Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Hier kun je je foto's en/of filmpjes plaatsen van je Connemara of van andere dieren of dingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door Inez » 24 okt 2010, 20:48

24 oktober: SGW in Barchem. We zagen een beetje tegen het weer op, maar het is echt 100 % mee gevallen gelukkig.
Een heel beheersbare tijd deze keer: om 7.45 uur vertrokken we.
Door de TomTom via de binnenwegen van Barchem naar het concoursterrein gestuurd en daar aangekomen stonden flinke tractoren ons op te wachten: het was zo glibberig en nat dat iedereen het terrein opgetrokken werd met een tractor. Wat een service!!

Afbeelding

Eerst zijn we het springparcours gaan verkennen, want daar hadden we na de dressuur eigenlijk geen tijd meer voor.

Daarna Giga opzadelen en aan de slag met de dressuur. Dat ging weer redelijk. Ze wil in de proef niet echt lekker gaan sjouwen, maar het blijft er net een beetje tegen aan hikken. Wel netjes, maar niks meer.

Hier weer even een foto vlak voor het van hand veranderen.

Afbeelding

Na de dressuur Giga weer op de trailer gezet en snel de cross gaan verkennen. Dat was wel even slikken hoor. Bij hindernis 3 maar eens gaan vragen of het nog op L-paarden hoogte stond, maar dat was toch niet het geval. Het stond al op B-hoogte. Pfffff.
Er zaten echt flinke joekels van hindernissen bij. Ook technisch best moeilijke dingen. Een enorme tafel (de wiebertjes) en dan eindje daarna in een flauwe bocht een smalle paddenstoel. Daar zagen we ook verschillende pony's langs vliegen (toen we aan het verkennen waren, reden de L-pony's). Verder nog een opsprong met meteen daarna een flinke boom. Dat leek ons een beetje te veel van het goede, dus daar het alternatief afgesproken. Verder twee waterbakken, allebei met een sprong er redelijk dichtbij voor. Ook best pittig.
Al met al: we kwamen redelijke bedeesd weer terug van het verkennen.

Eerst maar eens concentreren op het gewone springen. Dat ging echt heel fijn. Giga was super voorwaarts, had overal mooie afstanden. Echt erg leuk.

hindernis 2
Afbeelding

In galop naar 3
Afbeelding

Hindernis 7
Afbeelding

Daarna is Laurie naar de dierenarts gegaan en ik ben de cross in gegaan om bij hindernis 5 foto's te maken. Het leuke is dat ik ze daarvandaan op verschillende plekken kon zien springen. Nadeel was wel dat ik redelijk ver van de luidsprekers stond en dat gecombineerd met de wind, zorgde er voor dat ik niet kon horen hoe ze het deed op de eerste hindernissen.

Laurie vertelde later dat Giga er vanuit het starthok als een speer vandoor ging. Dat is dus echt nog nooit vertoond. Nog even en ze begint te stuiteren in het starthok!!

Bij hindernis 4 kreeg ik ze in zicht:

Afbeelding

Even wat geknipt en geplakt:

Afbeelding

En dan de wieber. GAAAAF

Afbeelding

Daarna dus naar de paddenstoel: geen probleem. Dubbelsprong het veld op kon ik ook nog net zien door de bomen heen.
Ik ben naar de zijkant van het bos gelopen en kon ze mooi zien springen voor de waterbak:

Afbeelding

En na de waterbak weer een boom over het veld in.

Afbeelding

Ik heb nog even geroepen: gaattie goed en Laurie had nog tijd om haar duim op te steken :mrgreen: .

Vandaaruit naar de opsprong met het alternatief. Het klonk wat aanrakerig en op de foto zie je ook een voorbeen wat achterblijven.

Afbeelding

Na de opsprong gingen ze over akker / wei richting 2e waterbak. Daar was dan toch de boom voor de waterbak iets te veel van het goede vond Giga. Je gaat daar ook zo'n donker gat in, het is ook niet aanlokkelijk. Laurie heeft nog geprobeerd om haar door te duwen, maar dat verploft ze dan toch. Bij de tweede keer aanrijden ging het wel goed.
Daarna kwam een flinke opsprong met na een flinke galopsprong (dus 2 :roll: ) nog een steilsprong. Ook die ging goed.
Toen kreeg ik ze weer in beeld en kon ze mooi de bult op zien lopen en daar bovenop nog een boom zien springen.

Afbeelding

Vandaaruit was het terug naar de tent en via een "bank" naar de finish.

Ik was echt blij om te horen dat ze over hindernis 20 waren en gefinisht!!!

Ze hadden het echt super gedaan. Weliswaar een weigering, maar die verdween toch wel naar de achtergrond bij alles wat wel goed gegaan was. We hebben echt lopen glunderen bij het uitstappen!!

We zijn nog een tijd gebleven, maar op een gegeven moment toch maar naar huis gegaan. Net gekeken op de site: ze zijn 5e geworden van de 16. Net buiten de prijzen. Er was in hun ring maar 1 foutloos in de cross en van de 16 hebben 8 de finish niet gehaald.
We kunnen dus echt tevreden zijn met het resultaat!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door riagr » 24 okt 2010, 21:00

Wow, super hoor! Het verslag leest echt als een spannend verhaal, en de foto's zijn fantastisch! Gefeliciteerd met het prachtige resultaat.
( enne: door dit verslag heen lees ik gelukkig ook wel veel "love" voor je paardje.. ;) )
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door SilverSan » 25 okt 2010, 06:15

Hartstikke knap hoor!!! Dikke bewondering, prachtig!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
antonie
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 mar 2009, 00:52

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door antonie » 25 okt 2010, 08:24

Van harte gefeliciteerd Inez en Laurie. Wat kan die Giga mooi springen zeg. Het ziet er allemaal heel spannend uit. Knap gedaan.

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door Linde » 01 nov 2010, 11:55

Super goed gedaan! Heel leuk om te lezen. Wat doet ze het toch goed op de cross!!

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door jet » 01 nov 2010, 13:57

mooie foto's inez! volgend jaar tongeren?? erg mooie wedstrijd ook, wel in belgie maar je kan daar gewoon starten :) , mooie wedstrijd met leuke hindernissen en heuvels! vraag rob gewoon hoe je kan inschrijven. het is 2 dagen en er lopen wel meer connemara's rond. volgens mij van B tot Z, pony's en paarden in hetzelfde weekend! ik vond dit een hele leuke wedstrijd en er doen altijd een heel stel nederlanders aan mee.

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door Pamela » 01 nov 2010, 16:31

wat geweldig !, Giga ziet er inderdaad super goed uit, goed in haar vel. ik vind er toch wel erge spannende sprongen in zitten die je thuis niet kunt oefenen. knap van Laurie hoor en super foto's, wordt je echt helemaal blij van :D

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door Inez » 01 nov 2010, 19:38

Dank jullie wel :P .
Er zaten deze keer zeker spannende sprongen bij, maar we kunnen gelukkig wel het een en ander oefenen bij Rob. Alhoewel we daar al een tijdje niet geweest zijn. Zou nu eigenlijk ook net iets te veel zijn met de wedstrijden er bij. En Laurie wil niet te veel oefenen omdat Giga wel enthousiast moet blijven.
Maar als we straks naar de L willen (ieee: dat wordt dan wel weer wat :shock: ), moet ze toch wat meer technische dingen ook vol enthousiasme gaan springen, dus dat wordt weer wat meer trainen.
Nu eerst komende zaterdag nog naar Bathmen en dan zit het seizoen er weer op :cry: .

@Jet: ik weet niet of ik Laurie twee dagen mee krijg hoor (en mezelf ook niet :roll: ).
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door jet » 02 nov 2010, 18:48

hahaha, gewoon een keer proberen! alles gaat wat relaxter en met 2 starten is dan ook minder gerace :)

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Giga en Laurie in Barchem 24/10/10

Bericht door Delphine » 03 nov 2010, 12:16

Wat een superfoto's, wat moet jij apetrots zijn op die 2!

Plaats reactie