Linde met Fiona en Iduna

Stel je hier voor
Plaats reactie
Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Linde » 26 mar 2008, 10:29

Hoi, Ik ben Linde Bouwkamp. Altijd in Ravenstein gewoond, nu in Nijmegen. Ben 30 jaar en werkzaam als (school)maatschappelijk werker.
Terugkijkend ben ik nu al bijna 20 jaar in het bezit van Fiona van Graaf Janshof. Altijd heel actief met haar gewerkt en daarbij vooral succesvol in de springsport.
De laatste 3,5 jaar heeft ze bij Machteld in Warnsveld gestaan en zij hebben veel plezier met elkaar gehad. Nu onder de zorg van een ander gezin maar weer op haar oude woonadres en dus ook dichtbij haar baasje. In mei bereikt zij de leeftijd van 27 jaar.
Ook ben ik de eigenaresse van Iduna van de Palmhof. De nu bijna 6-jarige dochter van Fiona. Een mooie grote maat (1.53) waardoor ik besloot met haar bij de paarden mee te doen aan concoursen.
We werken veel dressuurmatig en proberen geregeld het bos in te trekken. Graag zou ik meer gaan springen maar op een dressuurstal is dat wat lastiger.
Met foto's kom ik later nog op de proppen, heb van beiden nu helaas digitaal nauwelijks iets in bestand dus zal eerst even een fotoshoot regelen....

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Oona » 26 mar 2008, 10:46

Ik ben benieuwd.
Klinkt als een leuke connemara carriere die je al hebt beleefd.
Dus veel foto's :D graag
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Inez » 26 mar 2008, 16:45

Hoi Linde,

Ik kan wel een ONCK-foto opduikelen en plaatsen als je dat leuk vindt?

En ik wil ook wel een fotoshoot komen maken :P .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Linde » 27 mar 2008, 21:31

En mijn connemara carriere gaat zelfs nog verder terug. Op manege de Bossenhoeve (Connemara stoeterij) heb ik leren paardrijden en als hupje van 7 was mijn eerste liefde Mary's Love...en ook daar de start van de liefde voor schimmeltjes :P

Inez, ik geloof dat ik/we nou niet op ons best uitkwamen tijdens het ONCK en de foto's ook niet super flateus zijn. Tja, ben wel wat ijdel :oops:
De digitale camera is nu even in Zuid Afrika (mijn vriend).

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Inez » 27 mar 2008, 22:10

En noemde jij Mary's Love ook "Marie Slof"? Met als vertaling: Lieve Marietje?
Wij hebben daar toen (jaaaaaren geleden) zo om gelachen. Het was echt lief.

Ik ben net zo ijdel als jij hoor qua foto's. Dus we laten hem lekker weg ;) .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Linde » 27 mar 2008, 23:47

Jeetje Inez, wat een geheugen heb jij :o Van de Maries Lof ging het naar Marie slof en soms ook nog wel Marieslurf. Tja, op die leeftijd was ik nog niet zo op de hoogte van de Eng. taal.
Wel schattig ja!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Inez » 28 mar 2008, 07:53

Er zijn wel een stel pony's van De Bossenhoeve die ik nooit zal vergeten hoor: Mary's Love, Twiggy, Paddy, Colleentje: echt Connemara's uit mijn jeugd.
Ik reed al heel snel paard omdat ik veel te groot was voor de pony's (ik ben al gekrompen blijkbaar :mrgreen: ), maar heb dik een jaar elke week privé les gehad op de Bossenhoeve, dus de pony's leer je dan ook wel kennen.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Linde » 28 mar 2008, 11:49

Leuk. Wist niet dat je daar ook gelest had etc. Old time connemara's waren ook nog: Marleen, Marijke, Ingrid (wat een namen :roll: ) Paddy was een hengst toch? Colleentje (Floor Colleen, dacht ik) was zo'n pittige dame waar maar enkele op konden rijden meen ik mij te herinneren. Goede tijd gehad daar, treurig dat het gelopen is zoals het gelopen is. Heb er nu ook nooit terug gewild...houd liever mijn herinneringen aan hoe het was.

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Linde met Fiona en Iduna

Bericht door Inez » 28 mar 2008, 13:10

Colleentje is inderdaad Floor Colleen. Een lekkere hittepetit die echt enorm kon springen (net als Paddy trouwens).

Ik heb niet van iemand van de Bossenhoeve les gehad, maar van de privé instructeur waar Quirinus ook les van had.

En verder hebben we er geloof ik twee keer een super gave Connemaradag gehad.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie