Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Stel je hier voor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 sep 2009, 11:27

Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door arienne » 24 sep 2009, 19:01

Hallo allemaal,
Bij deze stellen wij ons even voor: wij dat zijn voornamelijk Arienne en Ayla (moeder en dochter) waarvan ik (Arienne) nu even dit stukje neer zet. Wij hebben ong. 4 maanden geleden Moon v.d. Zonnehoeve gekocht. Ik geloof dat een aantal van jullie haar wel kennen. Ayla gaat haar voornamelijk uitbrengen in de eventing sport en ik rij haar recreatief.
Ik heb buiten Ayla nog een dochter Erah en 2 zoons Brenner en Cyro. Ayla is 13 jaar, Brenner is 12 jaar, Erah is 9 jaar en Cyro is ons toetje en is bijna 3 jaar. En dan is er nog mijn man Bert.
Verder bestaat ons gezin uit nog een C-pony (New Forest), een Freibergermerrie, 2 Freiberger jaarlingen en een shetlander. We hebben 4 bordercollies en een Leonberger, 5 katten, 2 cavia's, 2 geiten en een stuk of wat kipppen.
Ayla heeft altijd op de C-pony gereden, maar die wordt nu langzaam door haar zusje overgenomen. (Die het crossen ook heel erg leuk vindt). Brenner is een echte voetbalfan, en vind de paarden niet echt zijn ding. Cyro zit tegenwoordig regelmatig op de rug van de shet. en vind dat erg leuk. Bert doet aan agility met de bordercollies dus heeft niet zoveel tijd voor de paarden.
De Freibergermerrie is gedekt door de cremellohengst die ergens anders op het forum wordt besproken, dus wij zijn ook erg benieuwd naar de toekomstige veulentjes. (Zij is pas in juli uitgerekent, dus vrij laat.)
Nou dit was het wel zo'n beetje, tot de volgende keer

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door Pamela » 24 sep 2009, 19:21

hoi Arienne, dat was het dan zo'n beetje :o ? wat enorm zo'n gezin met prachtige namen en hobbies en dieren :D
geweldig ! daar valt veel te beleven zeg. wat fijn dat je hier op het forum komt en ons mee laat genieten van je verhalen.wij (mijn man en ik) 50+, hebben 2 Connemara's, 1 zonder papier Sjors en 1 met de stamboomnaam Elstar van de Leliaard, ook zij is dit jaar gedekt en wel door Rory Rasputin. we hebben nog 2 honden en 2 katten, en ik zeur al een tijdje over krielkippen, maar mijn man wil geen hokje bouwen, hij vindt dat we toch al nooit weg kunnen, net of die 3 kippen daar wat mee te maken hebben :cry: ik hoop dat je ook nog eens wat foto's laat zien ;)

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door challenge » 25 sep 2009, 10:50

hoi Arienne

welkom in connemara land, wel een klein landje hoor!!!
Leuk dat jullie de SGW in gaan met een connemara, willen wij ook eerdaags proberen. Is wel een geheel nieuwe tak van ruitersport voor ons, maar lijkt mij voor de ponies een van de leukste. Wij gaan hier in de buurt wat eenvoudige cross hindernisjes rondom een recreatie meer uitproberen en dan natuurlijke 15november naar de Connemara cross dag, super benieuwd! Wie weet starten we volgens jaar wel eens een keer een SGW, gr. Diny

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door jet » 25 sep 2009, 14:47

wat leuk dat jullie je hebben aangemeld! ik ben de fokker van moon (ik weet dat er iets anders op t papier staat, maar dat kan ik wel eens uitleggen).
moony, de moeder heb ik nog steeds en upset hebben jullie al leren kennen heb ik gehoord :)
komen jullie 15 november ook naar de connemara cross dag, moony is er misschien ook :D

heel veel plezier op t forum en vooral met jullie hele fijne pony
(ik pb mn nummer wel, als je wil kan je dan de geschiedenis van moon leren kennen)

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door SilverSan » 29 sep 2009, 07:37

Welkom op het forum en veel plezier met je pony!

Groetjes Sandra en Owen
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door Inez » 30 sep 2009, 18:35

Hallo Arienne en Ayla,
Welkom hier!!
Wat een heerlijk dierenspul bij jullie! Ik dacht dat wij erg waren met "teveel" pony's, 7 katten en 17 geiten, maar het kan nog erger :mrgreen: .

Hopelijk komen we jullie een keer tegen met Moon: misschien inderdaad wel al op 15 november!

Groetjes, Inez
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
arienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 sep 2009, 11:27

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door arienne » 30 sep 2009, 19:27

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Ik zal met Jet binnenkort wel kontakt opnemen, het lijkt ons erg leuk om wat meer over Moon te weten te komen. Misschien doen we wel mee met de crossdag, we zijn alleen nog geen lid van het Connemarastamboek, vooral omdat we zo midden in het wedstrijdseizoen haar paspoort niet kunnen missen, dus kunnen we haar nog niet overschrijven. Ik weet dus niet of we dan wel mee mogen doen.

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door Barbara » 30 sep 2009, 20:08

Daar hoef je volgens mij geen lid van het stamboek voor te zijn.

En paspoort heb je snel weer terug hoor. Ik had m binnen een week weer terug.

Welkom op het forum trouwens en veel plezier met Moon!
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door Inez » 30 sep 2009, 20:55

Crossen mag inderdaad zonder lidmaatschap 8-) .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

astrid8
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 okt 2009, 14:59

Re: Arienne en Ayla en Moon v.d. Zonnehoeve

Bericht door astrid8 » 06 okt 2009, 17:58

Welkom! Ben ook net nieuw hier. Ben zo benieuwd naar jullie ervaringen met de connemara.
Ga jullie dus nog wel vaker tegenkomen hier, alvast veel plezier met jullie nieuwe pony! :P

Plaats reactie