Koude dagen en karakter

Allerlei over de Connemara
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Koude dagen en karakter

Bericht door Oona » 11 dec 2008, 17:26

De afgelopen week is weer koud en nat verlopen .
Overal is er blub en niks droogt.
Hebben jullie met deze temperaturen karakter genoeg om toch je zadel uit de kast te halen en fanatiek aan de slag te blijven?

Ik had het er deze week moeilijk mee.
Vorige winter merkte ik het ook al toen heb ik 3 maanden eiegnlijk niks gedaan.
Maar ik zou toch graag aan de slag blijvenalleen het ontbreekt me soms aan goesting.
Zeker als ik met de vroege heb moeten werken. van half 6 tot 14.u
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Pamela » 11 dec 2008, 17:59

gaat hier ook wel een beetje zo,
ik vind het vandaag ook zo koud brrrr. als er een zonnetje is dan wil ik nog wel gaan rijden, met lange onderbroek en handschoenen, muts onder mijn helm en zo. ach het komt wel weer moet je maar denken, alleen zijn de paardjes wel super fit met dit weer :D

Linde
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2008, 20:29

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Linde » 11 dec 2008, 18:22

Tja, ik mag niet klagen. Met een binnennbak bij ons pension ben je minder met het weer bezig. De enige reden dat ik afgelopen tijd weinig kon gaan was vanwege een kapotte auto.
Maar voorheen, in mijn tijd met Fiona, reed ik toch wel in weer in wind en zonder binnenbak of overdekte stalcomplex. Tja, ben wel een gedisciplineerd type :lol: Maar dan hield ik het bij erge nattigheid maar op een kort buitenritje. En ik heb ook wel gehad vroegr dat het zo glad was/gevroren dat het gevaarlijk was en ze zo'n 2 weken op terrein vanloopstal moesten blijven.
Maar succes...komende 3 dagen zullen nog koud zijn....en het gaat flink waaien. Het moet leuk blijven hoor, dan maar weer in het voorjaar fanatiek.

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Edith » 11 dec 2008, 22:07

Hier ook niet heel veel te doen... De buitenbakken zijn, door het superonderhoud van de boer heel erg goed, maar buiten in het park is het echt modderworstelen aan het worden... verander dus tijdelijk in een bakruiter, kun je ook bij plotselinge hagel snel naar binnen :mrgreen:
Maar ik probeer wel te rijden zogauw het droog is en geen harde wind. Maar rij ze dan toch wel bijna elke dag allevier, soms met hulp, soms alleen. 20 minuutjes ofzo, echt geen uren ;-)
Heb wel zin in een flinke duinrit bij rustig weer, maar weinig puf... En zo snel donker...
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 mar 2008, 13:36

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Melanie » 12 dec 2008, 06:35

Ik heb hier eigenlijk helemaal geen last van, het scheelt misschien al dat ik eerst een stukje moet fietsen. Als ik op stal aankom dan heb ik het meestal al lang niet zo koud meer en bij ons in de stallen zelf is het nog wel lekker warm (in vergelijking met buiten) . Dan ga ik altijd gelijk aan de slag met poetsen etc. en heb er dan eigenlijk helemaal geen erg in. Ik rijd er niet meer of minder om in ieder geval, alleen als het echt stortregent dan sla ik een dagje over. Gewoon een thermobroek onder je rijbroek, 5 lagen bovenkleding aan en rijden maar :P . Naderhand wel stiekum bij je paard onder het solarium kruipen :?
De bak is eigenlijk altijd te doen bij ons, dus daar hebben we wel geluk mee :D
Robin Hood van Graaf Janshof [17-05-1979] [ L2+ 6 ]
Blue Lizzy van de Leliaard [23-05-2006]

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 1191
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:22

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Edith » 12 dec 2008, 19:11

Ha, vandaag toch gedaan: heel spontaan een duinrit gemaakt op Bibi met een stalgenoot op groot paard: dat werd een lekker stevige rit, want hij draaft toch iets sneller ;-) Maar Bibi hield het goed bij en we hebben heerlijk gereden, geen last van de kou. Daarna, jaja, de andere drie nog in de bak gereden, ok, niet lang, maar wel allemaal aandacht en een beetje oefening gehad. Ben nu wel stijf en koud, (daarvoor nog twee uur bij de hoefbekapper gestaan, vier stallen uitgemest en 40 kilo hooi en kuil versleept :mrgreen: ) maar voel me nu wel een echte bikkel!
Melanie: zo'n thermobroek heb ik idd ook aan. En als het nog kouder wordt, ook nog een paar lange chaps eroverheen... heb dan wel een krukje nodig bij het opstijgen, want dan wil m'n knie niet meer zover buigen :D
Raven (1991) wijze leidmerrie *******
Flynn (2004) spruitje ***** +2
Bibi (2002) zenmeester ***** +9
Gipsy (2002) superschatje en gastpony ***** +4

www.astoreponytraining.nl

Gebruikersavatar
Pamela
Berichten: 1644
Lid geworden op: 18 mar 2008, 19:38

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Pamela » 14 dec 2008, 18:44

ik heb een van een goede kennis een leren rijbroek gekregen, super met een lange onderbroek er onder, maar ik stap ook van het krukje op (normaal ook) omdat leer toch stug is. vandaag was het heerlijk weer om te rijden. :lol:

Gebruikersavatar
Oona
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 mar 2008, 18:38

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Oona » 14 dec 2008, 19:52

Ik heb vandaag ook heerlijk buiten gereden.
Ik had verwacht dat eamonn best pittig ging zijn maar alles was mooi in een gecontroleerd tempo .
Alleen reageerde hij soms wat flauw op wandelaars fietsers en stilstaande auto's suf konijn dat die is.
Als de routine wat ontbreekt dan is die toch vaak sceptisch op plaatsen waar die al honder keer voorbij is gegaan.
Maar het blijft een betrouwbaar schatje hoor. :D
Zo heeft die vandaag te kennen gegeven dat het niet netjes is om galoperend voorbij wandelaars te galoperen.
Ik had plek we gingen rustig in een handgalopje maar nee meneer dacht daar anders over.
www.heerlijkerijkunst.be instructie ,trainingen, flegmatieke paarden

Gebruikersavatar
Inez
Berichten: 2093
Lid geworden op: 17 mar 2008, 11:20

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door Inez » 30 dec 2008, 16:47

Ik ben een echt mooi weer ruitertje. Vind er niks aan met kou of regen en eigenlijk ook niet als het warmer wordt dan 25° C :mrgreen: .
Fotografie, Connemara's en Hollandse landgeiten: http://www.deleliaard.nl

Gebruikersavatar
marina
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 mar 2008, 20:09

Re: Koude dagen en karakter

Bericht door marina » 02 jan 2009, 22:36

Ik ben een "door regen en wind type", maar heb de laatste jaren wel meer last van kou. Termokleding helpt daarbij, net wat Melanie zegt. Alleen rond de feestdagen ga ik noodgedwongen minder naar Copper. Bij ons is met regen en vorst niet te rijden in de bak. Dus dan moeten we naar buiten of naar een binnenbak: bij regen wordt het vaak het bos. Bij vorst de binnenbak

Plaats reactie