Verharen

Allerlei over de Connemara
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Verharen

Bericht door Inez » 18 mar 2008, 19:30

Zijn bij jullie de pony's ook zo aan het verharen? Hier vliegen de plukken je om de oren.
De vogeltjes vinden het wel leuk trouwens :P .

Afbeelding
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Verharen

Bericht door Pamela » 18 mar 2008, 20:06

wat een super foto, Elstar is ook enorm aan het verharen, ben wel benieuwd wat voor kleur er onder vandaan komt. groeten, Pamela

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Verharen

Bericht door Inez » 18 mar 2008, 20:21

viere schreef:wat een super foto, Elstar is ook enorm aan het verharen, ben wel benieuwd wat voor kleur er onder vandaan komt. groeten, Pamela


Elstar's moeder: Goldstar begint sinds vorige week opeens weer heel donker te worden. Het zijn net toverballen die valkjes!

Leuk hè die foto. Met mijn nieuwe lens gemaakt.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Verharen

Bericht door Edith » 18 mar 2008, 22:05

Leuk, die foto! Bij ons zijn ze ook stevig aan het verharen, maar dat is al een paar weken aan de gang, soms heel veel, soms vinden ze het weer voor een paar dagen genoeg. En wat zijn die kleurtjes toch leuk! Hier geen valkjes, wel schimmeltoverballetjes. Rave zit nu al onder de 'zomersproeten' - tot een jaar of vijf geleden was ze in het begin van de zomer spierwit en begon dan te sproeten, maar het worden er steeds meer, ze is nu echt een vliegenschimmel. Haar moeder heb ik twee keer gezien, die leek van een afstand bijna steklharig, zoveel sproeten had die (ze was toen in de 20) Bibi wordt wat grijzer, lijkt wel, minder rood, en Flynn is ook aan het vergrijzen, maar nog heel donker. Haar oren zijn wel lichtgrijs, heel grappig.
De vogeltjes hebben de keuze uit meerdere kleuren haar dus ;-)

groetjes, Edith
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Verharen

Bericht door Melanie » 19 mar 2008, 07:20

Wat een leuke foto inez!
Hier zijn ze ook flink aan het verharen, alleen robin zijn nek wil nog niet erg.
Lizzy is nog een beetje een bolletje wol, en wat word die wit!! :shock:
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Verharen

Bericht door Inez » 19 mar 2008, 07:42

Melanie schreef:Lizzy is nog een beetje een bolletje wol, en wat word die wit!! :shock:


En we hadden nog zo afgesproken dat ze zo lang mogelijk die grappige vos-schimmel kleur zou houden. :roll:
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Verharen

Bericht door Melanie » 19 mar 2008, 08:05

Inez schreef:
Melanie schreef:Lizzy is nog een beetje een bolletje wol, en wat word die wit!! :shock:


En we hadden nog zo afgesproken dat ze zo lang mogelijk die grappige vos-schimmel kleur zou houden. :roll:


Dat had ik het liefst gehad ja, maar lizzy denkt daar anders over :P
Het is echt een toverballetje, ik dacht dat haar benen zwart werden, maar ondertussen komt daar een vos!! kleurtje onder vandaan. En haar staart begint vanaf de bovenkant zwart te worden, wel erg gaaf!
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Barbara
Berichten: 664
Lid geworden op: 19 mar 2008, 08:17

Re: Verharen

Bericht door Barbara » 19 mar 2008, 12:46

Star wordt ieder jaar geschoren anders is ze nooit meer droog te krijgen na het rijden.

Dan krijgt ze altijd een beetje een bruinschimmel achtig kleurtje.
Inmiddels komt de zomervacht aardig door en krijgt ze haar mooie valkkleurtje weer terug.

Mijn KWPN-er heeft pas heel laat haar wintervacht gekregen en verhaart nog niet terwijl de rest bij ons op stal al vreselijk aan het haren is.

Mooie foto trouwens Inez.
Mark en Easter van de Leliaard Z1 + 4, springen B + 13 en L + 17, SGW L + 10
Mark en Koss van de Leliaard, dressuur L1 + 6, springen M+2 verkocht
Mark en Starlight Westland, L1 + 7, L + 14 nu helaas met pensioen

Alexandra
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:00

Re: Verharen

Bericht door Alexandra » 19 mar 2008, 14:13

Mijne is ook geschoren en in februari nog, die had echt een haar niet normaal. Luck is wel geschoren maar maar 1x dus daar vliegt het haar van ook om je oren. :D gave foto inez :D
Dark Moon <3

Gebruikersavatar
Lidewij
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:23

Re: Verharen

Bericht door Lidewij » 20 mar 2008, 19:13

Copper is nu ook geschoren dus hij haart niet meer van die dikke plukken. Twee jaar geleden nog wel, en toen vonden we aan het eind van de zomer een vogelnestje van witte haren op het erf. Omdat hij toen de enige (geloof ik) schimmel op stal was beelden we ons in dat het zijn haren zijn. Het ligt nu op mijn kamer :D

Plaats reactie