Jou-Jou en Ria

Stel je hier voor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Jou-Jou en Ria

Bericht door riagr » 25 sep 2010, 08:51

Hallo allemaal
Sinds ruim 2 weken ben ik de trotse eigenaar van Jou-Jou, een vier jarige, net ingereden, connemara ruin. Daarmee ben ik na een aantal jaar paard weer terug bij mijn oude liefde: pony's! De connemara heb ik als ras eigenlijk pas de laatste maanden leren kennen, en ik moet zeggen: het was liefde op het eerste gezicht.

Zelf ben ik een 42 jarige vrouw. Naast Jou-Jou heb ik nog een 35 jarige New Forest x Arabier ( is vanaf haar vierde bij me, op de laatste foto kun je haar hoofdje zien),een 12 jarige KWPN merrie (Lancet x Candyboy, keur). Deze merrie staat ivm lichte maar steeds weer terugkerende peesblessure nu te koop als fokmerrie ( dat wil zeggen, voor de juiste plek, de juiste baas, anders blijft ze gewoon bij mij), en daarnaast woont de meest geweldige hond ter wereld bij mij: een schotse herder teefje, Maggie.

Genoeg gekletst: hier wat foto's:

Superbraaf buiten:
Afbeelding

Na de rit, toch nog wel een erg jeugdig hoofdje...:
Afbeelding

Jou-Jou, Maggie, Ria:
Afbeelding


Op stal, samen met mijn oude pony Heidi:
Afbeelding
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door Margriet » 25 sep 2010, 09:33

Leuke pony!! Veel plezier er mee. Wij zijn hier ook altijd benieuwd naar de afstamming.

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door riagr » 25 sep 2010, 10:24

Bedankt voor je berichtje. Sja... bij een ruin denk je (ik) er niet zo snel aan, om de afstamming te vermelden. Maar goed, hier komtie:

Jou-Jou is een duitser en heet officieel Pattys Sweet Masquerade, zijn vader is Pattys Veuve Clicquot, moeder is Maxime ( van Bengt).

Op you tube zijn een aantal filmpjes van hem en wat (half)broers) te zien ( googelen op Pattys Sweet Masquerade)
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door Inez » 25 sep 2010, 15:08

Hoi Ria, welkom hier!
Het is een super leuke pony zo te zien. Gaaf hoor!!
Tijd voor de crossles :mrgreen: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
SilverSan
Berichten: 1272
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:53

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door SilverSan » 25 sep 2010, 17:10

Dat klinkt goed!!! Wat een respectabele leeftijd voor de New forest ook :mrgreen: Wat ene leuke Connemara en heerlijk ondeugend koppie!
OWEN!!! Best pony of the world :mrgreen:

http://www.ksbosbouw.be

Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 700
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:59

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door Isabelle » 25 sep 2010, 17:22

Gefeliciteerd met je schitterende connemara, Zijn oma, Pilgaards Vogue woont ook in Nederland, hij is vast net zo'n lieverd.

Heel veel geluk met hem!!!!!

Isabelle

oma Vogue

Afbeelding

Gebruikersavatar
riagr
Berichten: 891
Lid geworden op: 25 sep 2010, 06:56

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door riagr » 25 sep 2010, 17:52

Wow, oma Vogue is een prachtig paard zeg!
En ja: Jou Jou is echt een enorme lieverd. Ik bedoel: kijk hem stappen op zijn buitenritje terwijl hij echt nog maar 7 weken onder het zadel is ( 5 weken in Duitsland, 2 weken hier, waarbij ik hem eerst nog bijna 2 weken zonder zadel gereden heb ivm een klein rugwondje ( afscheidscadeautje van zijn broer). Gisteren eigenlijk voor het eerst mét zadel gereden ( precies op tijd ook, want meneer is nu toch wat aan het uitproberen... ;) )
Is Vogue van jou? Want dan zou ik het wel héél leuk vinden om haar eens life te bewonderen!

Enne Inez: ik wilde volgend jaar ( na eerst maar eens wat gewone dressuur en springlesjes) inderdaad ook met hem gaan crossen! Dusseh: ik hou me aanbevolen voor uitnodigingen :D .
En zeg nou zelf: vind je Jou-Jou niet gewoon een Maxi Mickey??
En dan nú naar het topic "foto van de maand April". Er kunnen weer foto's geplaatst worden!!

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door Pamela » 25 sep 2010, 18:04

welkom hier Ria, wat leuk dat je voor de Connemara gevallen bent. wat een geweldige leeftijd heeft je andere pony !!, mooie foto's ook van je stal enz . zelf heb ik de Connemara merrie Elstar van de Leliaard, ze is dit jaar kampioen geworden, is ook valk van kleur, tja dat is toch wel wat bijzonders hè. maar ik vind dat jouw Jou-Jou het geweldig doet. geniet er maar van. :-)

Delphine
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 apr 2009, 17:14

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door Delphine » 25 sep 2010, 18:44

Welkom en veel geluk met je nieuwe pony!
Jou-Jou heeft inderdaad een heel leuk hoofdje, schattig, maar volgens mij ook wel ondeugend...
Ik ben zelf ook een enorm pony-mens, en heb veel minder met paarden, ondanks mijn leeftijd van bijna 38.
We hebben hier alleen pony's rondlopen :)
Veel plezier!

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Jou-Jou en Ria

Bericht door Edith » 25 sep 2010, 20:50

Hoi Rita,

ook van mij welkom hier! Wat een leukerd heb je gevonden zeg... daar ga je vast heel veel plezier mee hebben!!
Even nieuwsgierig: hoe kom je aan zijn naam en hoe spreek je het uit? (Patty's Sweet Masquerade is niet echt een makkelijke roepnaam :mrgreen: Maskie is ook zo raar. :mrgreen: )
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Plaats reactie