connemara kopen

Allerlei over de Connemara
Plaats reactie
LittleLady
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2008, 15:19

connemara kopen

Bericht door LittleLady » 23 jun 2008, 07:57

hallo allemaal,
na een tijd hier niet te zijn geweest toch weer een berichtje van mij.
met heel heel veel pijn in mijn hart moet ik zeggen dat het met lady niet goed gaat, ze gaat erg hard achteruit de laatste tijd en dat juist in de zomer waardoor het warmer is en ze veel uurtjes op het weiland kan staan. Eerder ging het in de winter vaak slecht door de kou en het vele stilstaan op stal.. daarom maken we ons nu extra zorgen omdat de temperatuur en het buiten lopen haar juist goed zouden moeten doen.

We gaan deze zomer verhuizen naar een boerderij met weiland waar ze veel op kan lopen en ook in de winter en waar we veel buiten kunnen rijden met haar, dat is ook weer beter rondjes in de bak. Maar ik en eigenlijk mijn moeder ook wel zijn bang dat ze het tot dan misschien niet eens meer haalt.
Ik hoop wel dat ik haar daar kan blijven houden als knuffel en voor af en toe een ritje. :cry:

Nou heb ik dus nog een pony (haflinger) die niet alleen kan rijden, en daarom zijn we rustig aan aan het rond kijken naar een 3e pony die dus wanneer lady niet meer mee uit rijden kan, met de haflinger mee kan.
Ik vind het ontzettend moeilijk omdat het voor mij voelt als verraad naar lady toe, dat ik haar vervang :cry:
Maar dat neemt niet weg dat de nieuwe pony natuurlijk wel alle liefde krijgt die hij nodig heeft!

Nou ben ik me onder andere aan het orienteren op een connemara pony, ik ben op zoek naar een lieve recreatiepony die een beetje leuk kan lopen maar vooral erg lief, rustig en betrouwbaar is om mee naar buiten te gaan. Het moet wel een merrie zijn anders krijgen we problemen met de haflingerruin die nogal mannelijk is. Verder wil ik niet een al te jonge pony die nog vanalles moet leren. Ik ben wel 1.70 dus een hele hele kleine en ielige moet het ook niet zijn.

Dus mijn vraag aan de connemara fans... als jullie nou toevallig horen dat er zo'n soort connemara pony te koop staat, of iemand die van plan is zijn connemara te koop te zetten, zou je mij dan is een berichtje willen sturen??
Het heeft geen haast, dus het gaat niet perse om nu als wel voor over een aantal maanden.

Dankje wel,
Groetjes Renée

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: connemara kopen

Bericht door Inez » 23 jun 2008, 10:52

Hè wat verdrietig dat het niet goed met Lady gaat. Ik hoop dat het toch nog mee gaat vallen.

Je kunt regelmatig de verkooplijst op de connemara site in de gaten houden. Wie weet komt daar een pony op te staan die je heel erg aanspreekt.
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Plaats reactie