voorstellen

Stel je hier voor
Plaats reactie
celticfairgin
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2008, 21:11

voorstellen

Bericht door celticfairgin » 29 jun 2008, 20:43

Hallo, mijn naam Fiona en ben trotse eigenaar van de Gin,beter bekend als Celtic Fair Gin (v aerunland cumini) ,bruine merrie,ongeveer 1.50. Vanaf jongsaf aan gereden op andermans ponies en paarden,maar mijn eigen penny droom kwam maar niet uit. Totdat een van mijn grote liefdes,(russische avs,afstammeling van menes) voor mijn neus werd verkocht (en kort daarna overleed) werd de beslissing gemaakt om na 32 jaar dan toch zelf te kopen. Ben moeder van twee kinderen en besloot daarom te gaan kijken naar een ideale gezinspony om alle vliegen in een klap te hebben. Op advies van familielid (eigenaar van zoon norlunds swing) uitgekomen op de connemara. Geen idee hoe en wat,maar als snel wijzer via navragen en rondkijken. Uiteindelijk terecht gekomen bij
Els vd Bracht die wel een leuke pony had staan. 5 jarige merrie,weing gereden, veulen bij zich, meteen mee een buitenrit en opslag verliefd...toch nog wat verschillende ponies kijken (quarter, nf,etc) maar mijn gedachte bleef bij die toch een beetje nukkige, maar bijzondere tante. Ontvoerd uit de fantastische veluwe..

Nu bijna twee jaar later is er weinigs nukkigs meer over, we hebben wat opstart problemen gehad,maar na vertrek naar een andere stal, waar ze weer heerlijk 24/7 buiten kon staan en de mensen niet bang voor haar zijn, is ze helemaal op haar plek. Het eerste jaar ben ik eigenlijk alleen maar buiten met haar gaan rijden...uren de polder of het bos in. Wilde na jaren buiten te hebben gereden eigenlijk zelf niet echt aan de gymoefeningen ;) ,maar gezien haar beweging en ruggebruik, Nu het laatste halfjaar echt wat steviger dressuurmatig gaan oppakken en in alle opzichten maken we nu enorme vorderingen. Daarnaast ook meer gaan springen,wat echt fantastisch gaat. (hoop toch echt nog eens een cross te kunnen rijden, met dit springende scheurijzer).

Onze mentale doorbraak was een 3daagse cursus Voest, waarbij ik eindelijk leerde haar onzekerheid door mijn duidelijkheid weg te kunnen nemen. Voor mij is zij mijn grote les,rustig en consequent blijven. Vanaf dat moment en in combinatie met de andere stal is alles veranderd. Vooralsnog geen kinderpony (voor de kids dus nu toch shet :D erbij),blijft een pittige tante en we hebben samen nog veel te leren, met heel veel geduld gewerkt aan haar vluchtgedrag tijdens het rijden, juiste beweging en opbouwen van haar spieren etc, beginnen nu duidelijk vruchten af te werpen. Ze wil echt werken, pikt snel op, enthousiaste springer, is erg eerlijk en leergierig, begint nu zelfs te genieten van aandacht en pennyknuffels. Ondanks dat ze soms onzeker is, doet ze echt alles. Eenkennigheid word ook steeds ruimer begrip.
Voorlopig nog geen kids erop omdat ikzelf nog teveel van haar geniet en met haar aan werk ben,maar over een paar jaar is toch stiekum de hoop om haar bij de ponies eens te kunnen uitbrengen met een van mijn meiden erop. En van een veulen durf ik dan misschien ook nog weleens te dromen. Ben tot nu toe dus nog vooral met de basis bezig geweest. Nu lijkt het erop of er een periode aankomt waarbij we ook eens wat vaker en wat meer kunnen gaan ondernemen.Wie weet volgend jaar dan toch ONCK...of een leuke trec, allerlei ideeen,maar we zien het wel.

Nog vragen? schiet maar raak! groeten

Jos
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2008, 18:22

Re: voorstellen

Bericht door Jos » 29 jun 2008, 20:55

Hallo Fiona,
Welkom op het forum. Ik vind het altijd bijzonder om te lezen hoe de relatie tussen mens en pony (of paard) kan groeien. En jouw verhaal is daar een mooi voorbeeld van. groet,
Jos
De uitdaging: Vriendelijk zijn en toch duidelijk de leider.

kobra
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 14:54

Re: voorstellen

Bericht door kobra » 30 jun 2008, 14:08

Hoi Fiona,

leuk dat je het forum hebt gevonden. Misschien kunnen we eind van de zomer eens afspreken ( eindelijk) om een buitenrit bij ons te maken met Whitney, Ginny en Derby. Hebben we 3 generaties op rij!.

Groetjes Els

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: voorstellen

Bericht door Pamela » 30 jun 2008, 20:24

hallo Fiona, welkom op het forum. Wat fijn dat je door gezet hebt met deze pony, knap hoor. jouw verhaal komt mij ook zeer bekend voor. groeten Pamela

Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 mar 2008, 20:14

Re: voorstellen

Bericht door Iris » 03 jul 2008, 09:37

Welkom op het forum! Leuk, weer een nieuw lid erbij
Bikkel (Castor van de Leliaard) & Iris: M1+ 6

Bikkel, bedankt voor alles! Het ONCK was geweldig met jou

Plaats reactie