Noodweer

Allerlei over de Connemara
Plaats reactie
krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Noodweer

Bericht door krista78 » 26 mei 2009, 05:18

Ik nog wel twijfelen of het niet wat overdreven was om de beesten voor dat ene rode buitje op de buienradar binnen te zetten...... maar bij twijfel wel doen gisteravond ging het even gigantisch te keer dus ik weer twijfelen zal ik ze daarna dan toch maar weer buiten zetten. Maar we lagen al op bed dus tja is ook weer zo wat. Nou en vannacht brak de hel los echt gigantisch noodweer. Kas helemaal ondergelopen en waarschijnlijk zo erg dat het einde teelt is. En dat eind mei ipv eind oktober. Nou ja bracht al helemaal niets op dit jaar maar dit wilde we toch ook niet om zo het tijdperk af te sluiten hier in nootdorp. Wij krijgen per kilo !!!!! nog minder als per stuk in de winkel dus tja dan weten jullie het wel. en voor 60 eurocent kunnen wij ze niet maken. Maar goed nu is het dus helemaal een drama met al dat water. pompen draaien overuren en hopenlijk kan het water nog snel genoeg weg maar waarschijnlijk is het al te laat en gaan we een groot deel ruimen. Land staat goed blank en gelukkig groeide er gras in me bak en lopen ze nu dus even weer in de bak. Zelfs het schapen schuilhokje wat je normaal alleen met drie man kan optillen dat is weggewaaid en zeker wel een meter of tien en nu ligt het dus in de plomp. Zucht wat een begin van de dag.......

wilma
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:13

Re: Noodweer

Bericht door wilma » 26 mei 2009, 06:04

Hier hetzelfde, Krista. Wij zijn ook vannacht een aantal uren buiten in de stromende regen/hagel bezig geweest. Dankzij de bliksem hadden we er geen licht bij nodig... Lekkage in het nieuw aangebouwde deel van het huis. Dat wordt wel weer gemaakt, bij jullie is het erger. Gisteren vroeg in de avond heb ik alle pony's binnen gehaald en om half 10 dacht ik 'zal ik ze weer naar het land brengen? Het is zo warm...'Blij dat ik dàt niet gedaan heb! Sterkte met het ruimen van de kas!

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Noodweer

Bericht door SecondaliasBolle » 26 mei 2009, 07:09

Jee dat is een flinke domper .......
Misschien er over heen gelezen maar wat telen jullie ?

IK ga hier zo naar de paardjes toe, maar denk dat alles wel is blijven staan, we hebben nog wel ergere buien en windhozen overleefd.

Maar ook hier ging het even lekker hard te keer.

Margriet
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:49

Re: Noodweer

Bericht door Margriet » 26 mei 2009, 07:17

Wat een toestanden!! Hier,Landgraaf, heeft het alleen gedruppelt. Ze zeggen dat wij vandaag aan de beurt zijn. Hopen dat het niet zo erg wordt. Het betrekt hier wel al. Dit weekend zijn we zo wie zo aan de beurt dan is het Pink pop, bij ons in de achtertuin. Sterkte Margriet

Gebruikersavatar
SecondaliasBolle
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:27

Re: Noodweer

Bericht door SecondaliasBolle » 26 mei 2009, 09:28

Hier alles heel en droog, geen plas te zien in de wei, terwijl het vanacht giga gehoost heeft.
Hoop dat het voro iederene mee gevallen is !!

Het is hier nu wel weer heel grijs en waait af en toe behoorlijk !

krista78
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 mar 2008, 18:50

Re: Noodweer

Bericht door krista78 » 26 mei 2009, 10:50

helaas is het hier weer goed aan het regenen dus paardjes maar een dag in de bak, schapen niet scheren vanavond. En er het beste van hopen. maar soms is et hopen tegen beter weten in. Wij telen trouwens paprika's. En die houden niet van zwemmen......

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Noodweer

Bericht door marina » 26 mei 2009, 17:24

@ Krista Wat een tegenslag. Dat je zelfs met een kas afhankelijk bent van het weer is nieuw voor mij. Uiteraard kunnen windhozen schade aanrichten, maar aan de mogelijkheid van onderlopen had ik niet gedacht :oops:
Hopelijk valt het toch nog mee, want dit kunnen jullie natuurlijk niet gebruiken bij de op komst zijnde verhuizing! :(

Hier in Brabant hadden we vandaag "herfstweer": windstoten en regen. De regen is meer dan welkom, want de grond voelt tot zo'n 15 cm diep uitgedroogd. We hebben dan ook in 2 maanden tijd nauwelijks regen gehad :cry:

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Noodweer

Bericht door Pamela » 26 mei 2009, 18:41

Krista, wat vreselijk van jullie kassen en al die paprika's, ik eet er genoeg maar dat zet voor jullie geen zoden aan de dijk.
hier was het vannacht ook vreselijk, terwijl ik ook juist gedacht had de paarden buiten te laten, maar om 24.00 toch uit gewoonte binnen heb gezet.
toen ik vannacht uit het raam keek stonden ze heel tevreden over de boxdeuren te kijken, terwijl ik het best eng vond met die wind er bij. wij hadden vroeger een championkwekerij in Leidschendam weet dus wat schade voor een bedrijf betekend. heel veel sterkte iedereen met alle schade.

Plaats reactie