Saartje uit Gent (België)

Stel je hier voor
Plaats reactie
saariewaarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2012, 18:21

Saartje uit Gent (België)

Bericht door saariewaarie » 28 okt 2012, 19:41

Hallo,

ik reageerde vandaag op bokt.nl in een topic over de Connemara en kreeg de link van dit forum door.

Ik ben dus Saartje, 22 lentes jong, en vers afgestudeerd als verpleegkundige aan Hogeschool Gent. Sinds half augustus aan het werk als anesthesieverpleegkundige op het operatiekwartier van het Universitair Ziekenhuis Gent, waar ik werkzaam ben op de cluster thoracovasculaire en cardiochirurgie. Ik moet nog veel leren, maar doe mijn job vreselijk graag :)
Eigenaar van een Welsh B-pony (ponytijd) en een 5-jarige connemara-pony: Mammys Boy. Verder nog 2 Haflingers (van de papa en de zus)

Sinds augustus 2011 ben ik de (erg) trotse eigenaar van Mammys Boy. Mammys Boy (MamBo voor de vrienden) is geboren in 2007 en komt rechtstreeks vanuit Ierland. Hij werd geïmporteerd door een verkoper van sportpony's uit België en via mijn nicht kreeg ik hem een week op proef aangeboden. (Vandaar de typisch Ierse naam dus)
Ik was op slag verkocht en verliefd en was vrij snel zeker van mijn stuk: laten keuren en kopen die handel! :)
Enkele dagen later werd hij gebracht en sindsdien zijn we aan het trainen en werken.
Mammys Boy (Moy Johnnys Pride x Seafield Pookhaun) is een ruintje van 1m51. Ik rijd hem vooral dressuurmatig. Het is de bedoeling om wat dressuurwedstrijden te starten bij de lrv en zo nu en dan eens een jumping te rijden (meer omdat hij het leuk vindt en ik het wel belangrijk vind dat hij all round ok is ;) ). Misschien heb ik in een verre toekomst wel wat stiekeme eventingambities ;)

Enkele foto's:
Ons eerste ritje ooit samen, nog zoeken :')
Afbeelding

Bij thuiskomst:
Afbeelding

Training een tweetal weken geleden (in ons nieuw anky cornflowersetje ;) )
Afbeelding
Afbeelding

We hebben nog ongelofelijk veel te leren, hebben al ongelofelijk veel geleerd samen en hebben al enorm veel plezier gehad samen.
Hij is ongelofelijk lief, braaf en ja, een schatje! Hij verovert snel de hartjes van iedereen die hem ontmoet ;)

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Saartje uit Gent (België)

Bericht door riagr » 28 okt 2012, 20:24

Welkom hier!!

Nogmaals: Wat een leukerd heb je, en dat blauwe setje staat hem goed!
Ik hoop dat je je gaat vermaken hier op het forum!!
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Saartje uit Gent (België)

Bericht door Inez » 28 okt 2012, 20:47

Welkom Saartje en Mambo!
Leuk nog zo'n grote Connemara! Veel plezier met hem.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Saartje uit Gent (België)

Bericht door SilverSan » 03 nov 2012, 09:41

Welkom hier! Ben een beetje jaloers op je blauwe setje... :oops:

Ik heb ook de eer gehad een echte Ierse Connemara de mijne te mogen noemen. Via Rory Connemara's (Isabelle op het forum hier) is Owen hier bij mij in België beland, met een tussenstop van drie maanden in Nederland. Ook Owen heeft zeer veel harten veroverd. Helaas is hij een half jaar geleden overleden. Ik mis hem nog elke dag. Het zijn heel speciale pony's, die Connemara's en als je eenmaal dat virus te pakken hebt... Heel veel plezier, want je komt er niet meer vanaf :lol: zzzzz xxxxx :D aaa

Houd je ons een beetje op de hoogte van je vorderingen?
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Saartje uit Gent (België)

Bericht door Oona » 04 nov 2012, 08:58

Welkom met je prachtige connemara.
Ik woon in turnhout en ben ook eigenaar van een connemara.
Hij is nog erg mooi donker. Die van mij was al flink wit op 5 jarige leeftijd. Dus geniet nog maar van de appeltjes .
Veel plezier met je knapperd .
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Saartje uit Gent (België)

Bericht door Delphine » 05 nov 2012, 07:03

Welkom!
Wat een leuke connemara, zeg!
Heel veel plezier en we vinden het allemaal heerlijk verhalen te lezen over alle connemara's op dit forum... met veel foto's :)

Plaats reactie