Ben Hur en Easter in Zevenaar

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Ben Hur en Easter in Zevenaar

Bericht door Inez » 04 aug 2008, 18:04

Zondag 3 augustus was er een pony wedstrijd in Zevenaar en beide mannen Ben Hur en Easter mochten daar aan de bak. Ben Hur moest 20 minuten na Easter rijden en de heren kwamen elkaar dus tegen op het losrij terrein. Ben Hur heeft daar verder weinig problemen mee, maar voor Easter is dat reden om "ietwat" gespannen rond te gaan rijden.
In de eerste proef was hij zo gespannen dat hij bijna niet meer regelmatig kon draven. Wat is het toch een egootje.
Het leverde toch nog 178 punten op, maar het liep niet jofel. De tweede proef ging fijner en daar hadden ze 184 punten met een derde prijs.
Ben Hur hield zijn hoofd beter koel en liep een mooie eerste proef: 196 punten. De tweede proef was wat slordiger en ging minder goed: 181 punten. Maar wel twee mooie eerste prijzen (bij die eerste proef zelfs 12 punten verschil met nummer 2).
Het M-springen was na de parade en Fleur en Easter deden niet mee met die parade, maar stonden wel aan de kant te kijken. Easter stond half te slapen, behalve de twee keer dat Ben Hur en Eline met hun prijs langskwamen: toen spuwden z'n ogen weer snel vuur, om daarna weer heel snel in de slaapstand te gaan.
Al met al weten we nu wel dat we op de Gelderse Ben Hur uit zijn gezichtsveld moeten houden. Het kan precies qua tijd: Easter moet 40 minuten voor Ben Hur starten.

Het springen ging redelijk goed. Ze hadden wel een balkje, maar geen noodsprongen of weigeringen, dus we gingen tevreden naar huis.

Eline en Ben Hur bij het groeten:

Afbeelding

En in de ereronde:

Afbeelding

Easter bij het springen:

Afbeelding
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Marieke V
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:25

Re: Ben Hur en Easter in Zevenaar

Bericht door Marieke V » 04 aug 2008, 18:27

hartstikke leuk! En mooie foto's Inez! Welke camera had je ook al weer? Jammer genoeg wordt de onderlingen wedstrijd op onze stal precies op de dag van de connemarakeuring gehouden... maar nu ga ik een keertje meerijden. Ik kom 's middags wel pony's kijken.

groetjes allemaal,

marieke

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Ben Hur en Easter in Zevenaar

Bericht door Oona » 05 aug 2008, 18:49

Ze staan er weer mooi op.

Toch nog mooie resultaten.
Succes nog.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Ben Hur en Easter in Zevenaar

Bericht door Inez » 05 aug 2008, 21:01

Marieke V schreef:hartstikke leuk! En mooie foto's Inez! Welke camera had je ook al weer? Jammer genoeg wordt de onderlingen wedstrijd op onze stal precies op de dag van de connemarakeuring gehouden... maar nu ga ik een keertje meerijden. Ik kom 's middags wel pony's kijken.

groetjes allemaal,

marieke


Wat zijn er toch weer een hoop andere dingen ook in dat weekend. Maar ja: dat hou je toch.

Was dat van die camera een grapje? (na ons enorme camera-topic rond het ONCK :P ).
Ik heb een Canon EOS 350 D en deze foto's zijn met de Canon 70 - 200 mm, 2.8 f L lens gemaakt (of zoiets).
Ik heb gisteren foto's uit zitten zoeken voor de eerste fotocursus-avond begin september en mijn conclusie na het bekijken van al die foto's was opnieuw: ik ben zo vreselijk blij met m'n nieuwe lenzen!!!! Ze zijn echt zo gaaf.
Tot zover dit reclame spotje :mrgreen: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie