Kinder-paardrijdspullen en speelgoed van vroegâh

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Kinder-paardrijdspullen en speelgoed van vroegâh

Bericht door SilverSan » 14 jan 2010, 09:08

Hallo allemaal,

Ik ben aande zolderopruiming bezig. Hier ben ik een aantal kinder paardrijdartikelen tegen gekomen. Nu kan ik niet alles gaan bewaren, maar ik vind het enorm zonde om dingen zomaar weg te doen.. Dus misschien kan ik iemand anders nog blij maken met mijn oude spullen.

Ik heb in de aanbieding:

Rubberen Aigle laarzen maatje 30. In redelijke staat (stiksel aan de bovenzijde is wat los). Graag een kleine vergoeding plus verzendkosten.

Twee rijjasjes van Eurostar: een zwarte en donkerblauwe. Maten heb ik geen idee van, ik zal er vanavond eens foto's van maken. Ik denk dat ik ze gedragen heb toen ik 8 en 10 jaar oud was, ze zijn klein in ieder geval, dus zo'n 15 tot 20 jaar oud. Zeer goede staat, ik droeg ze echt alleen maar op het moment van de proef zelf, hoewel ze een stomerijtje kunnen gebruiken. Eveneens graag een kleine vergoeding plus verzendkosten.

Daarbij kwam ik nog een vaak gewassen rijbroekje tegen (zo vaak dat de maat niet meer leesbaar is). Ik denk dat dat een van mijn eerste is geweest, de twee pijpen samen in de lengte kunnen nu amper één vormen die lang genoeg is voor 1 been nu :lol: Ik denk dat ik die maar houd, voor de lol (en dat neemt niet zo heel veel plek in). De andere dingen is eigenlijk zonde om op zolder te laten verstoffen.

Eveneens gaan er veel spullen naar de kringloop: boeken, glaswerk (veel! flesjes, waxinelichthouders, glazen gegolfde flesjes van de ikea in groen en blauw) prullaria (beeldjes van dieren, leuke dingetjes om neer te zetten, maar ik heb er veel te veel van), een redelijk aantal oude boeken (romans e.d.), wat boeken die me niet zo interesseren (kattenenceclopedie deel 2, 3 en 4, uitgegeven door Royal Canin, werkelijk prachtige boeken, als ik daar iemand nog een plezier mee kan doen?), videobanden, een heel erg goede dvd speler (alleen is de kabel een paar keer geplakt ivm bijtgrage konijnen...) een walkman op cassettebandjes (met cassettebandjes...), veel fisher price speelgoed, poppen en knuffels... Echt van alles dus. Mocht ik iemand er een plezier mee kunnen doen geef maar een seintje. Gratis op te halen of tegen verzendkosten. Vind het een veel fijner idee als ik er nog iemand een plezier mee kan doen!

En oja, misschien iets voor Inez: heel erg veel puzzels! Van paarden (geen Connemara's voor zover ik heb kunnen zien, wel een haflinger met veulen en kuddes, heel veel van Ravensburger), antieke kinderpuzzels (van die houten waarop eigenlijk een poster geplakt is) kleine en grote kinderpuzzels. Eveneens tegen verzendkosten of ophalen.

Liefst wel een beetje snel reageren, de zolder moet leeg en anders staat het maar in de garage te staan...
Laatst gewijzigd door SilverSan op 15 jan 2010, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Jasjes

Bericht door challenge » 14 jan 2010, 14:46

hoi Sandra

goed hoor om je zolder eens op te ruimen, grappig wat je dan altijd weer tegenkomt.
Vanwege kleinzoon en neefjes wil ik wel graag het fisher price speelgoed van je overnemen, is onverwoestbaar!
Ideaal voor de jongens om lekker mee te spelen als ze langskomen. Ik hoor het wel van je, misschien zijn er meer liefhebbers, dan delen we gewoon. gr. Diny

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Jasjes

Bericht door SilverSan » 14 jan 2010, 15:32

Ohw, dat zou ik super vinden!!! Want, als iemand zich er zo voor meldt dan betekend dat dat ze er echt in geïnteresseerd zijn en het zou me aan het hart gaan als dingen zomaar weggegooid worden, emotionele muts die ik ben... Het is inderdaad onverwoestbaar! Als je beloofd er goed voor te zorgen mag je het tegen verzendkosten hebben (of op komen pikken, maar dat is misschien wat ver). Het is alleen wel redelijk op meisjes gericht...

Ik kwam nog een fisher price tv-tje met draaiknop tegen die je kan opwinden, met 2 papieren tekeningen die dan doordraaien en het liedje van vader jacob, het ding doet het zowaar nog en zal, ongelogen, een jaar of 24 oud zijn! Heb ook een heel grappige fluit set, kan je zelf je fluit samen stellen, maar of je daar heel blij mee gaat zijn als de mannen er mee aan de gang gaan??? Hij is nog wel helemaal compleet, alleen de kartonnen achterkant van de kist heeft een hoefijzervormige scheur, tekst nog wel leesbaar. Zal vanavond eens kijken wat het allemaal is. Heb ook 'theedrinksetjes' en ergens moet nog een 'kookplaat' zijn, ik heb wel de pannetjes, maar waar de plaat zelf is gebleven, daar ben ik nog niet helemaal achter. Heb bijna alles doorgespit, dus ik vrees dat ik wel de pannen heb, maar dat de plaat bij mijn zusje is blijven steken. Het zal hier en daar wel een afwasje kunnen gebruiken...

Wat ik inderdaad al niet ben tegengekomen... Mijn moeder heeft echt zowat ALLES bewaard, tot repetities aan toe, dus de oud papier boer gaat ook heel blij met me zijn... Heb al drie vuilniszakken vol met dingen die gewoon niet bewaard hadden hoeven blijven of te ver vergaan zijn... Zelf was ik ook nogal bewaarderig blijkbaar toen ik klein was, tot penbrieven aan toe. Zo grappig om nog eens te zien, maar ook fijn om bepaalde dingen af te sluiten. UIteindelijk staat opgeruimd netjes. Heb van iedere periode er een paar dingen uit gepikt om voor het leuk te bewaren, maar de rest was echt te veel. Boeken blijven wel zo veel mogelijk, wil graag zo'n hele grote koloniale boekenkast ooit, met een trapje, die mag dan wel een beetje vol staan hé?

Zeg maar wat je zou willen gebruiken, heb ook nog poppen (met veel kleertjes, denk dat het ook kleertjes van mij zelf zijn geweest vroeger), barbies, eventueel lego (daar zou ik dan wel een kleine vergoeding voor willen, een kinderlaarzen-doos vol, met voornamelijk fabuland, de tussenvorm tussen duplo en lego) playmobil een box vol (dat doe ik nog niet zomaar weg, veel paarden, trailers, wagens, hekjes en noem maar op, een klein fortuin moet dat zijn geweest) maar zoals gezegd, veel voor voornamelijk meisjes. Knuffels zakken vol, en spelletjes: Domino, coco crazy, nog wat andere onbekendere bordspelletjes, een eendjes-hengel-draaispelletje zo met van die hengeltjes nog ongeopend zelfs... Niet alles is meer van de beste kwaliteit, de roze barbiekeuken is aardig verkleurd :? en een paar poppen (blijken niet allemaal echte barbies te zijn tot mijn verontwaardiging :o ;) :lol: ) zijn aardig versleten... Heb ook nog wel wat muziekinstrumenten, een kinder-keyboardje, pianotje (kan een stembeurtje gebruiken, maar denk niet dat dat gebruikelijk is voor die minidingen) een minigitaar met gesprongen snaar, wat 'exotische' instrumenten (vooral leuk om neer te zetten) en ook nog een akoestische gitaar in zeer stevige gitaartas mét stemapparaatje. Die laatste gaat niet zomaar weg, die heeft wel wat geld gekost, maar helaas door artrose in mijn ringvinger kan ik niet voldoende mijn vingers buigen om akkoorden te maken, die hobby is dus helaas hopeloos gestrand... Maar de My little Pony's blijven!!! Zo! :lol:
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Jasjes

Bericht door challenge » 14 jan 2010, 21:06

nou Sandra

volgens mij heb jij een grote zolder hoor :!: :!: Heerlijk om daar zo tussenin te rommelen.

De zolder hier is niet zo groot, maar zou het leuk vinden om wat extra's in huis te hebben voor de mannetjes. Lego en Duplo heb ik hier nog volop staan, en ook nog wel wat Playmobile. (niet te verglijken met al dat moois wat je tegenwoordig kunt kopen).

Lijkt mij slimmer om wat op te sturen want qua afstand lijkt mij dat het handigst.(of je moet op de hengstenkeuring nog komen kijken???????? kan Rens het direct even uitproberen). Wil ook graag je Playmobile overnemen, een PB tje lijkt mij handig. Misschien kun je een leuk pretpakket maken en dan worden we het vast wel eens over de kosten.
Een rijjasje voor Rens lijkt me nog wat te voorbarig, hij heeft net op 5december een Ajax trainingspak(je) gehad :P :P

Heb jij misschien tussen al je knuffels nog een origele Troetelbeer liggen? Klein jeugdtrauma van dochter Marieke, wilde vroeger graag een Troetelbeer, maar kreeg van Sinterklaas een neppe :lol: :lol: :lol:Hoor het wel, gr. Diny

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Jasjes

Bericht door Inez » 14 jan 2010, 22:27

oh oh, ik zie puzzels :mrgreen: . Dat lijkt me leuk!! Maar ik ben wel erg van de 1000 - 1500 stukjes. Misschien moeten we maar even pb-en of mailen, dat is misschien iets handiger?
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Jasjes

Bericht door SecondaliasBolle » 14 jan 2010, 22:29

Nee mam dat waren de popple's ...haha
De troetelbeer had ik wel ,maar de chagrijnig kijkende..........

Het was ook nooit goed :D

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Jasjes

Bericht door challenge » 14 jan 2010, 23:18

sorry Sandra

je leest het ik ben nog op zoek naar een Popple, wel een echte, zo een die je als een bal in elkaar kunt vouwen.
Heb het nog jaaaaaaaren van Marieke moeten horen dat zij nooit een echte Popple heeft gehad :P :P gr. Diny

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Jasjes

Bericht door SilverSan » 15 jan 2010, 08:49

Ik zal dan vanavond proberen wat foto's te maken, dan krijg je een indruk van wat er is. (Zal ondertussen ook de titel maar aanpassen denk ik...) Een pretpakket zal zeker lukken. Binnenkort kan ik versturen via de winkel (DPD pakketdienst) en dan blijven de verzendkosten ook nog fatsoenlijk, iets van 13 euro voor een pakket tot 31,5 kilo.

Helaas, een popple heb ik niet, en de troetelberen had mijn zusje, hoewel ik wel een hele kleine uitvoering ben tegengekomen... (Die zal ik er dan wel tussen steken, die neemt niet zo veel plek in en misschien dat dat een beetje helpt voor het jeugdtrauma, ik weet precies wat jullie bedoelen hoor :lol: ) Heb wel een super grappige handpop, een oranje pluizenbal met gele reuzensnavel die ook nog een grappig geluidje maakt. De kookplaat ben ik overigens niet meer tegen gekomen :|

En kennen jullie van die pompoenen? Die maakte we vroeger door wol om een cirkel te draaien en dan door te knippen. Kwam ik gister ook 1 van tegen, zo grappig! Moet nu nog een vuilniszak of 6 doorspitten en dan is alles gesorteerd.

Ja, we hebben eigenlijk een behoorlijk groot huis, maar een beetje vreemde woonconsstructie en nu moet de zolder dus leeg en gaat het spul dat ik echt wil houden naar de zolder van mijn schoonouders (die gelukkig nog veel groter is), maar ik wil niet nog een keer dingen die ik toch wil wegdoen versjouwen...

Overigens, nu ik dan toch bezig ben, heb ik voor de liefhebber ook nog prachtige antieke stoelen te koop. Vind ze zelf super mooi, maar mijn vriend vind ze afschuwelijk lelijk, dus tja, er was helaas geen compromis te maken...

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat ze antiek en oud zijn, maar wel erg degelijk en in goede staat, waarbij vijf jaar geleden de zitting nog opnieuw is overgetrokken met van die harige stof in bordeauxrood en vastgezet met van die koperen knopspijkers. Voor een symbolische prijs en goede thuis ;)

En ook nog 44 van deze potjes (leuk voor waxine lichtjes):

Afbeelding

Zal vanavond jullie even mailen hoor.
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Kinder-paardrijdspullen en speelgoed van vroegâh

Bericht door Inez » 15 jan 2010, 11:36

Het begint zo wel een leuke advertentie te worden :mrgreen: .

Hoe hoog zijn de stoelen (qua hoe hoog is het zitvlak boven de grond)?
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Kinder-paardrijdspullen en speelgoed van vroegâh

Bericht door SilverSan » 15 jan 2010, 12:15

Zal ik vanavond even opmeten voor je, maar ze zijn vrij hoog, want ik weet nog dat er bij de ikea maar 1 tafel was waar je er nog op zittend mee onder kon schuiven...
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Plaats reactie