ;) Ze geeft zitlessen maar dan net een poepie beter zeg maar :) ze heeft ook een site geloof ik, akasharijkunst.nl o.i.d

volgens mij is Brimstone een jaartje jonger :)
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Pamela » 07 jun 2008, 21:03

wat een interesante dag, wat leerzaam de foto's. ik heb ook nog niet van haar gehoord maar ga het meteen opzoeken.
een pluim voor jouw en je pony's, super groeten Pamela :D

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Inez » 07 jun 2008, 21:08

Dat ziet er leuk uit Melanie!! Wat een gave dag heb je gehad. Heerlijk. En leuk als je zo veel kunt opsteken van iemand. Genieten!

En inderdaad die Lizzy en Bibi zijn echt als twee druppels water. Niet te geloven. Alleen denk ik dat Bibi's gezicht in de trailer op onweer had gestaan en dat van Lizzy staat op een lentezonnetje :mrgreen: .

Wat zou ik graag een foto van de galop van jullie drietjes gehad hebben!!

Hartstikke tof Mel!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Melanie » 07 jun 2008, 21:13

ik zal eens kijken inez, misschien dat ik de film van lizzy op de computer kan zetten en een still kan maken :) de filmcamera is goede kwaliteit dus zal eens kijken :D morgen moeten we toch wat loswerken tegen de spierpijn, dusse anders zijn er zo foto's gemaakt :P

heb de site even opgezocht voor de nieuwsgierigen.. ;) :
http://www.akasha-rijkunst.nl/
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Clinic Anne Muller en rassendefilet op de horseday!

Bericht door Edith » 07 jun 2008, 21:18

Hoezo, Bibi en onweer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ik snap echt niet wat je bedoelt... ;-)

Als mijn arm weer alles kan hebben gaan we oefenen op dat lentezonnetje... nou ja, laten we eerst gaan voor uberhaupt in de trailer... Ze zal er toch aan moeten geloven want ik heb haar ingeschreven voor de trec van augustus...

maarre, die Lizzy, gouden pony!!

Vanmorgen hoorde ik nog een leuk verhaal over haar halfzusje (Flynn bedoel ik dus): Nico en Mariel, de stalhouders, zagen hoe Flynn in de wei lag te slapen en er een lam op haar rug sprong (ze zat zeg maar) en er weer af. en op en af. En Flynn was wel een beetje verstoord maar liet het gewoon toe... tot ze er op een gegeven moment toch genoeg van had en opstond. Jammer genoeg hadden ze er geen foto van. Je zou haast denken dat ze ziek was, ware het niet dat ze echt heel verdraagzaam is, glanst en energie voor tien heeft af en toe!
Zo te zien heeft Lizzy het beste van mams en paps meegekregen... !
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Plaats reactie