Carolien en Helios

Stel je hier voor
Plaats reactie
Carolien
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2012, 19:47

Carolien en Helios

Bericht door Carolien » 26 nov 2012, 21:08

Hallo,

Sinds eind augustus zijn wij de trotse eigenaar van Helios van de Zonnehoeve. Een Connemararuin van 15 jaar. Ik heb vroeger ooit een Connemarapony gehad en daar enorm van genoten. Dus toen ik toevallig in contact kwam met de vorige eigenaar van de Connemara Helios was mijn belangstelling snel gewekt. En ben ik hem gaan bijrijden, omdat zij weinig meer met hem deden. Het klikte meteen. Deze zomer kwam de vraag of wij Helios misschien wilde kopen. Nadat we alles op een rijtje gezet hadden en een pensionstal hadden gevonden, was de knoop snel doorgehakt.
Helios is een echte persoonlijkheid met een heel eigen karakter. Ik moet vaak om hem lachen, want zijn grapjes zijn nogal doorzichtig. Hij is een diesel en moet eerst op gang komen, maar dan heb je ook wat. Hij is storm- en stressbestendig en zeer betrouwbaar. Mijn dochter van bijna tien beleeft ook veel plezier aan hem. Je moet hem wel motiveren, maar dan doet hij netjes wat ze vraagt. En geen stap verkeerd. Wanneer we komen, steekt hij zijn neus al direct in het halster.

Ik rijd vaak buiten, want we wonen gelukkig in Leersum, aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug met een uitgebreid netwerk van ruiterpaden. En sinds Helios naar een pensionstal in ons dorp is verhuisd, werken we ook met hem in de bak en dat gaat steeds beter. We doen kleine oefeningetjes, niet te lang achter elkaar en we prijzen hem veel.

Tot zover over ons!

Carolien

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Carolien en Helios

Bericht door Barbara » 26 nov 2012, 21:26

Hoi Carolien,
Welkom op het forum en wat leuk dat je terug bent bij je oude liefde, de Connemara. Als je er eenmaal mee besmet bent kom je er niet meer van af! sss

Veel plezier met Helios, wellicht zien we jullie een keer op een van de activiteiten van het stamboek zoals de crosslessen of de Connemarawedstrijd (ONCK).
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Carolien en Helios

Bericht door Inez » 26 nov 2012, 22:07

Hoi Carolien, welkom.
Veel plezier met Helios! Lekkere beer!!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Carolien en Helios

Bericht door Pamela » 26 nov 2012, 22:14

welkom Carolien, wat leuk dat je weer tegen een Connemara aangelopen bent en nu de trotse eigenaar.
leuk voor Helios dat hij bij jullie is en zo fijn met je dochter om gaat.
een echt karakter vind ik juist zo leuk van de Connemara. ik moet vaak stiekum lachen als ze een streek uithalen.
veel plezier en hopelijk laat je ook nog wat foto's zien. :D

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Carolien en Helios

Bericht door Delphine » 28 nov 2012, 08:52

Klinkt als een leuke pony, heb je ook foto's?
Welkom en veel plezier op dit forum...

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Carolien en Helios

Bericht door SilverSan » 28 nov 2012, 12:00

Tja, als je eenmaal door het Connemara virus gebeten bent... Heel veel plezier met hem! Zelf heb ik helaas geen Connemara meer, Owen is in april overleden. wel komen er op zeer korte termijn weer twee Connemara's bij ons logeren om te helpen het gras te maaien, dus ik hoef niet lang meer zonder te zitten bbb Ik ben erg benieuwd naar foto's hoor, daar houden we hier wel van!

Welkom! mmm
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Carolien
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2012, 19:47

Re: Carolien en Helios

Bericht door Carolien » 28 nov 2012, 15:48

Leuk dat jullie zo enthousiast reageren! Ik ga zeker nog foto's plaatsen, maar daar moet ik even op puzzelen. Hij lijkt nu het meest op een kastanjebruine beer!

Carolien

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Carolien en Helios

Bericht door Inez » 28 nov 2012, 18:01

Helemaal onderaan Helios op de keuring: http://www.connemara.nl/keuring/keuring2008foto.htm
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Carolien en Helios

Bericht door Pamela » 28 nov 2012, 20:22

o ja dat is Helios, een prachtige pony gghh

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Carolien en Helios

Bericht door Isabelle » 29 nov 2012, 07:54

.... en hij is vooral heel erg lief. Wat fijn dat hij bij jou terecht is gekomen. Heel veel plezier met hem !!!

Plaats reactie