astrid uit koudekerke

Stel je hier voor
Plaats reactie
astrid8
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 okt 2009, 14:59

astrid uit koudekerke

Bericht door astrid8 » 04 okt 2009, 11:17

Goedemiddag, ik ben blij dat er een connemaraforum is!!!
Ik zal mezelf even voorstellen: Mijn naam is astrid, in de jaren tachtig heb ik in Axel op een manege gereden en daar stond de pony Atlanta.
Een connemara, met deze merrie ben ik meer gaan rijden en heb ook meerdere jaren westrijden met haar gereden, dressuur en springen.
Ik heb echt genoten van die pony, kon met haar lezen en schrijven.

Daarna heb ik met verschillende paarden in de sport gereden, maar door gezondheidsproblemen van mijzelf zit dat er helaas niet meer in.
Ik heb nu nog een paard die ik ooit voor de sport had gekocht, maar rijd daar nu alleen nog recreatief mee.

Zit er sterk over te denken om als dit paard naar iemand gaat die er wel de sport mee in kan (hij is nog maar 7 jaar) ik een connemara wil om daar lekker mee te gaan rijden.

Ik woon in Koudekerke, provincie zeeland. Ik woon samen met mijn vriend rene aan de rand van het dorp. Slechts een paar minuten lopen van stal, strand/bos en de steden Middelburg en Vlissingen.
Ik werk in een supermarkt bij de informatiebalie, 2 hele dagen en 2 ochtenden. De rest van de tijd is gevuld met van alles en nog wat, kan niet zeggen dat ik me ooit verveel.

Ik hoop op dit forum wat meer te weten te komen over de ervaringen van anderen met de connemara en tegen de tijd dat ik ook een connemara kan aanschaffen hebben jullie mischien nog wel wat tips.
Verder heb ik een kleine hoop te weten te komen hoe het met atlanta verder is gegaan. WIlde haar half jaren negentig kopen op de manege waar ze stond, maar ze was al verkocht naar belgie al fokmerrie. Ben zo benieuwd.
Via Inez heb ik al wat info gekregen, waar ik al heel blij mee ben.
Er zat in Axel trouwens ook een connemara stoeterij destijds (bestaat daar niet meer overigens) , de Graeve Jan's Hof was dat.

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door Inez » 04 okt 2009, 13:03

Hoi Astrid,

Ook hier welkom :P !

De stoeterij in Axel was: Graaf Janshof, tenminste: de pony's die daar geboren werden heetten "Van Graaf Janshof".
Er lopen er nog drie bij mij: Goldstar van Graaf Janshof (V. Carna Gold), Kimberly van Graaf Janshof (halfzus van Atlanta: V. Atlantic Curragh) en Brimstone van Graaf Janshof (V. Sticky).
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

challenge
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:48

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door challenge » 04 okt 2009, 19:35

hoi Astrid

Welkom hier op het forum. Leuk dat ook jouw connemara liefde is blijven hangen en je ooit zelf een connemara aan wilt schaffen.
Oude liefde roest niet!!!!!!!!!gr. Diny

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door SilverSan » 06 okt 2009, 14:35

Welkom hier! Er valt hier zeker veel op te steken, dus veel leesplezier!

Groetjes Sandra en Owen
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

astrid8
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 okt 2009, 14:59

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door astrid8 » 06 okt 2009, 17:51

Dank voor de leuke reacties, ik heb nog de startkaart van mij en atlanta gevonden. Heb deze info bij spoorloos gezet.
Inez, leuk dat u een halfzus van Atlanta hebt!

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door marina » 06 okt 2009, 18:19

Hoi Astrid, leuk dat je je meldt op dit forum. En hopelijk kunnen we je met z'n allen wat wijzer maken. Over Atlanta weet ik niets te zeggen, maar wel over mijn ervaring met een connemarapony.
Vijf en half jaar geleden heb ik Copperfield gekocht uit gezondheidsoverwegingen. Mijn dochter hield ook van paarden en ikzelf dacht niet meer te kunnen rijden. Met een connemara zou "moeders nog mooi mee kunnen hobbelen". Het pakte anders uit: Copperfield is een ware therapeut. Hij is niet cool, zoals je van een connemara zou verwachten. Maar wel heel mensgericht en vergevend. Door zijn slimmigheid moet je met je aandacht bij hem zijn en vergeet je even al het andere: je verlegt je grenzen en krikt jezelf op. En natuurlijk heeft hij een gouden karakter (maar dat hebben volgens mij alle paarden die goed behandeld worden).
Heel veel succes met alle veranderingen

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 mar 2008, 20:39

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door monique » 09 okt 2009, 12:09

hoi astrid,

jij woont vlakbij mij ik woon in westkapelle en ben in bezit van darlene eastway
een schimmel merrie die als alles goed gaat volgend jaar een veulentje :D

en ik vind ze het braafste ras wat ik ken heb een haf die is ook super braaf,
maar lien is nog braver vind ze super kan iedereeen een connemara aanraden :P :P

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door jet » 09 okt 2009, 12:56

moony is ook een halfzusje van atlanta! ze is alleen bruin en natuurlijk errug lief, vast een familietrekje, he inez? hihihi

astrid8
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 okt 2009, 14:59

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door astrid8 » 10 okt 2009, 10:23

He Jet, echt leuk dat moony ook een halfzusje is !!!!!
Natuurlijk is ze erg lief!! haha!
Als ik ook eindelijk een connemara aan kan schaffen ga ik toch wel eerst in die familie zoeken denk ik.
Leuk al die reacties!!

jet
Berichten: 259
Lid geworden op: 16 mei 2008, 09:45

Re: astrid uit koudekerke

Bericht door jet » 10 okt 2009, 16:49

moony heeft 5 veulens lopen, mocht je iets zoeken ;)

Plaats reactie