ook maar even voorstellen ;-)

Stel je hier voor
Plaats reactie
Door
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:51

ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Door » 18 feb 2012, 20:43

Hallo allemaal,
ik ben Door en ik ben voor mijn jongste dochter (13jaar) op zoek naar een leuke ((grote) Connemara sport pony, dus dacht ik, dan kan ik maar beter lid worden van het Connemara Forum....
Zelf rij ik sinds een jaar weer paard, ben 24 jaar geleden gestopt (nadat ik 6 x mijn sleutelbeen gebroken had, onder mijn paard hangend de weg over tussen 2 auto's door,etc etc...uit angst) maar mijn jongste bleef maar aandringen dat ze het ZO leuk zou vinden als ik ook ging rijden dat ik vorig jaar in januari de stoute schoenen weer heb aangetrokken en weer ben opgestapt, en inmiddels weer helemaal om!!!! (nog best spannend af en toe maar.....stapje voor stapje...)
groetjes Door

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Romy » 18 feb 2012, 21:06

Welkom Door!

Connemara is een goede keuze om de angst weer weg te krijgen ;-)
Al een pony op het oog?

Door
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:51

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Door » 18 feb 2012, 22:04

Hoi Romy,
Nou, "helaas" is de keuze van de Connemara voor mijn dochter en niet voor mij (Ben 180 lang en dat vind ik nou niet echt een succes op een Connemara ;-))
Nee, heb er nog niet één op het oog!
Heb wel een prachtige gezien maar die is echt al wat ouder en heeft artrose en had gister gereageerd op een pony die sinds kort te koop staat maar die hebben ook al een gegadigde... ;-)
Zelf had ik steeds zoiets van "ik moet er gewoojn tegenaan lopen" maar ik ben nu al best lang op zoek...
Groet

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Edith » 19 feb 2012, 09:15

Hoi Door,

welkom hier! je zult het vast wel van nog meer mensen horen: ook als je lang bent kun je best op een grote pony hoor (mits je niet te zwaar bent) - zeker als je zoveel angst hebt gehad. wat een enge verhalen! Juist heerlijk om op een niet te hoge en super betrouwbare pony weer te gaan rijden. :D
Veel succes met de zoektocht!
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Door
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:51

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Door » 19 feb 2012, 09:46

Thank Edith,
en inderdaad, dat zeggen ook de IJslander mensen bij ons in de buurt, maar ik heb ècht héle lange benen en vind dat gewoon géén gezicht :oops:
Ach wie weet....
Maar deze wordt in ieder geval voor mijn dochter (en aangezien die ook lange bene gaat krijgen zoek ik voor haar echt wel een flinke grote).

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Inez » 19 feb 2012, 11:30

Hoi Door, welkom hier!

Wel voorzichtig doen met uitspraken over te lang zijn voor een Connemara! Ik ben 1.84 en rij op een Connemara van 1.54 m (ook veel dressuurwedstrijden tussen de paarden gereden). Heb eigenlijk nooit opmerkingen gehad dat ik voor aap rij (behalve dan misschien om mijn manier van rijden ;) ). Connemara's hebben vaak een flinke borstomvang en dan valt het helemaal niet op dat ze kleiner zijn dan paarden.
Dus wie weet vind je wel een pony waar jullie allebei weer plezier van kunnen hebben!
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Anita
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2011, 14:07

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Anita » 19 feb 2012, 12:25

Hallo Door,

Ook van mij welkom hier.
Hoop voor je dat je snel iets "passends" vind. :)

Door
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:51

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Door » 19 feb 2012, 12:27

Haha....Inez, DAT zou natuurlijk het allermooiste zijn maar ik kijk ook niet voor niets naar een héle grote Connemara ;-))
Ik heb van jou springfoto's gezien en dat ziet er inderdaad SUPER uit!
Maar de meeste Connemara's zijn naturlijk geen 154 :(

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Inez » 19 feb 2012, 14:19

Door schreef:Haha....Inez, DAT zou natuurlijk het allermooiste zijn maar ik kijk ook niet voor niets naar een héle grote Connemara ;-))
Ik heb van jou springfoto's gezien en dat ziet er inderdaad SUPER uit!
Maar de meeste Connemara's zijn naturlijk geen 154 :(


Uh, de springfoto's zijn niet met mij er op, die maak ik alleen maar :mrgreen: .
De springamazone is Laurie en die is wel wat kleiner dan ik.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Romy
Berichten: 466
Lid geworden op: 02 feb 2010, 13:22

Re: ook maar even voorstellen ;-)

Bericht door Romy » 20 feb 2012, 09:46

Door schreef:Haha....Inez, DAT zou natuurlijk het allermooiste zijn maar ik kijk ook niet voor niets naar een héle grote Connemara ;-))
Ik heb van jou springfoto's gezien en dat ziet er inderdaad SUPER uit!
Maar de meeste Connemara's zijn naturlijk geen 154 :(

Het kan inderdaad wel hoor; al is het maar af en toe een ritje om de angst kwijt te raken ;-)
Wat Inez zegt, ze zijn vrij rond geribt dus lange benen vallen niet zo heel erg op. Ik zelf ben 'maar' 175 dus dat past prima op mijn pown (1.54), maar er hebben ook wel eens langere mensen opgezeten, zolang ze maar niet te zwaar zijn is er weinig aan de hand. Je ziet dan wel dat het 'maar' een pown is maar het ziet er niet zielig uit ofzo :P

Vergeet iig niet om naar kruislings te kijken ;-) Kunnen ook erg goede powns tussen zitten die dan wel iets meer grootte hebben meegekregen.

Plaats reactie